Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 22:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 LED v přístrojovce 
Autor Zpráva
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Pánové, já zírám...:-)

Tak, teď se chytněte za nos - komu z vás už žárovka na dobíjení praskla? Mně ještě za těch 26 let, co mám papíry a najezdil jsem statisíce km, ani jednou. Takže nevidím důvod, proč ji nahrazovat LEDkou, to bych chápal u blinkrů a kontrolky světel, ale jinak je to zcela o ničem. Ale když už jsme tak u toho, nikdy jsem si nevšiml, že by se mi rozsvěcovala kontrolka při přebíjení, protože se zároveň zvýší napětí akumulátoru a rozdíl napětí je velmi malý. Napětí na aku se může klidně pohybovat někde na 17 V a i když tam budu mít 19 V, tak ty 2 V nerozsvítí kontrolku natolik, abych si toho ve dne všimnul, to spíš ucítím kyselinu. Jinak LED nenabudí alternátor, musím ho vytočit do vysokých otáček, aby se zvýšilo dostatečně napětí a začal fungovat na pomocný usměrňovač. Je tedy nutné k LED dát paralelně odpor tak, aby u 742 celkový proud odpovídal 2 W žárovce, u Fa 1,2 W.

Pokud odejde dioda na pomocném usměrňovači, dobíjí to špatně a kontrolka to také neukáže. Musí se změřit rozdíl napětí mezi D+ a B+, pokud je větší, než 0,5 V, tak je některá dioda vadná.

_________________
J.


2.8.06, 20:37
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Pánové, já zírám...:-)

Tak, teď se chytněte za nos - komu z vás už žárovka na dobíjení praskla? Mně ještě za těch 26 let, co mám papíry a najezdil jsem statisíce km, ani jednou. Takže nevidím důvod, proč ji nahrazovat LEDkou, to bych chápal u blinkrů a kontrolky světel, ale jinak je to zcela o ničem. Ale když už jsme tak u toho, nikdy jsem si nevšiml, že by se mi rozsvěcovala kontrolka při přebíjení, protože se zároveň zvýší napětí akumulátoru a rozdíl napětí je velmi malý. Napětí na aku se může klidně pohybovat někde na 17 V a i když tam budu mít 19 V, tak ty 2 V nerozsvítí kontrolku natolik, abych si toho ve dne všimnul, to spíš ucítím kyselinu. Jinak LED nenabudí alternátor, musím ho vytočit do vysokých otáček, aby se zvýšilo dostatečně napětí a začal fungovat na pomocný usměrňovač. Je tedy nutné k LED dát paralelně odpor tak, aby u 742 celkový proud odpovídal 2 W žárovce, u Fa 1,2 W.

Pokud odejde dioda na pomocném usměrňovači, dobíjí to špatně a kontrolka to také neukáže. Musí se změřit rozdíl napětí mezi D+ a B+, pokud je větší, než 0,5 V, tak je některá dioda vadná.

Tak to máme jiné zkušenosti už jsem jich několik viděl co prosvěcovaly je jasný že když bude svítit do přístrojové desky slunce tak nepůjde nic vidět ale večer to krásně prosvěcuje a pokud tam bude jen ledka tak si toho nikdo nevšimne až když nenastartuje :D
jinak z názorem že žárovka je pojistka taky nesouhlasím a nechápu proč dávat ledky místo kontrolky nabíjení ale když to někdo chce tak prosím já jen aby to mělo smysl když to tam někdo dá a aby to fungovalo. :D


2.8.06, 20:44
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Takže chcete tvrdit,že naskočí dobíjení pokud je vadná žárovka. :shock:


2.8.06, 20:54
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
vopaje píše:
Takže chcete tvrdit,že naskočí dobíjení pokud je vadná žárovka. :shock:

U 120 je to docela možný teď si sice nevybavuji hodnoty součástek v regulátoru ale u favorita a felicie je ta šance daleko nižší tam záleží nakolik zůstal ještě zbytkový magnetismus na rotoru ale většinou to fačko nebo felda nenabíjí pokud je vadná žárovka.


2.8.06, 20:58
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Dobře si prohlédni, jak jsou zapojené regulátory alternátorů a pochopíš, že přes regulační tranzistor prochází nějaký proud, pokud se alternátor hodně roztočí, tak se zvýší napětí natolik, že se dostane do činnosti pomocný usměrňovač a alternátor začne dávat šťávu. Ale při poklesu otáček a vyšší zátěži se může stát, že se opět dobíjení přeruší a zase musíš motor hodně vytočit, aby se alternátor chytil. Je to obdoba hodně vybitého aku, kdy se motor roztahuje tak, že se mu dají vysoké otáčky, aby se chytilo zapalování atd.

_________________
J.


2.8.06, 21:08
Profil

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Jak to tady čtu, tak asi udělám vyjímku a kontrolku dobíjení nechám původní. :)

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


2.8.06, 21:41
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Uletěl jsem,tato kontrolka přepětí opravdu nemůže jistit.a celý obvod proti čemu. :oops: Jsme ale za jedno,že žárovka je žárovka.čus


2.8.06, 21:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Na felicii mi odisla ziarovka dobijania. Dobijanie nabehlo vzdy pri 2500 otackach (podla palubneho pocitaca). Ked raz nabehlo, uz to dobijalo az do vypnutia motora. Problem sa prejavil v zime pri jazdeni po meste - studeny motor sa nie vzdy vytocil na 2500 a stale rozsvietene svetla davali akumulatoru zabrat.


3.8.06, 10:55
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Peter50kw píše:
Na felicii mi odisla ziarovka dobijania. Dobijanie nabehlo vzdy pri 2500 otackach (podla palubneho pocitaca). Ked raz nabehlo, uz to dobijalo az do vypnutia motora. Problem sa prejavil v zime pri jazdeni po meste - studeny motor sa nie vzdy vytocil na 2500 a stale rozsvietene svetla davali akumulatoru zabrat.

Doufám že si to přečte pan Čech.protože při provozu schopném aku to nabudí zbytkový magnetismus ale až při vyšších otáčkách a pak to normálně nabíjí (většinou),ale už to nebudem řešit. :D


3.8.06, 11:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Pánové, já zírám...:-)

... Ale když už jsme tak u toho, nikdy jsem si nevšiml, že by se mi rozsvěcovala kontrolka při přebíjení, protože se zároveň zvýší napětí akumulátoru a rozdíl napětí je velmi malý. Napětí na aku se může klidně pohybovat někde na 17 V a i když tam budu mít 19 V, tak ty 2 V nerozsvítí kontrolku natolik, abych si toho ve dne všimnul, to spíš ucítím kyselinu. Jinak LED nenabudí alternátor, musím ho vytočit do vysokých otáček, aby se zvýšilo dostatečně napětí a začal fungovat na pomocný usměrňovač. Je tedy nutné k LED dát paralelně odpor tak, aby u 742 celkový proud odpovídal 2 W žárovce, u Fa 1,2 W.

Pokud odejde dioda na pomocném usměrňovači, dobíjí to špatně a kontrolka to také neukáže. ...


Tak přesně tohle jsem se snažil vysvětlit. Jinak jsem měl rozdělaných několik regulátorů na 120 a vždy byl mezi svorkami 54 a D+ odpor 27ohm (paralelně k žárovce), takže není důvod ho dávat ještě k ledce, ale já ho tam pro jistotu dal.

Ledky jsem nedával kvůli životnosti, ale kvůli větší svítivosti, která u toho novějšího přístrojového štítu je mizivá. A také jsou dost jasnější barvy, hlavně modrá na dálkový.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


3.8.06, 13:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
petr petr píše:
Peter50kw píše:
Na felicii mi odisla ziarovka dobijania. Dobijanie nabehlo vzdy pri 2500 otackach (podla palubneho pocitaca). Ked raz nabehlo, uz to dobijalo az do vypnutia motora. Problem sa prejavil v zime pri jazdeni po meste - studeny motor sa nie vzdy vytocil na 2500 a stale rozsvietene svetla davali akumulatoru zabrat.

Doufám že si to přečte pan Čech.protože při provozu schopném aku to nabudí zbytkový magnetismus ale až při vyšších otáčkách a pak to normálně nabíjí (většinou),ale už to nebudem řešit. :D


Já netvrdím nic jiného, jenom říkám, že u starých aut, kde nebyly alternátory dostatečně výkonné, může při poklesu otáček pod volnoběžné a zapnutých světlech dobíjení zazlobit. Jsou to zkušenosti z praxe.

_________________
J.


3.8.06, 14:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
petr petr píše:
Peter50kw píše:
Na felicii mi odisla ziarovka dobijania. Dobijanie nabehlo vzdy pri 2500 otackach (podla palubneho pocitaca). Ked raz nabehlo, uz to dobijalo az do vypnutia motora. Problem sa prejavil v zime pri jazdeni po meste - studeny motor sa nie vzdy vytocil na 2500 a stale rozsvietene svetla davali akumulatoru zabrat.

Doufám že si to přečte pan Čech.protože při provozu schopném aku to nabudí zbytkový magnetismus ale až při vyšších otáčkách a pak to normálně nabíjí (většinou),ale už to nebudem řešit. :D


Já netvrdím nic jiného, jenom říkám, že u starých aut, kde nebyly alternátory dostatečně výkonné, může při poklesu otáček pod volnoběžné a zapnutých světlech dobíjení zazlobit. Jsou to zkušenosti z praxe.

Je to tak, S120 pri volnobehu este nedobija, tak je predpoklad, ze tam by budenie zase vypadlo.


3.8.06, 21:40
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Peter50kw píše:
Jiří Čech píše:
petr petr píše:
Peter50kw píše:
Na felicii mi odisla ziarovka dobijania. Dobijanie nabehlo vzdy pri 2500 otackach (podla palubneho pocitaca). Ked raz nabehlo, uz to dobijalo az do vypnutia motora. Problem sa prejavil v zime pri jazdeni po meste - studeny motor sa nie vzdy vytocil na 2500 a stale rozsvietene svetla davali akumulatoru zabrat.

Doufám že si to přečte pan Čech.protože při provozu schopném aku to nabudí zbytkový magnetismus ale až při vyšších otáčkách a pak to normálně nabíjí (většinou),ale už to nebudem řešit. :D


Já netvrdím nic jiného, jenom říkám, že u starých aut, kde nebyly alternátory dostatečně výkonné, může při poklesu otáček pod volnoběžné a zapnutých světlech dobíjení zazlobit. Jsou to zkušenosti z praxe.

Je to tak, S120 pri volnobehu este nedobija, tak je predpoklad, ze tam by budenie zase vypadlo.

to je pravda jenže díky regulátoru by ta spálená žárovka neměla vadit.


4.8.06, 05:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Mám na pláne si namontovať otáčkomer (LED diodivý) namiesto tej skupiny šiestich skontroliek. Čo sa týka kontrolky dobíjania, tak len toľko, že si tam zabudujem aj voltmeter...

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


26.8.06, 21:59
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Každý alternátor na volnoěh dobíjí, ale nemůžeš po něm chtít zázraky. Každopádně utáhne zapalování a nějaký ten motorek větrání, ovšem povinné osvětlení vozu až tak od tisíce otáček motoru - mluvím o Š 120. A kontrolka dobíjení je nutná, její absence dělá problém s náběhem dobíjení...

_________________
J.


26.8.06, 22:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz