Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 00:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Výdrž spojky 742 
Autor Zpráva
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek 
kachnis píše:
honzo a ja bych ji stejne vymenil... lepsi drivnez pozdejs, na auto nepospichas, tak muzes nechat rozebrano dyl..lepsi to zkontrolovat, tyhle 3 packovy systemy sou dost divoky, kdyz se ta packa ulomi, je zle, kdyz se ti lamela rozsype ( jakoze vekem se rozsypat muze,kor po 28 letech) tak bych byl pro preventivni vymenu.. ja mam na spojce 18000km, a uz pro jistotu zacnu vozit novou :)


Moc se mi teda do spojky nechce, jak už jsem psal neklouže, neškube... Je sice pravda, že má za sebou 28 let, ale taky jenom 66 000 km, a kdybych chtěl všechno měnit preventivně, můžu za chvíli vařit podlahu, přestože je netknutá, ale co kdyby.... To je trochu přitažený, ale v principu stejný...

Spíš mi ještě vysvětlete, jak se tedy opotřebení spojky projevuje na chodu pedálu? Čím je lamela "sjetější", zabírá pedál výš nebo níž? Žiju v domnění, že níž, až nejde skoro zařadit, ale potom mi to na mojí situaci nesedí :|

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


29.3.08, 17:39
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
hans píše:
Moc se mi teda do spojky nechce, jak už jsem psal neklouže, neškube... Je sice pravda, že má za sebou 28 let, ale taky jenom 66 000 km, a kdybych chtěl všechno měnit preventivně, můžu za chvíli vařit podlahu, přestože je netknutá, ale co kdyby.... To je trochu přitažený, ale v principu stejný...

Spíš mi ještě vysvětlete, jak se tedy opotřebení spojky projevuje na chodu pedálu? Čím je lamela "sjetější", zabírá pedál výš nebo níž? Žiju v domnění, že níž, až nejde skoro zařadit, ale potom mi to na mojí situaci nesedí :|
čím je sjetější tím zabýrá víš až už prokluzuje :wink: když nejde zařadit a zabýrá nízko tak to je bud v seřízení nebo v hidraulice :wink:

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


30.3.08, 21:32
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Bydliště: Slovakia, Levice
Příspěvek 
takze ked moja spojka zabera dost vysoko cca 1/3 zhora a stane sa ze sem tam nejde hodit jednotku tak co s tym mam?
a este ked nieje pedal zoslapnuty ( na volnobeh ) tak pocut ako keby nejake drobne piskanie a ked sa zatlaci na zem prestane to. Znami mi povedal ze je to spojkove lozisko :shock: co by som mal v mojom pripade robit? kolko km by som este teoreticky mohol odjazdit?a co stoji repase spojky,aspon tak zhruba :) dik


31.3.08, 07:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Bydliště: Slovakia, Levice
Příspěvek 
To mi tu nikto nevie poradit ? aspoň o tom " pískaní " :(


4.4.08, 18:20
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek 
karol279 píše:
...a este ked nieje pedal zoslapnuty ( na volnobeh ) tak pocut ako keby nejake drobne piskanie a ked sa zatlaci na zem prestane to...


Pokud ti něco píská na volnoběhu aniž bys měl sešlápnutou spojku, tak by to nemělo být ložisko. Pokud to ložisko je, máš spojku buď sjetou nebo blbě nastavenou, jelikož bez sešlápnutí pedálu spojkové ložisko má být v klidu, roztáčí se až při šlápnutí na pedál. Takže rada je jasná, zkontroluj spojkové ložisko a vzdálenost ložiska od pacek v klidovém stavu.


4.4.08, 18:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Bydliště: Slovakia, Levice
Příspěvek 
fatal píše:
karol279 píše:
...a este ked nieje pedal zoslapnuty ( na volnobeh ) tak pocut ako keby nejake drobne piskanie a ked sa zatlaci na zem prestane to...


Pokud ti něco píská na volnoběhu aniž bys měl sešlápnutou spojku, tak by to nemělo být ložisko. Pokud to ložisko je, máš spojku buď sjetou nebo blbě nastavenou, jelikož bez sešlápnutí pedálu spojkové ložisko má být v klidu, roztáčí se až při šlápnutí na pedál. Takže rada je jasná, zkontroluj spojkové ložisko a vzdálenost ložiska od pacek v klidovém stavu.



Aha diky : ) aj by som sa nato kukol, ale potreboval by som trosku objasnenie situacie.. zatial som so spojkou tu cest nemal zoznamit sa a bolo by fajn keby niekto napisal nejaky popis ze co a ako : ) diky vsem


5.4.08, 17:39
Profil
rejpal

Příspěvky: 18273
Příspěvek 
karol279 píše:
...potreboval by som trosku objasnenie situacie...


Odklopíš zadní opěráky, vytáhneš kobereček a gumu z podlahy za sedadly (pokud to tam máš), a uvidíš uprostřed víko. To otevřeš, uvidíš kus převodovky, startér, nápravy atd.. Na převodovce je válec spojky a za ním (směrem k motoru) je plastový kryt držený pružinou. Pružinu odklopíš a kryt sundáš. Uvidíš spojkové ložisko a buď spousty pacek přítlačáku s talířovou pružinou nebo možná jen tři packy přítlačáku s vinutými pružinami. Mrkni se, zda se packy nedotýkají ložiska, a strč tam ruku (při vypnutém motoru, samozřejmě!) a zkus otočit tím ložiskem. Můžeš taky zkusit nastartovat, mačkat spojku a poslouchat, zda jde ten zvuk právě odtud, případně se při běžícím motoru podívat na ložisko, zda se točí.


5.4.08, 21:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz