Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Asi altik.....
zdar, když sem stál u kámoše tak na volnoběh svítilo dobíjení, jak sem se dotknul plynu na 1500 rpm tak to zhaslo a navolnoběh zase svítilo....přijel sem domů a už nic, ani na volnoběh, pak sme byl u klempíře odvíst díly no a přijedu domů, už bylo šero a jak šlápnu na plyn, tak najednou začali světla víc svítit..jako to dělaj škodovky... no a začalo problikávat vypnutý rádio ....altik je asi 6000km po GO (nový ložiska, diodovej můstek atd...) tak nevim jestli to je von..každopádně ho musim změřit ale pěkně mě to sere
nevíte někdo proč sakra bliká to rádio ??...jo a ještě, včera cestou ze školy mi začal svítit airbag (kontrolka), od tý doby začalo skákat rádio na FM, začalo se srát tohle dobíjení atd....každopádně v sobotu to jede na diagnostiku, kvůli tomu begu.....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
8.5.08, 09:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Asi altik.....
Ten bag ti svítí kvůli tomu že jeho ŘJ hlásí podpětí v síti. To rádio a světla blbnou kvůli tomu že to napětí kolísá. Klasika - zkus všechny kontakty a druhý regulátor. Nedávál jsi tam při té GO nějaký levný? Špatné diody se dají zjistit osciloskopem nebo testerem na baterie, ten snad v servisu máte.
|
8.5.08, 11:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já jsem zas měl minulý týden že přestávalo hrát rádio už novější na CD, jaký to mělo přesný projev nevím, jsem vzal zrovna multimetr a měřil na aku, no a nakonec relátko alternátoru 16.2V miloš
|
8.5.08, 13:17 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Asi altik.....
cyz píše: Ten bag ti svítí kvůli tomu že jeho ŘJ hlásí podpětí v síti. To rádio a světla blbnou kvůli tomu že to napětí kolísá. Klasika - zkus všechny kontakty a druhý regulátor. Nedávál jsi tam při té GO nějaký levný? Špatné diody se dají zjistit osciloskopem nebo testerem na baterie, ten snad v servisu máte.
aleternátory neděláme....OK..vyměnim altik a ten můj nechám zase udělat
edit:...jinak to, proč svítí bag mě napadlo taky, že tam je nízký napětí....tak du makat ....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
8.5.08, 15:10 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Asi altik.....
No on může svítit i při přepětí, ale jestli pohasínají světla a svítí kontrolka tak je to podpětí.
|
8.5.08, 18:28 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Asi altik.....
cyz píše: No on může svítit i při přepětí, ale jestli pohasínají světla a svítí kontrolka tak je to podpětí.
tak...altim vyměnen a je po problému, nicméně kontrolka begu svítí pořád...v sobotu jede na výmaz paměti chyb....světla už nepohasínají a rádio neprosvítá....na tom bym bude asi v háji regulátor nebo diodovej můstek (což doufám že ne, hlavně z finančního hlediska)
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
8.5.08, 19:32 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Ja som menil palubovku - budiky z hodin na otackomer a po montazi vsetko maka, len svieti stale airbag. Najvacsia sranda je v tom ze nemam airbag. RJ vyzera klasicka origo, podla cisel sedi na motor, a mam aj imo tak to asi nikdo nemenil. Moze byt nejaka ina elektrika? Palubka je tiez z 1,3 a zda sa tiez rv 96, no neviem presne. Inac vs ide dobre...
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
9.5.08, 09:31 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
septim píše: Ja som menil palubovku - budiky z hodin na otackomer a po montazi vsetko maka, len svieti stale airbag. Najvacsia sranda je v tom ze nemam airbag. RJ vyzera klasicka origo, podla cisel sedi na motor, a mam aj imo tak to asi nikdo nemenil. Moze byt nejaka ina elektrika? Palubka je tiez z 1,3 a zda sa tiez rv 96, no neviem presne. Inac vs ide dobre...
RJ na airbag je pod palubovkou jak vede tunel s topením na nohy, tak u auta bez begu přesně kopíruje karoserii(jako u favorita) a s begem je takovej prohnutej a pod nim je ta jednotka....vytáhni z tý tvý palubky žárovku a máš po problému, já jedu v sobotu na výmaz chyb (jestli to vlastně u BMM vůbec jde )
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
9.5.08, 21:41 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
tak opraveno....nakonec to byl ten regulátor (286 kč)....tak sem ho dneska namontoval a OK....s tim nízkym napětím ste měli klucí pravdu ....vymazal sem to a OK
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
14.5.08, 21:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Ondras83 píše: tak opraveno....nakonec to byl ten regulátor (286 kč)....tak sem ho dneska namontoval a OK....s tim nízkym napětím ste měli klucí pravdu ....vymazal sem to a OK
v poslední době mám častou závadu u fe a fa, že vyměním regulátor dojde ke zlepšení třeba z 13.01 na 13.85, ale je to kontakt šroubek M5 jsou celkem tři na diodovém můstku, jsou volné a nemají ten správný kontakt, závada se projevuje tak že zapnu světla a z 13.83 jsem na 13.2, pak ventilátor 11.9 a nakonec co se dá a sepne ještě chladič a je tam 9.5V, rozdělám altík utáhnu 3xM5, demontuji jen zadní stranu a s novým relátkem to lítá 13.99-14.01V, oprava do hodiny, ušetřím čas i peníze za autoelektrikáře miloš
|
15.5.08, 06:12 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Ha, dobré vědět dík za tip. Měl jsem tady už asi 3 auta (z toho 2 Felicie) kde byl problém s dobíjením, nový regulátor, všechny kontakty pročištěné a pořád 13,8V naprázdno a klesalo při zátěži, ne tak brutálně jak píšeš ale kleslo....čekal bych že je to zakapané barvou a že se to nemůže povolit....
Edit: Jaká je pravděpodobnost že mi ten zadní kryt při sundávání praskne? Stalo se ti to někdy?
|
15.5.08, 17:53 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jo, nedávno jsem to psal Martinovi 007, ty tři šroubky jsou ukostření diodového můstku a jde přes ně veškerý proud.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.5.08, 19:16 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
15.5.08, 19:18 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
ou hoši, tak to nevim, my altiky ani startéry neděláme, vždycky to cestou do školy hodim dědkovi (opravuje to), a když jedu ze školy, stavim se proto a je to hotový...takže tohle nevim, ale včera sem to vyměnil, dneska jezdil celej den a nic, takže snad dobrý
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
15.5.08, 19:50 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Ondras83 píše: tak opraveno....nakonec to byl ten regulátor (286 kč)....tak sem ho dneska namontoval a OK....s tim nízkym napětím ste měli klucí pravdu ....vymazal sem to a OK
Taky mám problém při nastartování mě asi 2x slabě problikne vypnuté rádio potom už na ani na volnoběhu jen při nastartování. Napětí je 13,9-14V se světlama. To blikání by se mohlo vyřešit tím regulátorem? Já doma jeden mám, ale je na 70A altik, ale to by asi nemělo ničemu vadit, když mám v autě 55A?
Díky
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
16.5.08, 07:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|