Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 04:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Problémy s motorom Favo za vlhkého počasia 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Problémy s motorom Favo za vlhkého počasia
Obraciam sa na odborníkov v oblasti Favoritov s nasledujúcou "záhadou" (aj keď musím priznať, že asi až taká záhada to nebude, lebo som sa s ňou stretol pri 3 favoritoch):

Kamarát má Favo 135LS r.v. 91. Až na drobné nedostatky jazdí v pohode, je spokojný...až do chvíle kým začne pršať, resp. vo všeobecnosti kým vzduch nie je príliš vlhký. Potom je problém motor naštartovať, keď už konečne naštartuje, tak vynecháva...potom pomôže vypnúť motor a cca 5 min. počkať. Potom ide auto zväčša bez problémov. Vymenil sviečky, VN káble, palec, myslím, že ja hlavu rozdeľovača. Stav stále rovnaký.
Rovanký problém mal švagor s Favom (135LS, r.v.90) - nebolo to také extrémne, ale prejavovalo sa to vynechávaním za dažďa
A ešte jeden známy mal tento problém (Favo 136L, r.v.89) - pamätám, raz sme boli na chate, do rána pršalo a ráno ho museli ťahať cca 3 km, kým motor chytil...a hovoril, že toto má pravidelne za daždivého počasia.

Keďže som sa s tým stretol pri 3 Favoritoch, pripadá mi to tak, že je to typická Favo závada a teda by tu niekto mohol vedieť rozlúsknuť tento rébus. Mne to jednoznačne pripadá na vlhkosť kdesi v elektrike, ale keď už všeličo vymenil...neviem, možno som úplne mimo. Je vás tu kopu odborníkov na favority, tak prosím pomôžte.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


18.9.06, 15:38
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 19
Příspěvek 
Může to dělat modul elektronického zapalování, pokud je to to starší provedení, plechová krabička a vevnitř holý plošný spoj. Buď vyměnit za novější zalité provedení, nebo vymontovat plošňák (musí se odpájet koncový tranzistor) a nastříkat silně bezbarvým akrylátovým sprejem. S touhle úpravou jsem Š120 nastartoval i po umytí motoru wapkou.
Zaky


18.9.06, 21:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Možno sa dostáva počas dažďa vlhkosť do rozdelovača. Možno nejake prasklinky na kryte rozdelovača. Možno sa ti voda dostáva na regulátor. Možné je všetko. Ale určíš to presne, ak na jednotlivé časti motora naleješ vodu.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


18.9.06, 21:47
Profil

Příspěvky: 16
Příspěvek 
Tot je typycka zavada u poloviny favoritu a feliciji. Oprava je velmi snadna a zadarmo. Stači dat igelitovej pitlik na zapalovani-je to takova ta krabicka na levim podbehu. Mne i mym znamym to pomohlo. A budes mit pokoj. Jak rikam velmi levna oprava.


19.9.06, 11:50
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Třinec
Příspěvek 
No ja muzu rict ze mi Favo karbec 91 jezdi za vlhka/mokra jeste lepenez za tepleho sucheho pocasi.

_________________
Skoda favorit 91 karburator


19.9.06, 11:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
pokiaľ je VN časť v poriadku, najskôr bude závada v ETZ, alebo skôr v signále pre ETZ z cievky v rozdeľovači, ja som taký problém nemal, ale treba skontrolovať ucpávku kontaktov, je to taká tá guma ktorá sa po zapojení navlieka na ETZ a vodiče ktoré vchádzajú do tej gumy zaizolovať izolačkou. prípadne zabezpečit aby sa vlhkosť nedostala do ETZ, ale igelit sa mi nezdá ako najvhodnejší spôsom, pretože pri vyžších teplotách sa tam môže kondenzovať vlhkosť, ideálne by bolo celý plošný spoj prelakovať nevodivým transparentným lakom, nám pocit že sa to robilo aj vo fabrike...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


19.9.06, 17:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Já mám r.v. 90, karburátor, motor 136 a žádný problémy za vlhka nemám...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


19.9.06, 17:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Vďaka páni. Ja som tiež toho názoru, že je niekde tu problém. Nemáte náhodou skúsnosti so sprejmi na odpudzovanie vlhkosti?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


19.9.06, 18:51
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
proti vlhku je dobrá vazelína

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


19.9.06, 18:52
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Sadra17 píše:
proti vlhku je dobrá vazelína


na čelo...hi-hi

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


20.9.06, 20:16
Profil

Příspěvky: 7
Příspěvek 
Tak to teda skúsim, diky ferrari za námet na riešenie. :)
Dám vedieť výsledok.

Len pre istotu, skúsim nie to s tou vazelínou na čelo ale to ostatné

_________________
F 135LS 1992


21.9.06, 18:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
CAT píše:
Tak to teda skúsim, diky ferrari za námet na riešenie. :)
Dám vedieť výsledok.

Len pre istotu, skúsim nie to s tou vazelínou na čelo ale to ostatné


Za málo....tipujem, že ten tvoj Favo 135 LS, 1992 je tmavo modrý...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.9.06, 15:42
Profil

Příspěvky: 7
Příspěvek 
Tip dobry, je to niečo také.

_________________
F 135LS 1992


22.9.06, 17:09
Profil

Příspěvky: 7
Příspěvek 
Prvý test (zabalenie ETZ do fólie - izolovanie od vlhkého počasia)
Tak som si našiel chvílku pre moje auto a odizoloval som ETZ fóliou od poteciálneho vlhkého prostredia. Výsledok, super už naštartujem na tzv.tretí kop. Ale zdá sa že to vyriešilo len časť môjho problému. Asice išlo to super až na malé zaváhania pri akcelerácii. Na plný plyn to začalo dusiť a po uvolnení plyn.pedálu na cca 50% to šlo sice lenivo ale normálne.
Ináč ETZ vyzerá byť už od výroby alebo po úprave predchádzajúceho majitela nalakované, čiže vlhkosť by sa nemala zrážať na plošnom spoji ale asi iba na súčiastkách. Rozmýšlam o ďalšom kroku, ešte neviem či to bude znovu čistenie karba alebo ďalší experiment z elektrikou.

_________________
F 135LS 1992


26.9.06, 21:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 136
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jak píše CAT v posledním příspěvku, dělá mi Fa to stejný. Když je vlhko, nebo prší, tak než se zahřeje se na plnej plyn dusí... Sice jsem nevymyslel lepší vynález, nebo závadu jak to zkusit tím igeliťákem.

Ale k tomu, jak se dostává vlhkost do motorového prostoru bych měl to, že nejvíc vlhkosti, nebo vody, se tam dostává krajem kapoty, kde zespodu chybí ta guma, co tomu zabraňuje v prostředku. Mám podezření, že se mi díky téhle nedokonalosti podařilo jednou šlusnout baterku. Možno taky trochu pomůže dodat gumu až na konce.


27.9.06, 18:38
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz