Problémy s motorom Favo za vlhkého počasia
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Problémy s motorom Favo za vlhkého počasia
Obraciam sa na odborníkov v oblasti Favoritov s nasledujúcou "záhadou" (aj keď musím priznať, že asi až taká záhada to nebude, lebo som sa s ňou stretol pri 3 favoritoch):
Kamarát má Favo 135LS r.v. 91. Až na drobné nedostatky jazdí v pohode, je spokojný...až do chvíle kým začne pršať, resp. vo všeobecnosti kým vzduch nie je príliš vlhký. Potom je problém motor naštartovať, keď už konečne naštartuje, tak vynecháva...potom pomôže vypnúť motor a cca 5 min. počkať. Potom ide auto zväčša bez problémov. Vymenil sviečky, VN káble, palec, myslím, že ja hlavu rozdeľovača. Stav stále rovnaký.
Rovanký problém mal švagor s Favom (135LS, r.v.90) - nebolo to také extrémne, ale prejavovalo sa to vynechávaním za dažďa
A ešte jeden známy mal tento problém (Favo 136L, r.v.89) - pamätám, raz sme boli na chate, do rána pršalo a ráno ho museli ťahať cca 3 km, kým motor chytil...a hovoril, že toto má pravidelne za daždivého počasia.
Keďže som sa s tým stretol pri 3 Favoritoch, pripadá mi to tak, že je to typická Favo závada a teda by tu niekto mohol vedieť rozlúsknuť tento rébus. Mne to jednoznačne pripadá na vlhkosť kdesi v elektrike, ale keď už všeličo vymenil...neviem, možno som úplne mimo. Je vás tu kopu odborníkov na favority, tak prosím pomôžte.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
18.9.06, 15:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Zaky
Příspěvky: 19
|
Může to dělat modul elektronického zapalování, pokud je to to starší provedení, plechová krabička a vevnitř holý plošný spoj. Buď vyměnit za novější zalité provedení, nebo vymontovat plošňák (musí se odpájet koncový tranzistor) a nastříkat silně bezbarvým akrylátovým sprejem. S touhle úpravou jsem Š120 nastartoval i po umytí motoru wapkou.
Zaky
|
18.9.06, 21:16 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Možno sa dostáva počas dažďa vlhkosť do rozdelovača. Možno nejake prasklinky na kryte rozdelovača. Možno sa ti voda dostáva na regulátor. Možné je všetko. Ale určíš to presne, ak na jednotlivé časti motora naleješ vodu.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
18.9.06, 21:47 |
|
|
martanc
Příspěvky: 16
|
Tot je typycka zavada u poloviny favoritu a feliciji. Oprava je velmi snadna a zadarmo. Stači dat igelitovej pitlik na zapalovani-je to takova ta krabicka na levim podbehu. Mne i mym znamym to pomohlo. A budes mit pokoj. Jak rikam velmi levna oprava.
|
19.9.06, 11:50 |
|
|
Mike.M
Příspěvky: 188 Bydliště: Třinec
|
No ja muzu rict ze mi Favo karbec 91 jezdi za vlhka/mokra jeste lepenez za tepleho sucheho pocasi.
_________________ Skoda favorit 91 karburator
|
19.9.06, 11:54 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
pokiaľ je VN časť v poriadku, najskôr bude závada v ETZ, alebo skôr v signále pre ETZ z cievky v rozdeľovači, ja som taký problém nemal, ale treba skontrolovať ucpávku kontaktov, je to taká tá guma ktorá sa po zapojení navlieka na ETZ a vodiče ktoré vchádzajú do tej gumy zaizolovať izolačkou. prípadne zabezpečit aby sa vlhkosť nedostala do ETZ, ale igelit sa mi nezdá ako najvhodnejší spôsom, pretože pri vyžších teplotách sa tam môže kondenzovať vlhkosť, ideálne by bolo celý plošný spoj prelakovať nevodivým transparentným lakom, nám pocit že sa to robilo aj vo fabrike...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
19.9.06, 17:33 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já mám r.v. 90, karburátor, motor 136 a žádný problémy za vlhka nemám...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
19.9.06, 17:50 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Vďaka páni. Ja som tiež toho názoru, že je niekde tu problém. Nemáte náhodou skúsnosti so sprejmi na odpudzovanie vlhkosti?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
19.9.06, 18:51 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
proti vlhku je dobrá vazelína
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.9.06, 18:52 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Sadra17 píše: proti vlhku je dobrá vazelína
na čelo...hi-hi
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.9.06, 20:16 |
|
|
CAT
Příspěvky: 7
|
Tak to teda skúsim, diky ferrari za námet na riešenie.
Dám vedieť výsledok.
Len pre istotu, skúsim nie to s tou vazelínou na čelo ale to ostatné
_________________ F 135LS 1992
|
21.9.06, 18:42 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
CAT píše: Tak to teda skúsim, diky ferrari za námet na riešenie. Dám vedieť výsledok. Len pre istotu, skúsim nie to s tou vazelínou na čelo ale to ostatné
Za málo....tipujem, že ten tvoj Favo 135 LS, 1992 je tmavo modrý...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.9.06, 15:42 |
|
|
CAT
Příspěvky: 7
|
Tip dobry, je to niečo také.
_________________ F 135LS 1992
|
22.9.06, 17:09 |
|
|
CAT
Příspěvky: 7
|
Prvý test (zabalenie ETZ do fólie - izolovanie od vlhkého počasia)
Tak som si našiel chvílku pre moje auto a odizoloval som ETZ fóliou od poteciálneho vlhkého prostredia. Výsledok, super už naštartujem na tzv.tretí kop. Ale zdá sa že to vyriešilo len časť môjho problému. Asice išlo to super až na malé zaváhania pri akcelerácii. Na plný plyn to začalo dusiť a po uvolnení plyn.pedálu na cca 50% to šlo sice lenivo ale normálne.
Ináč ETZ vyzerá byť už od výroby alebo po úprave predchádzajúceho majitela nalakované, čiže vlhkosť by sa nemala zrážať na plošnom spoji ale asi iba na súčiastkách. Rozmýšlam o ďalšom kroku, ešte neviem či to bude znovu čistenie karba alebo ďalší experiment z elektrikou.
_________________ F 135LS 1992
|
26.9.06, 21:40 |
|
|
Warman
Příspěvky: 136 Bydliště: Praha
|
Jak píše CAT v posledním příspěvku, dělá mi Fa to stejný. Když je vlhko, nebo prší, tak než se zahřeje se na plnej plyn dusí... Sice jsem nevymyslel lepší vynález, nebo závadu jak to zkusit tím igeliťákem.
Ale k tomu, jak se dostává vlhkost do motorového prostoru bych měl to, že nejvíc vlhkosti, nebo vody, se tam dostává krajem kapoty, kde zespodu chybí ta guma, co tomu zabraňuje v prostředku. Mám podezření, že se mi díky téhle nedokonalosti podařilo jednou šlusnout baterku. Možno taky trochu pomůže dodat gumu až na konce.
|
27.9.06, 18:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|