Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14804 Bydliště: Havířov
|
Michalkatko: se omlouvám, já myslel dát akumulátor dovnitř jen kdyby použil gelový. Olověný akumulátor bych samozřejmě dal ven, myslím že je dost místa na druhé straně u řidiče, ne? Tam kde je původní ale na opačné straně. Pokud tam nemá nějaké zlepšováky, tak by se tam mohl nějaký menší vlézt.
Cyz: s tou automatikou však to je ono. Dát tam diodu a je to jako ten původní akumulátor. Bude se dobíjet s původní, ale zpátky už proud nedá, jen do spotřebičů které budou připojeny. Šlo by to samozřejmě pojistit nějakým obvodem, ale už to nemusí být spolehlivé, nevím, jen můj názor.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.7.08, 15:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
|
varok píše: Ta dioda je docela jednoduché a spolehlivé řešení. Musí se ale dost dobře vybrat, aby to vše vydržela.
Ta dioda je blbe reseni, protoze vzhledem k jejimu dost znacnymu ubytku napeti budes tu baterku trvale udrzovat nenabitou. Kdyz das misto diody rele, ziskas odhaduju minimalne 30% kapacity navic protoze s diodou baterku nikdy nenabijes naplno. Mozna to nekdo spocita a opravi mne.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
20.7.08, 18:38 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Viky píše: varok píše: Ta dioda je docela jednoduché a spolehlivé řešení. Musí se ale dost dobře vybrat, aby to vše vydržela. Ta dioda je blbe reseni, protoze vzhledem k jejimu dost znacnymu ubytku napeti budes tu baterku trvale udrzovat nenabitou. Kdyz das misto diody rele, ziskas odhaduju minimalne 30% kapacity navic protoze s diodou baterku nikdy nenabijes naplno. Mozna to nekdo spocita a opravi mne.
úbytok napätia na dióde je, ale ten sa podľa prúdu zmenšuje, a dnešné diódy majú ubytky pri nominálnom zaťažní menej ako 1V, takže by som to tak tragicky nevidel...
dôležité je tú diódu správne nadimenzovať, ja by som dal 2x 10A paralelne, čím znížiš úbytok napätia a zvýšiš prechodový prúd... ale to relé proti vybitu by som tam dal na 100% po vypnutí motora záložnú baterku úplne odpojiť... dve baterky paralelne (hoci oddelené diódou) by byť nemali, jedine ak by boli spárované...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.7.08, 19:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Paralelním řazením diod se moc získat nedá, stále bude stejný úbytek jako u jedné samostatné diody.
0.5V - 1V se moc nezdá, ale vliv to má. Proto jsem třeba odpůrcem diod tam, kde to lze vyřešit jiinak(např. u sahary relátkem), u relátka je úbytek na kontaktech nižší (tak do 300mV)
Když záložní aku tak ji pomocí řídící elektroniky připojit k síti v době kdy je spotřeba el. energie zcela kryta alternátorem a jakmile napětí v síti poklesne natolik že musí dodávat elektřinu akumulátor tak ji odpojit. V případě nutnosti jejího použití (např. po noci kdy se zapoměla zhasnout světla) ji připojit k síti zároveň však odpojit "běžný" akumulátor, neboť by v případě kdy by nebyl odpojen způsobil to, že záložní aku by byla k ničemu neboť by spotřeboval veškerý proud který by byl záložní aku schopen dodat.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
20.7.08, 19:13 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Paralelním řazením diod se moc získat nedá, stále bude stejný úbytek jako u jedné samostatné diody. 0.5V - 1V se moc nezdá, ale vliv to má. Proto jsem třeba odpůrcem diod tam, kde to lze vyřešit jiinak(např. u sahary relátkem), u relátka je úbytek na kontaktech nižší (tak do 300mV) Když záložní aku tak ji pomocí řídící elektroniky připojit k síti v době kdy je spotřeba el. energie zcela kryta alternátorem a jakmile napětí v síti poklesne natolik že musí dodávat elektřinu akumulátor tak ji odpojit. V případě nutnosti jejího použití (např. po noci kdy se zapoměla zhasnout světla) ji připojit k síti zároveň však odpojit "běžný" akumulátor, neboť by v případě kdy by nebyl odpojen způsobil to, že záložní aku by byla k ničemu neboť by spotřeboval veškerý proud který by byl záložní aku schopen dodat.
ty všetko jednoduché vieš tak skomplikovať
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.7.08, 19:16 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Šemikova řídící jednotka... Něco takového chtěla dát NASA do Pathfindera, ale zjistili, že na to nemají dost výkonné procesory...
|
20.7.08, 20:29 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Tohle to tu už bylo cca před rokem,rokem a půl ....Dej si alternátor z T-55 tky co má cca 1200 A a pak si tam dej třeba baterií deset... Nevim ale jestli ho utáhne motor se 46 kW Ale jinak jistě že to půjde,je to tu samej elektrikář kam oko pohlédne..ale proč tolik elektřiny???Jestli si dostal amok tunera vyhrávače tak si kup centrálu z OBI a máš klid... ...Proč si z roho dělat nahrávací studio?Jinak si tam dej ten 90 A alt. a baterii 70Ah a budeš mít klíd....Ale spotřeba tě nemine a auto bude o dalších cca deset kilo težší...
|
20.7.08, 21:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14804 Bydliště: Havířov
|
Já myslel samozřejmě dát druhý akumulátor přes diodu, ale nepoužívat ho nepřetržitě. Jen když ho bude potřebovat, tak ho připojí, bude ho používat a potom dobije zároveň s hlavním. Použít silnější alternátor a akumulátor třeba 70 Ah je taky řešení, ale jak píše Patrik, tak se zvýší hmotnost, tím pádem i spotřeba vozidla. Navíc odběr který bude požadovat nijak neomezí, jedině že by vše nějak udělal nízkoodběrové.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.7.08, 18:48 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Je ale nutné vyřešit odpojování vybitého aku při připojení záložního, na to nezapomínat..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
21.7.08, 19:07 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
|
Šemik píše: Je ale nutné vyřešit odpojování vybitého aku při připojení záložního, na to nezapomínat..
Panove ty byste vymejsleli Temelin!
Kdyz udelas rozpojovani relatkem podle napeti v palubni siti, tak staci jednoduse na jednu baterku mit napojeny to a na druhou ono. Je to kua tak slozity?!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.7.08, 06:09 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Je ale nutné vyřešit odpojování vybitého aku při připojení záložního, na to nezapomínat..
myslím že na štart s plne nabitou baterkou by chvíľu nevadilo tú vybitú baterku neodpojiť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.7.08, 08:13 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Celý je to volovina, nejlepší je nacpat tam akumulátor s největší kapacitou, která se vejde, případně zvednout nabíjecí napětí tak, aby to semtam bylo do 14,5V a není co řešit. Když se to vybije, můžeš tlačit, nebo sehnat někoho s kabely, nebo vozit záložní baterku a kabely v kufru.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.7.08, 09:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Celý je to volovina, nejlepší je nacpat tam akumulátor s největší kapacitou, která se vejde, případně zvednout nabíjecí napětí tak, aby to semtam bylo do 14,5V a není co řešit. Když se to vybije, můžeš tlačit, nebo sehnat někoho s kabely, nebo vozit záložní baterku a kabely v kufru.
keď má akku veľkú kapacitu to neznamená že keď prídu mrazy že naštartuješ....
a zasa myslíš na Tuningovú diódu Fuj
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.7.08, 11:05 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Bez diody naprázdno 14.0V, se světly 13.8V
S diodou naprázdno 14.4V, se světly 14.2V, v kterém případě je pravděpodobnější, že ráno nastartuješ?
Myslíš, že soudruh myslel na celodenní svícení?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
22.7.08, 11:40 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
blbost, na celonoční svícení se myslelo, a žádný problém to nedělalo, ostatně v zimě kolikrát není vidět ani ve dne a svítí a svítilo se taky bez problémů. Nebo je něco jiného svítit v noci než ve dne ?
|
22.7.08, 11:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|