Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 08:37



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Zalozny zdroj 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Michalkatko: se omlouvám, já myslel dát akumulátor dovnitř jen kdyby použil gelový. Olověný akumulátor bych samozřejmě dal ven, myslím že je dost místa na druhé straně u řidiče, ne? Tam kde je původní ale na opačné straně. Pokud tam nemá nějaké zlepšováky, tak by se tam mohl nějaký menší vlézt.
Cyz: s tou automatikou však to je ono. Dát tam diodu a je to jako ten původní akumulátor. Bude se dobíjet s původní, ale zpátky už proud nedá, jen do spotřebičů které budou připojeny. Šlo by to samozřejmě pojistit nějakým obvodem, ale už to nemusí být spolehlivé, nevím, jen můj názor.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.7.08, 15:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
varok píše:
Ta dioda je docela jednoduché a spolehlivé řešení. Musí se ale dost dobře vybrat, aby to vše vydržela.

Ta dioda je blbe reseni, protoze vzhledem k jejimu dost znacnymu ubytku napeti budes tu baterku trvale udrzovat nenabitou. Kdyz das misto diody rele, ziskas odhaduju minimalne 30% kapacity navic protoze s diodou baterku nikdy nenabijes naplno. Mozna to nekdo spocita a opravi mne.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


20.7.08, 18:38
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Viky píše:
varok píše:
Ta dioda je docela jednoduché a spolehlivé řešení. Musí se ale dost dobře vybrat, aby to vše vydržela.

Ta dioda je blbe reseni, protoze vzhledem k jejimu dost znacnymu ubytku napeti budes tu baterku trvale udrzovat nenabitou. Kdyz das misto diody rele, ziskas odhaduju minimalne 30% kapacity navic protoze s diodou baterku nikdy nenabijes naplno. Mozna to nekdo spocita a opravi mne.


úbytok napätia na dióde je, ale ten sa podľa prúdu zmenšuje, a dnešné diódy majú ubytky pri nominálnom zaťažní menej ako 1V, takže by som to tak tragicky nevidel...

dôležité je tú diódu správne nadimenzovať, ja by som dal 2x 10A paralelne, čím znížiš úbytok napätia a zvýšiš prechodový prúd... ale to relé proti vybitu by som tam dal na 100% po vypnutí motora záložnú baterku úplne odpojiť... dve baterky paralelne (hoci oddelené diódou) by byť nemali, jedine ak by boli spárované...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.7.08, 19:02
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Paralelním řazením diod se moc získat nedá, stále bude stejný úbytek jako u jedné samostatné diody.

0.5V - 1V se moc nezdá, ale vliv to má. Proto jsem třeba odpůrcem diod tam, kde to lze vyřešit jiinak(např. u sahary relátkem), u relátka je úbytek na kontaktech nižší (tak do 300mV)

Když záložní aku tak ji pomocí řídící elektroniky připojit k síti v době kdy je spotřeba el. energie zcela kryta alternátorem a jakmile napětí v síti poklesne natolik že musí dodávat elektřinu akumulátor tak ji odpojit. V případě nutnosti jejího použití (např. po noci kdy se zapoměla zhasnout světla) ji připojit k síti zároveň však odpojit "běžný" akumulátor, neboť by v případě kdy by nebyl odpojen způsobil to, že záložní aku by byla k ničemu neboť by spotřeboval veškerý proud který by byl záložní aku schopen dodat. :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.7.08, 19:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Paralelním řazením diod se moc získat nedá, stále bude stejný úbytek jako u jedné samostatné diody.

0.5V - 1V se moc nezdá, ale vliv to má. Proto jsem třeba odpůrcem diod tam, kde to lze vyřešit jiinak(např. u sahary relátkem), u relátka je úbytek na kontaktech nižší (tak do 300mV)

Když záložní aku tak ji pomocí řídící elektroniky připojit k síti v době kdy je spotřeba el. energie zcela kryta alternátorem a jakmile napětí v síti poklesne natolik že musí dodávat elektřinu akumulátor tak ji odpojit. V případě nutnosti jejího použití (např. po noci kdy se zapoměla zhasnout světla) ji připojit k síti zároveň však odpojit "běžný" akumulátor, neboť by v případě kdy by nebyl odpojen způsobil to, že záložní aku by byla k ničemu neboť by spotřeboval veškerý proud který by byl záložní aku schopen dodat. :wink:


ty všetko jednoduché vieš tak skomplikovať :shock:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.7.08, 19:16
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Šemikova řídící jednotka... Něco takového chtěla dát NASA do Pathfindera, ale zjistili, že na to nemají dost výkonné procesory... :roll:


20.7.08, 20:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Tohle to tu už bylo cca před rokem,rokem a půl ....Dej si alternátor z T-55 tky co má cca 1200 A a pak si tam dej třeba baterií deset... :lol:Nevim ale jestli ho utáhne motor se 46 kW :lol: Ale jinak jistě že to půjde,je to tu samej elektrikář kam oko pohlédne..ale proč tolik elektřiny???Jestli si dostal amok tunera vyhrávače tak si kup centrálu z OBI a máš klid... :lol: :wink: ...Proč si z roho dělat nahrávací studio?Jinak si tam dej ten 90 A alt. a baterii 70Ah a budeš mít klíd....Ale spotřeba tě nemine a auto bude o dalších cca deset kilo težší...


20.7.08, 21:33
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já myslel samozřejmě dát druhý akumulátor přes diodu, ale nepoužívat ho nepřetržitě. Jen když ho bude potřebovat, tak ho připojí, bude ho používat a potom dobije zároveň s hlavním. Použít silnější alternátor a akumulátor třeba 70 Ah je taky řešení, ale jak píše Patrik, tak se zvýší hmotnost, tím pádem i spotřeba vozidla. Navíc odběr který bude požadovat nijak neomezí, jedině že by vše nějak udělal nízkoodběrové.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.7.08, 18:48
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Je ale nutné vyřešit odpojování vybitého aku při připojení záložního, na to nezapomínat.. :!: :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.7.08, 19:07
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Šemik píše:
Je ale nutné vyřešit odpojování vybitého aku při připojení záložního, na to nezapomínat.. :!: :)


Panove ty byste vymejsleli Temelin!

Kdyz udelas rozpojovani relatkem podle napeti v palubni siti, tak staci jednoduse na jednu baterku mit napojeny to a na druhou ono. Je to kua tak slozity?!

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


22.7.08, 06:09
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Je ale nutné vyřešit odpojování vybitého aku při připojení záložního, na to nezapomínat.. :!: :)


myslím že na štart s plne nabitou baterkou by chvíľu nevadilo tú vybitú baterku neodpojiť...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


22.7.08, 08:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Celý je to volovina, nejlepší je nacpat tam akumulátor s největší kapacitou, která se vejde, případně zvednout nabíjecí napětí tak, aby to semtam bylo do 14,5V a není co řešit. Když se to vybije, můžeš tlačit, nebo sehnat někoho s kabely, nebo vozit záložní baterku a kabely v kufru.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.7.08, 09:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Nepér píše:
Celý je to volovina, nejlepší je nacpat tam akumulátor s největší kapacitou, která se vejde, případně zvednout nabíjecí napětí tak, aby to semtam bylo do 14,5V a není co řešit. Když se to vybije, můžeš tlačit, nebo sehnat někoho s kabely, nebo vozit záložní baterku a kabely v kufru.


keď má akku veľkú kapacitu to neznamená že keď prídu mrazy že naštartuješ....

a zasa myslíš na Tuningovú diódu :shock: :?: Fuj :!:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


22.7.08, 11:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Bez diody naprázdno 14.0V, se světly 13.8V
S diodou naprázdno 14.4V, se světly 14.2V, v kterém případě je pravděpodobnější, že ráno nastartuješ?
Myslíš, že soudruh myslel na celodenní svícení?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


22.7.08, 11:40
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
blbost, na celonoční svícení se myslelo, a žádný problém to nedělalo, ostatně v zimě kolikrát není vidět ani ve dne a svítí a svítilo se taky bez problémů. Nebo je něco jiného svítit v noci než ve dne ?


22.7.08, 11:48
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz