volnoběh 120 - karbec SEDR
Autor |
Zpráva |
Hans22
Příspěvky: 9
|
volnoběh 120 - karbec SEDR
Zdar.
Na škoduli mi nějak moc dobře nejde volnoběh. Funguje to jenom, když mám šroub volnoběhu vytočenej o 5 půl otáček. Když ho trochu víc zašroubuju motor zdechne. Jak je to možný? Veškerý těsnění na karbecu jsou nový. Posilovačem to taky nepřisává. Trysky a kanály jsou čistý. Nevím v čem je chyba. Zvedne se hodně spotřeba, když to nechám povolený o těch 5 otáček. Taky je mi jasný, že bych asi neprošel emisema, ale to mě teď zase tak netrápí. Nemohlo by to být opotřebením (auto má najeto 116000km).
Omlouvám se za román a děkuji Vám za odpovědi
Hans
|
10.10.06, 11:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Zaky
Příspěvky: 19
|
Zkontroluj předstih při volnoběhu, nejlíp stroboskopem, potom taky hladinu v karbecu. Jak moc to fouká, když sundáš víčko oleje ? Co ventilové vůle ? Jde motor pravidelně ? Když si dáš ruku za výfuk, měl bys ve volnoběhu cítit co nejmíň takových těch blafnutí, když to vynechá, u škodovky asi vždycky sem tam vynechání bude, na mojí 120 to bývalo tak 1 x za 3-5 sekund. Vše samozřejmě při zahřátém motoru.
Zaky
|
10.10.06, 13:11 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
otazka kedy to tak zacalo. co si robil, ci postupne alebo nahle. Ak to zacalo nahle, doporucujem pozriet este raz trysky, hlavne tie male zboku karbeca. spinu v nich volnym okom ani nemusis vidiet. 116000 este nieje az tak vela aby si musel mat problemy
|
10.10.06, 16:58 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
pravděpodobně myslíš ten větší šroub, tedy šroub přídavnýho vzduchu (vdzušník). zkontoroluj, jestli nemáš prohlý víko karburátoru, protože pokud je, a stačí trošku, tak to nikdy uspokojivě neseřídíš, zkontorluj nastavení šroubu směsi, popř. nastav na výchozí nastavení podle knížky, při kterým by měl motor normálně rfungovat, potom už jen doladíš na požadovaný otáčky vzdušníkem na 900 (já mám 1000-1100, osvědčilo se mi to díky lepší reakci motoru na plyn), podle knížky a zajedeš si někam do servajzu aby ti to doladili na emise, pokud to budeš chtít mít dokonalý.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
10.10.06, 18:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, čo sa týka vyčistenia karburátora, odmontuj veko karbeca a vyčisti hl. trysku (nachádza sa v plavákovej komore pod plavákom). Potom odstkrutkuj túto krytku
pod ňou sa nachádza voľnobžná tryska - tú vyskrutkuj tiež a poriadne ju prefúkaj vzduchom. Potom vyskrutkuj takú istú záslepku na opačnej strane karburátora a pod ňou je ďalšia tryska - tiež ju vyskrutkuj a prefúkaj.
Nastav každopádne predstih - podľa mojich skúseností úplne stačí nastaviť základný predstih 5 st (ale nezabudni nastaviť vzdialenosť medzi kontaktmi prerušovača - 0,4 mm)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.10.06, 20:31 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
ještě dodám, že tryska na obrázku je ještě jedna symetricky na druhej straně pro druhou komoru a další trysky jsou pod víčkem karburátoru na emulzních trubicích, bacha aby emulzní trubice nepoškodil, jsou chatrný a velice důležitý
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
11.10.06, 06:03 |
|
|
krf
Příspěvky: 126 Bydliště: Jaromer
|
Re: volnoběh 120 - karbec SEDR
Hans22 píše: Zdar. Na škoduli mi nějak moc dobře nejde volnoběh. Funguje to jenom, když mám šroub volnoběhu vytočenej o 5 půl otáček. Když ho trochu víc zašroubuju motor zdechne. Jak je to možný? Veškerý těsnění na karbecu jsou nový. Posilovačem to taky nepřisává. Trysky a kanály jsou čistý. Nevím v čem je chyba. Zvedne se hodně spotřeba, když to nechám povolený o těch 5 otáček. Taky je mi jasný, že bych asi neprošel emisema, ale to mě teď zase tak netrápí. Nemohlo by to být opotřebením (auto má najeto 116000km). Omlouvám se za román a děkuji Vám za odpovědi Hans
takový blbost, nemáš zaklepaný klapky? resp. ty dorazový šroubky???
_________________ brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl
|
11.10.06, 09:14 |
|
|
Hans22
Příspěvky: 9
|
Zkusím ten předstih. protože teď se mi stalo, že to střílelo do výfuku, takže ten předstih bude asi špatnej.
|
11.10.06, 12:30 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Hans22 píše: Zkusím ten předstih. protože teď se mi stalo, že to střílelo do výfuku, takže ten předstih bude asi špatnej.
Střílení do výfuku může způsobovat i chudá směs
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
11.10.06, 12:44 |
|
|
Hans22
Příspěvky: 9
|
Takže jsem zjistil následující: Předstih je v pořádku podle rysek, takže to střílení je asi chudou směsí. Jak ale může bejt ta směs chudá, když šroub volnoběhu (ten malej) je vytočenej o 5 půl otáček. Andrt píše, že na udržení motoru v chodu stačí 4. Jak dám míň jak těch pět motor zdechne. Předpokládám, že chyba asi bude teda v nečistotě v trysce, nebo kanálech. Je to tak? Začlo to dělat náhle. Po vyčištění to jelo dobře, ale asi po 20 km už to nejelo. Tak sem nastavil těch 5 co mám teď. Domnívám se teda, že je to smetím v trysce, Takž karbec půjde zase dolů na čištění.
|
12.10.06, 12:37 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Hans22 píše: Takže jsem zjistil následující: Předstih je v pořádku podle rysek, takže to střílení je asi chudou směsí. Jak ale může bejt ta směs chudá, když šroub volnoběhu (ten malej) je vytočenej o 5 půl otáček. Andrt píše, že na udržení motoru v chodu stačí 4. Jak dám míň jak těch pět motor zdechne. Předpokládám, že chyba asi bude teda v nečistotě v trysce, nebo kanálech. Je to tak? Začlo to dělat náhle. Po vyčištění to jelo dobře, ale asi po 20 km už to nejelo. Tak sem nastavil těch 5 co mám teď. Domnívám se teda, že je to smetím v trysce, Takž karbec půjde zase dolů na čištění.
Vyměnil jsi při čištění karburátoru taky ty gumový okroužky na těhletěch nastavovacích šroubech volnoběhu?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.10.06, 13:04 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Buďto to někde přisává vzduch, nebo jak píšeš, je někde nečistota, anebo 2,5 otáček nestačí na dost bohatou směs...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
12.10.06, 16:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Vyčistiť karbec...ale skôr bude asi zanesená hlavná tryska 1. stupňa - na to musíš dať dolu víčko karbeca a táto tryska sa nachádza na dne plavákovej komory...ako som písal vyššie. Potom vyčistiť (vyfúkať) voľnobežnú tryku (tá je pod tou záslepkou - foto vyššie. Keď budeš mať trysky vybraté, prefúkaj aj kanáliky do ktorých ide zmes z týchto trysiek (vopchaj do otvoru po tryske črievko pumpy na bicykel a fúkaj o dušu...
Možno ti pomôže aj toto:
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=68
A ešte jedna finta sa mi osvedčila na prefúknutie voľnobežného systému " choď dolu tiahlym kopcom tak 110 km/h na trojke a pusti plyn (= nechaj auto ísť dolu kopcom so zaradenou trojkou bez plynu) - vtedy je veľký podtlak vo voľnobežnom systéme a menšia nečistota sa môže uvoľniť.
Ak sa ti potvrdí znečistenie trysky, daj si na hadicu palivový filter (pozor, papierový) - stojí cca 30 korún...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.10.06, 19:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ferrari píše: Ak sa ti potvrdí znečistenie trysky, daj si na hadicu palivový filter (pozor, papierový) - stojí cca 30 korún...
a životnost je asi tak rok ale záleží jak rychle se ucpe
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.10.06, 19:10 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Sadra17 píše: ferrari píše: Ak sa ti potvrdí znečistenie trysky, daj si na hadicu palivový filter (pozor, papierový) - stojí cca 30 korún...
a životnost je asi tak rok ale záleží jak rychle se ucpe
No, neviem, či je to iba rok, záleží aké sračky sa tankujú...každopádne ja vozím so sebou náhradný...v globále máš pravdu, nie je to naveky, ale keď sa filter zanesie, znamená to, že keby si ho tam nemal, tak to všetko ide do karburátora (a ja keď sa pozrem do toho filtra, tak tam vidím dosť veľké nečistoty...)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.10.06, 19:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|