Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 04:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 volnoběh u favorita po delší jízdě 
Autor Zpráva

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek volnoběh u favorita po delší jízdě
mám takovej problémek.. když jedu nějakou kratší trasu tak je všechno v pořádku, ale při delší jízdě (hodina+) mi začnou padat volnoběžné otáčky na 500 až do zhasnutí motoru.. ale při jízdě je všechno ok. nevim si s tim vůbec rady, těsnění pod karburátorem mám vyměněný, hadice, svíčky a kabely sou nový.. nevíte někdo co s tím? :(

edit - ještě mě napadlo - není možný že by se dělal podtlak v nádrži a do motoru tekl málo benzín? třeba se to při kratší jízdě neprojeví protože neubyde tolik paliva.. je to někde odvětrávaný? popř. kde? a jak to vyčistit?


14.10.06, 21:26
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
jestli chceš zjistit to odvětrání je do vzadu u hrdla a nejlépe to zjistíš, že foukenš vratkou u karbecu, kompresorem do nádrže a uslyšíš vzadu syšení, ale tím to není, to bys měl po kratké jízdě slabší výkon až do úplného zastavení, zkus ještě sytič, zda se ti správně otevřen a taky se podívej na obohacovač, je to na karbecu od převodovky na dva šroubky M5 soustava membrán asi do čtyř stovek, zda membrány nejsou styřelé a prasklé, nebo zda tam nenmáš písek, kup nový obohacovač a sežid volnoběh miloš


15.10.06, 19:57
Profil

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
no ten obohacovač (btw díky, nevěděl sem jak se to ono jmenuje :)) sem měl rozdělanej a membránky sou sice trochu vytahaný, ale nejsou ani prasklý ani tam není žádnej bordel.. každopádně je to snad jediná věc co je na tom karburátoru původní (podtlak na sytič, elmag. ventil, bimetal) snad jenom jeden takovej kolečko - vede do něj jedna hadička z podtlaku sytiče a druhá dírka je zaslepená takovým bílým bazmekem (mmch. to taky netuším k čemu je)
pravda je, že mi nejde ten karburátor pořádně seřídit, aby šel motor úplně pravidelně.. a taky mě lítají voln. otáčky v rozmezí 750-950, pokaždé když prošlápnu plyn je to trochu jinak.. může to být tím obohacovačem? popřípadě když je tam původní, je lepší ho rovnou vyměnit? jinak u nás stojí 333 přesně

edit - ne že by volnoběžný otáčky kolísaly samovolně v tom rozmezí, ale prostě motor jede, má 900 otáček. šlápnu na plyn a pustím, motor má 800 otáček. a takhle se to mění pokaždé jinak. a sytič je v pořádku, bimetal i podtlak mám novej jak už jsem psal, a namontoval sem si i manuální ovládání sitiče, jakmile se motor trochu zahřeje tak tu škrtící klapku buď otevře bimetal nebo já ručně jakmile se rozjedu..


16.10.06, 16:21
Profil ICQ

Příspěvky: 188
Bydliště: Třinec
Příspěvek 
Me delalo uplne to stejne, Pokud mas najeto vic jak 80tis na jeden rozvodak, uz je vytahany, jinak rozdelovac taky muze mit vuli. Nech to vymenit a pak zkus sestelovat predstih a karburator. Melo by to byz OK. Jinak to kolisani je zpusobeno od toho jak je motor zahraty. POkud je vice zahraty, palivo ma tendendenci, jak nekdo rikal, mit nizsi hnotnost az uplne zadnou, proto se mu tam moc nechce. Je to normalni jev. Alespon z meho pohledu.
Me to kolisalo az ku 400ot, ale pokud to narazilo na taketo otacky tak to zase pridal na 600 a tak. Jinak pokud byl motor zahrat na 50°C cca tak byly otacky bez sytice 1000. Pomohlo az to vymeneni rozvodaku a postelovani rozdelovace

_________________
Skoda favorit 91 karburator


Naposledy upravil Mike.M dne 16.10.06, 16:28, celkově upraveno 1



16.10.06, 16:26
Profil ICQ

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Mike.M píše:
Me delalo uplne to stejne, Pokud mas najeto vic jak 80tis na jeden rozvodak, uz je vytahany, jinak rozdelovac taky muze mit vuli. Nech to vymenit a pak zkus sestelovat predstih a karburator. Melo by to byz OK. Jinak to kolisani je zpusobeno od toho jak je motor zahraty. POkud je vice zahraty, palivo ma tendendenci, jak nekdo rikal, mit nizsi hnotnost az uplne zadnou, proto se mu tam moc nechce. Je to normalni jev. Alespon z meho pohledu


rozdělovač mám novej, předstih mám taky nastavenej.. až na ten rozvoďák, fanouš má nalítáno kolem 150ti tisíc a ruku do ohně bych za to nedal, ale rozvoďák bude původní.. :/


16.10.06, 16:28
Profil ICQ

Příspěvky: 188
Bydliště: Třinec
Příspěvek 
Otevri kapotu a poslouchej esi ti tam chraqsti, je to neco jako retez na motorce ci tak podobne. POkud jo je vylitany a je na vymenu zraly. Ja menil po 80tis.

_________________
Skoda favorit 91 karburator


16.10.06, 16:30
Profil ICQ

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Mike.M píše:
Otevri kapotu a poslouchej esi ti tam chraqsti, je to neco jako retez na motorce ci tak podobne. POkud jo je vylitany a je na vymenu zraly. Ja menil po 80tis.


no to víš že chrastí.. ale vím prd co je ještě únosný a co už je na výměnu.. a jinak co ten obohacovač, když je původní tak vyměnit? nebo stačí že membránky nejsou prasklý (ale sou vytahaný)?
mimochodem zvládnu tu výměnu rozvodů sám ? (jako průměrně zkušenej technicky doufám šikovnější člověk)


16.10.06, 16:40
Profil ICQ

Příspěvky: 188
Bydliště: Třinec
Příspěvek 
Mel sem presny navod jak vymenit rozvodak, ale radej sem to dal mechanikovi. Treba spstiti motor oddelat rozdelovac, alternator a tak aby ses dostal k viku, pak vypustit olek, odkroutit olejovou vanu, bo by viko neslo sundat. Pak odkroutit a vyndat stare a dat nove, ale pozor prej se musi dat presne, tady na techwebu je navod. No jak sem to cetrl tak sem si radej priplatil za automechanika.
Apropo unosne to uz neni, ja menil na doporuceni od stelovace motoru, proste mi rekl ze rozvodak je v pi*i a rozdelovac vuli jak dě*ka, ze karburator nepunde zestelovat a predstih mi lita +-15° ze morot v horsim stavu nevidel ani u 120L Ale musim rict ze az na cukani jel pekne i 150km/h

_________________
Skoda favorit 91 karburator


17.10.06, 07:06
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz