|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
volnoběh u favorita po delší jízdě
Autor |
Zpráva |
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
volnoběh u favorita po delší jízdě
mám takovej problémek.. když jedu nějakou kratší trasu tak je všechno v pořádku, ale při delší jízdě (hodina+) mi začnou padat volnoběžné otáčky na 500 až do zhasnutí motoru.. ale při jízdě je všechno ok. nevim si s tim vůbec rady, těsnění pod karburátorem mám vyměněný, hadice, svíčky a kabely sou nový.. nevíte někdo co s tím?
edit - ještě mě napadlo - není možný že by se dělal podtlak v nádrži a do motoru tekl málo benzín? třeba se to při kratší jízdě neprojeví protože neubyde tolik paliva.. je to někde odvětrávaný? popř. kde? a jak to vyčistit?
|
14.10.06, 21:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
jestli chceš zjistit to odvětrání je do vzadu u hrdla a nejlépe to zjistíš, že foukenš vratkou u karbecu, kompresorem do nádrže a uslyšíš vzadu syšení, ale tím to není, to bys měl po kratké jízdě slabší výkon až do úplného zastavení, zkus ještě sytič, zda se ti správně otevřen a taky se podívej na obohacovač, je to na karbecu od převodovky na dva šroubky M5 soustava membrán asi do čtyř stovek, zda membrány nejsou styřelé a prasklé, nebo zda tam nenmáš písek, kup nový obohacovač a sežid volnoběh miloš
|
15.10.06, 19:57 |
|
|
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
no ten obohacovač (btw díky, nevěděl sem jak se to ono jmenuje ) sem měl rozdělanej a membránky sou sice trochu vytahaný, ale nejsou ani prasklý ani tam není žádnej bordel.. každopádně je to snad jediná věc co je na tom karburátoru původní (podtlak na sytič, elmag. ventil, bimetal) snad jenom jeden takovej kolečko - vede do něj jedna hadička z podtlaku sytiče a druhá dírka je zaslepená takovým bílým bazmekem (mmch. to taky netuším k čemu je)
pravda je, že mi nejde ten karburátor pořádně seřídit, aby šel motor úplně pravidelně.. a taky mě lítají voln. otáčky v rozmezí 750-950, pokaždé když prošlápnu plyn je to trochu jinak.. může to být tím obohacovačem? popřípadě když je tam původní, je lepší ho rovnou vyměnit? jinak u nás stojí 333 přesně
edit - ne že by volnoběžný otáčky kolísaly samovolně v tom rozmezí, ale prostě motor jede, má 900 otáček. šlápnu na plyn a pustím, motor má 800 otáček. a takhle se to mění pokaždé jinak. a sytič je v pořádku, bimetal i podtlak mám novej jak už jsem psal, a namontoval sem si i manuální ovládání sitiče, jakmile se motor trochu zahřeje tak tu škrtící klapku buď otevře bimetal nebo já ručně jakmile se rozjedu..
|
16.10.06, 16:21 |
|
|
Mike.M
Příspěvky: 188 Bydliště: Třinec
|
Me delalo uplne to stejne, Pokud mas najeto vic jak 80tis na jeden rozvodak, uz je vytahany, jinak rozdelovac taky muze mit vuli. Nech to vymenit a pak zkus sestelovat predstih a karburator. Melo by to byz OK. Jinak to kolisani je zpusobeno od toho jak je motor zahraty. POkud je vice zahraty, palivo ma tendendenci, jak nekdo rikal, mit nizsi hnotnost az uplne zadnou, proto se mu tam moc nechce. Je to normalni jev. Alespon z meho pohledu.
Me to kolisalo az ku 400ot, ale pokud to narazilo na taketo otacky tak to zase pridal na 600 a tak. Jinak pokud byl motor zahrat na 50°C cca tak byly otacky bez sytice 1000. Pomohlo az to vymeneni rozvodaku a postelovani rozdelovace
_________________ Skoda favorit 91 karburator
Naposledy upravil Mike.M dne 16.10.06, 16:28, celkově upraveno 1
|
16.10.06, 16:26 |
|
|
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
Mike.M píše: Me delalo uplne to stejne, Pokud mas najeto vic jak 80tis na jeden rozvodak, uz je vytahany, jinak rozdelovac taky muze mit vuli. Nech to vymenit a pak zkus sestelovat predstih a karburator. Melo by to byz OK. Jinak to kolisani je zpusobeno od toho jak je motor zahraty. POkud je vice zahraty, palivo ma tendendenci, jak nekdo rikal, mit nizsi hnotnost az uplne zadnou, proto se mu tam moc nechce. Je to normalni jev. Alespon z meho pohledu
rozdělovač mám novej, předstih mám taky nastavenej.. až na ten rozvoďák, fanouš má nalítáno kolem 150ti tisíc a ruku do ohně bych za to nedal, ale rozvoďák bude původní.. :/
|
16.10.06, 16:28 |
|
|
Mike.M
Příspěvky: 188 Bydliště: Třinec
|
Otevri kapotu a poslouchej esi ti tam chraqsti, je to neco jako retez na motorce ci tak podobne. POkud jo je vylitany a je na vymenu zraly. Ja menil po 80tis.
_________________ Skoda favorit 91 karburator
|
16.10.06, 16:30 |
|
|
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
Mike.M píše: Otevri kapotu a poslouchej esi ti tam chraqsti, je to neco jako retez na motorce ci tak podobne. POkud jo je vylitany a je na vymenu zraly. Ja menil po 80tis.
no to víš že chrastí.. ale vím prd co je ještě únosný a co už je na výměnu.. a jinak co ten obohacovač, když je původní tak vyměnit? nebo stačí že membránky nejsou prasklý (ale sou vytahaný)?
mimochodem zvládnu tu výměnu rozvodů sám ? (jako průměrně zkušenej technicky doufám šikovnější člověk)
|
16.10.06, 16:40 |
|
|
Mike.M
Příspěvky: 188 Bydliště: Třinec
|
Mel sem presny navod jak vymenit rozvodak, ale radej sem to dal mechanikovi. Treba spstiti motor oddelat rozdelovac, alternator a tak aby ses dostal k viku, pak vypustit olek, odkroutit olejovou vanu, bo by viko neslo sundat. Pak odkroutit a vyndat stare a dat nove, ale pozor prej se musi dat presne, tady na techwebu je navod. No jak sem to cetrl tak sem si radej priplatil za automechanika.
Apropo unosne to uz neni, ja menil na doporuceni od stelovace motoru, proste mi rekl ze rozvodak je v pi*i a rozdelovac vuli jak dě*ka, ze karburator nepunde zestelovat a predstih mi lita +-15° ze morot v horsim stavu nevidel ani u 120L Ale musim rict ze az na cukani jel pekne i 150km/h
_________________ Skoda favorit 91 karburator
|
17.10.06, 07:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|