Tuning karburátorov SEDR a EDSR
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tuning karburátorov SEDR a EDSR
Ľudia, máte niekto skúsenosti s týmito úpravami:
http://www.skoda136gl.szm.sk/ponuka.html
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
13.10.06, 22:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
marosp77
Příspěvky: 33
|
Je sice dost drahy ale tomu co robi sa rozumie.Odporucam.
|
14.10.06, 15:11 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
většinu toho zvládneš doma sám, pro mě je kapánek z ruky, ale zdá se býti rozumný
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
14.10.06, 16:45 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Mechanicke otvaranie druheho stupna je pre normalne jazdenie nezmysel. Menit trysky je sice mozne, ale aj tak som mal najlepsie vysledky s osadenim z tovarne. Uplne najlepsie je na kazdej skodovke od S100 az po S130 - SEDR z S130, kombinovany s rozdelovacom S120/130. K tomu vacka 110R alebo favo 136 a liznut hlavu na kompresiu 9,5 a je to hotovo. Predstih nastavit na 7 az 9 stupnov, tak aby motor este pri pouzitom palive neklepal. Pre motor S120 asi 42 kw. Pre ostatne verzie vykon umerny objemu. Benzin samozrejme BA95 s nahradou olova. Ak sa necha kompresia 8,5, postaci BA91. Samozrejme existuje mnozstvo dalsich moznych kombinacii, ale pre normalne jazdenie je to takto vhodne a postacujuce. Kto chce zavodit, moze robit samozrejme rozsiahlejsie upravy, ale potom to ide na ukor spotreby, emisii a zivotnosti. Vychadza to potom tak, ze pre S130 staci prehodit vacku, S120 LS tiez len vacku, pre S100/105 je dalej mozne zvysit aj objem na uroven S120 vymenou vloziek, pripadne aj klukovky. To si musi kazdy zvazit, kolko do toho chce vrazit. Kto chce vyssi vykon, nech radsej zvazi nakup niecoho vykonnejsieho od vyroby.
|
14.10.06, 17:17 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
peter, mechanické otvírání druhé kompory na lpg i ba je u mě bez problémů i zvětšené difuzory, ani se neprojevila vyšší spotřeba lpg, stále se vejdu do 9-10l lpg, jěště je to s kompresí 12:1, úpravou spalovacího prostoru, hlava i motor, jedou takřka už 70t.km bez problémů
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
14.10.06, 19:41 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Lpg je nieco uplne ine. Ja tu pisem o benzine. Pri kompresii 12:1 je asi benzin problem - Felicia ma 11,5, ale so snimacom detonacneho horenia. Pri vyssej kompresii asi musis davat mensi predstih naa benzin, co mi pripada kontraproduktivne. Ina situacia je, ked na benzin len startujes.
|
14.10.06, 20:55 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
šak říkám, že na benzím i lpg, bez probémů, akorát by chtěli změnit trysky na benzín,
startuju na lpg, na benzín se to občas jenom projede
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
15.10.06, 07:19 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
To je mi odborník... Ani neví, že žádný karburátor 32 SEDR z 613ky nikdy neexistoval a přesto se v něm údajně vrtal a ještě se ho odvažuje nabízet za 2500 Sk na Š130???
|
16.10.06, 19:54 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Peter50kw píše: Mechanicke otvaranie druheho stupna je pre normalne jazdenie nezmysel. Menit trysky je sice mozne, ale aj tak som mal najlepsie vysledky s osadenim z tovarne. Uplne najlepsie je na kazdej skodovke od S100 az po S130 - SEDR z S130, kombinovany s rozdelovacom S120/130. K tomu vacka 110R alebo favo 136 a liznut hlavu na kompresiu 9,5 a je to hotovo. Predstih nastavit na 7 az 9 stupnov, tak aby motor este pri pouzitom palive neklepal. Pre motor S120 asi 42 kw. Pre ostatne verzie vykon umerny objemu. Benzin samozrejme BA95 s nahradou olova. Ak sa necha kompresia 8,5, postaci BA91. Samozrejme existuje mnozstvo dalsich moznych kombinacii, ale pre normalne jazdenie je to takto vhodne a postacujuce. Kto chce zavodit, moze robit samozrejme rozsiahlejsie upravy, ale potom to ide na ukor spotreby, emisii a zivotnosti. Vychadza to potom tak, ze pre S130 staci prehodit vacku, S120 LS tiez len vacku, pre S100/105 je dalej mozne zvysit aj objem na uroven S120 vymenou vloziek, pripadne aj klukovky. To si musi kazdy zvazit, kolko do toho chce vrazit. Kto chce vyssi vykon, nech radsej zvazi nakup niecoho vykonnejsieho od vyroby.
No, z môjho pohľadu by to mech ovládanie 2. komory malo zmysel....ja som to mal namontované a motor išiel lepšie vytočiť...
Inak, ja mám motor vyladený presne tak ako píšeš:
Favo motor, kompr. pomer 9,7, vačka Felicia 254/254, predstih 8 st, natural 95, karbec SEDR 130, jemne odľahčený zotrvák (asi 0,7 kg dole). Ale to podtlakové ovládanie 2. komory nestačí. Lebo v stredných otáčkach má toto osadenie "výkonovú dieru". Auto totiž ide super v 2 režimoch: buď citlivo na plyn a plynulo zrýchľovať, alebo od jednotky točiť do 5000 ot na plný kotol. Ale keď mám cca 3000 ot. a zošlapnem plyn naplno, auto akoby rozmýšľalo, a potom opatrne ide = výkonová diera - ja si to vysvetľujem tak, že motor má ešte malý podtlak na otvorenie 2. komory, ale motor (resp. vačka) by už 2.komoru potreboval...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.10.06, 20:20 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
tak na tomhle neco bude... ja mam 120 (mozna i LS) , vnitr vacku 254/254 a orig pul roku starek karbec na LSku a kolem 3000 ot mam taky vykonovou krizi, ale porad si rikam ze by mi pomohla jina regulace predstihu ( z erka nebo 50kw fava..) jinak kdyz pak zabere 2. komora, je to mazec
]
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
16.10.06, 22:20 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
ferrari: zkus druhou komoru ovládat mechanicky, sice přijdeš o řízení komory podltlakem, který ti zaručuje chod bez škubání i když v malejch otáčkách dupneš plnej, ale tohle by to odstranilo, akorát bys musel při přechodovejch stavejch bejt opatrnější na plyn, protože se to pak chová skoro jako jednokomoráč.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
17.10.06, 01:02 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Luboš píše: To je mi odborník... Ani neví, že žádný karburátor 32 SEDR z 613ky nikdy neexistoval a přesto se v něm údajně vrtal a ještě se ho odvažuje nabízet za 2500 Sk na Š130???
Nemáš náhodou nepotrebný a funkčný karbec T613?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
17.10.06, 20:02 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
Bohužel, sám bych teď potřeboval aspoň jeden tatrovácký EDSR na zkompletování sady.
|
17.10.06, 20:34 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Luboš: měla tatra difuzory 37mm nebo se mýlím?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
17.10.06, 23:11 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
si myslím 23 -27
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
18.10.06, 07:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|