Motor Favo v Š742 - skúsenosti
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Motor Favo v Š742 - skúsenosti
Chcel by som vás poprosiť o podelenie sa s vlastnými skúsenosťami s motorom favo v Š742. Zaujímalo by ma nasledovné:
- akú máte nápravu/prevodovku/stály prevod
- akú vačku, aký karbec, ako ste nastavili karbec, ako sa to správa za studena
- akú máte spotrebu
- aké máte celkovo pocity
- aký máte predstih a aké zapaľovanie
Moje pocity:
Ja som si zamontoval Favo motor (kompr. pomer 9,7; vačka 254/254, odľahčený zotrvák o 0,8 kg, karbec Š130) najprv do otcovej šáde (vlčka, 5 kvlat, stály prevod 3,9); navzdory Wildovi - http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1603-
som mal spotrebu 7-8 l/100 km, podľa mňa je tá prevodovka 3,9 na túto konšteláciu ťažká (napr. 5ka veľmi slabo ťahá, stačí malý kopček a už sa zadýcha) - http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1603- inak je motor ale super živý, využiteľný je tak od 2000 ot, začne riadne ťahačť pri cca 3300 ot. ale končí pri 5000 ot (čo sa mi nepáči) - dá sa síce nasilu potiahnuť aj ďalej, nemá to ale význam
Potom som motor prehodil do mojej Š125 (5kvalt; 4,22 prevod; kyvka) - je to úplne niečo iné. 5ka ťahá pri citlivom plyne už od 70km/h, spotrebu som ešte nemeral, samozrejme hlučnosť je pri kyvke úplne iná (s tou vlečkou to bolo paráda - pri malom plyne tiché, pri plnom plyne krásny barytón - nemal som totiž nátrubok na filtri)
Za studena to dosť zdochýňa (ale nemám to ešte nastavené - je to len tak od oka). Čo mi najviac vadí, je akási výkonová diera, kt. je pri plnom pridaní plynu kdesi v str. otáčkach (neviem, či je slabá akceleračná pumpa, alebo sa neskoro otvára 2. komora)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.10.06, 20:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
náprava kyvná, převodovka 5q, poměr stále nevím, nejspíš 4,22
motor, je s kompresí kolem 12,5:1, setrvačník má něco ubraný
vačka je stejná myslím 248, karburátor 29 51(možno namontovat lekr), karburátor, nastavovali naposled na emsích,
za studena na LPG no problem, benzin na sytič chytí též
spotřeba, na lpg 8 - 12l lpg, benzín bude tak podobný
pocity 12 kw a zhruba 20nm, navíc musí bejt znát , na LPG, žádnou díru nemám, na benzín, ale když se točí tak 3500ot/min, problém odpadá
zapalováni, bezkontaktní, předstih si myslím, že v rozmezí standart
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
28.10.06, 07:06 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Máš aj ten motor zapísaný v TP?
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
28.10.06, 08:23 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
elegant píše: Máš aj ten motor zapísaný v TP?
Ak sa pýtaš mňa, tak nie...neriešim to, jediný problém by podľa mňa mohol nastať pri STK...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
28.10.06, 10:28 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Dosť riskuješ. Ak ho tam najdu, tak budeš mať problémy. Tuším keď náhodou nabúraš, tak vtedy kontroluju aj motor.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
28.10.06, 15:33 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
elegant píše: Dosť riskuješ. Ak ho tam najdu, tak budeš mať problémy. Tuším keď náhodou nabúraš, tak vtedy kontroluju aj motor.
musí doufat že nenabourá
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
28.10.06, 18:00 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
ferrari píše: Ak sa pýtaš mňa, tak nie...neriešim to, jediný problém by podľa mňa mohol nastať pri STK...
Nemám to ověřené, nicméně pokud zaviníš nehodu, tvá pojišťovna nevyplatí poškozenému vzniklou škodu, resp. ji bude požadovat po tobě - tvé auto není technicky způsobilé. Takže pokud trefíš něco novějšího, pojišťovna tě sedře z kůže.
|
28.10.06, 19:12 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
je technicky způsobilé, legálně prošlo stk
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
28.10.06, 20:41 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To, že prošlo nic neznamená. Můžou to říct žes to tam dal potom a nic nenadeláš. Jak je tam motor, co tam nepatří, tak je technicky nezpůsobilý.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.10.06, 20:54 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ja taky uvazuju o fa motoru. Kamos rikal ze se dneska muzou motory menit bez problemu. Akorata se nesmi menit mezi dieselem a benzinem. No nevim jesi je to pravda
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.10.06, 20:54 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
není, záměnnost motorů je přesně vypsaná v tom cancu od škodovky, dostpným na vebu mdčr
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
28.10.06, 21:53 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Von asi mluvil o novejsich autech
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.10.06, 21:54 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Matthes píše: Ja taky uvazuju o fa motoru. Kamos rikal ze se dneska muzou motory menit bez problemu. Akorata se nesmi menit mezi dieselem a benzinem. No nevim jesi je to pravda
motory můžeš měnit jenom stejnej typ
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
29.10.06, 08:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
V SR je to tak, že motor je náhradný diel; číslo sa nikde neeviduje. Musí ale pasovať typ motora = v Š120 môže byť jedine motor 120. Žiadny diesel, benzín...presný typ.
Máte pravdu, relatívne dosť riskujem...lenže nedá sa žiť so 100% ným dodržiavaním zákonov...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.10.06, 09:01 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Nemáš motor evidovaný vo veľkom techničáku?!? (myslým ten starý)
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
29.10.06, 14:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|