Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Není to pro tu starou Deltu zbytečný luxus? Litr oleje za litr
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.9.08, 17:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
zdravím. do původního motoru jsem dával mogul GX nebo GX-pro (15w-40 api sl obojí rozdíl jsen nepostřehnul, i cena podobná) do toho co je tam teď jsem z důvodu toho, že vím ho**o co tam bylo dal zatím raději jen super stabil (15w40 api sf) kterej je ale tay zcela vyhovující.. oproti m6ad snazší zimní starty především a byť si to nedokážu vysvětlit, tak předchozí ani tenhle motor 15w40 nežral a nežere prakticky vůbec, kdežto na původním m6ad žral (2litry mezi výměnami, tj, litr dolejt a litr mezi ryskama za 10kkm sežral)
ale zajímá mne, jestli existuje tabulka pro přvod značení olejů, třeba jen paramo a mogul.
protože: třeba 15w40 api sl už jsem viděl s názvy mogul GX, mogul GX-pro, mogul extreme paramo xxxněco ale stáčený oleje se prodávají jako m7ads3 m7adx m7ads4 apod... pak mám bordel v tom co co vlastně je a báby v kanclíku ve stáčírně ví kulový, takže pak jdu stejně do autodílů a koupim 4l mogulu v kanystru za 500.- což mne nevytrhne, ale jde mi o to, abych tušil co se skrývá pod označenímy "superhypermegapro" za normální neměnný označení oleje...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.9.08, 21:09 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
jinak tedy s GX GXpro a už nevím jak se ten api-sl mogul mezitím několikrát jmenoval, mám zkušenosti dobrý, protože mám shodou okolností tenhle olej předepsanej i do motorky, kterou jsem rozebíral (povolila se matka primáru, špatně jí v fabrice zajistili) a byl úplně čistej, žádný kaly, bordel povlaky nic... jen lehce nažloutle zabarvenej hliník.
v autě, když jsem sundaval víko vetilů a hlavu, bylo taky celkem čisto, vzhledem k tomu že to jezdilo přes 20let na m6ad, který sice už je proti tvoření kalů odolnější než třeba áčko.. ale pořád to není to co dnes...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
18.9.08, 21:12 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
Šemik píše: Není to pro tu starou Deltu zbytečný luxus? Litr oleje za litr
kriste pane to ne to je 5,1litru za 970,- celkem litr za litr bych do toho nedal to bych jezdil radši na fritovací
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
18.9.08, 22:49 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
ferrari píše: No, neviem, ale ja som kúpil Mogul GX za 365 KČ kdesi v Uh. Hradišti..také modrá bandaska..a hej, je to API SL...inak, Madit Turbo Plus ma už začínal serkať...hlavne cenou...stál ku koncu už 600-700Skk a za tú cenu som už zohnal polosyntetiku (10W-40, API rovnako SL) pomaly od hacakého výrobcu (Valvoline 550 Skk/4l, OMW Bixxol Extra 700 Skk/4l, Shell, Mogul GX Extreme,...)takže s Maditom som sa rozlúčil...a aj tak už Madit nie je Madit...teraz lejem do môjho Favo motora MOGUL GX 15W-40, do otcovej šáde dám asi to isté, do priateľkinej Corsy B OMW Bixxol (ale asi prejdem na Mogul GX Pro 10W-40) a do Peugeot 407 1,8 B pôjde Valvoline SynCom 5W-40 (API asi tiež SL, pozor 920 Skk/4l ===temer to isté ako Madit Turbo Plus)...ešte sranda je, že v tej 407čke udávajú interval výmeny 30 000 km...to potom asi vedie k tomu, čo popísal Miloš - zasratý motor..a ešte jedna zaujímavá vec - motory Favo a 120 (v "mojich" škodovienkach) majú spotrebu oleja cca 0,3l/10 000km a Peugeot a Corsa cca 0,3l/1 000km (Corsa to ale mala s olejom 5W-30)...hlavne Peugeot...zaujímavé
Ale do tej topicovanej 120tky by som radšej nalial nejaký obyčajnejší olej - napr Madit Uniol (15W-40, API asi SF)...dá sa tu kúpiť za 360 Skk/4l...meniť tak po 7-8000 km...pokiaľ nie je motor nejak extra zaťažovaný...
preboha to kde si to superturbo kupoval??
ja som sice nezohnal superturbo, ale M7ADSX3 Turbo plus, co je v podstate v rade specifikacii o jeden krocik pod superturbom normalne na slovnaftackej benzinke a mal som 5 litrov za nejakych asi 520 korun aj s benzinkovou prirazkou. Dokonca by som povedal, ze to tam bol snad najlacnejsi olej (s cenou okolo 105 Sk/liter je to v pohode)
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
19.9.08, 07:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No tak ja neviem, to som sledoval už dávno, možno pred 2 rokmi, preverím to na pumpe Slovnaft...možno sa mýlim, neviem, kuknem...a možno si zohnal staré zásoby...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
19.9.08, 16:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ferrari píše: No tak ja neviem, to som sledoval už dávno, možno pred 2 rokmi, preverím to na pumpe Slovnaft...možno sa mýlim, neviem, kuknem...a možno si zohnal staré zásoby...
No Madit Turbo Plus tu kúpim 4l balenie za 600-610 Skk a 1l ku za 165 Sk...u mňa týmto pádom Madit skončil...za 360 Sk dostane 4l Madit Uniol (APISF) a za 365 KČ dostanem Mogul GX Pro (či aké je to označenie, API SL)...je to 1,26 násobok, no ten Mogul je niekde inde...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
27.9.08, 20:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ferrari píše: ferrari píše: No tak ja neviem, to som sledoval už dávno, možno pred 2 rokmi, preverím to na pumpe Slovnaft...možno sa mýlim, neviem, kuknem...a možno si zohnal staré zásoby... No Madit Turbo Plus tu kúpim 4l balenie za 600-610 Skk a 1l ku za 165 Sk...u mňa týmto pádom Madit skončil...za 360 Sk dostane 4l Madit Uniol (APISF) a za 365 KČ dostanem Mogul GX Pro (či aké je to označenie, API SL)...je to 1,26 násobok, no ten Mogul je niekde inde...
u vás ešte majú Madit TurboPlus? ja ho už nikde nemôžem zohnať, náhrada má byť Mol Dynamic TurboPlus....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.9.08, 20:47 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
zbytky olejů Madit jsou ještě v krámech, poslední balení mé specifikace jsem u svého prodejce kupoval před měsícem jinak madit -> mol viz http://www.madit.sk/
|
28.9.08, 07:16 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
Takže motor som zložil nahodil do auta našroboval CHAPION filter a nalial 4 litre tohoto oleja. Potom som ešte šrobovakom "načerpal" oleja do kanálov a filtra (aby nešiel ten motor x sekund po štarte nasucho) nahodil som rozdelovač doladil a naštartoval.
Takže praktické skúsenosti
- Kontrolka mazania zhasínala už pri pootočení motorom, pri zohriatom aj rozhorúčavenom oleji začínala preblikávať až pri nejakých 200 - 250 ot/min.
teraz mám ale jeden problém
Istého dna som sa velmi ponahlal domov a asi 7 minut som valil na 4000 - 4700 ot/min. Po vyradeni kvaltu pred mestom sa rozsvietila kontrolka mazania a ja blbec nie aby som zhasol rychlo motor ja som mu trocha pridal aby zhasla a potom som spomalil a na 5ke som dobrzdoval motorom (pod 1500 ot stale svietila )
odvtedy len patálie - mazanie pri studenom štarte zhasína asi sekundu po naštartovaní a ked ten motor trochu rozpumpujem medzimesto tak potom na volnobeh preblikava mazanie
a ešte neviem či to s tým súvisí ale predtým to nerobilo - keď motor vytáčam po červené pásmo tak okolo 4700 ot dalej idu z motora take divne zvuky ako ked nejaky regal pada dole schodmi
asi som uplne odsral šály kluky ak sa nemylim ? je to tak ?
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
6.6.09, 09:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
MOLSO píše: Istého dna som sa velmi ponahlal domov a asi 7 minut som valil na 4000 - 4700 ot/min. Po vyradeni kvaltu pred mestom sa rozsvietila kontrolka mazania a ja blbec nie aby som zhasol rychlo motor ja som mu trocha pridal aby zhasla a potom som spomalil a na 5ke som dobrzdoval motorom (pod 1500 ot stale svietila ) odvtedy len patálie - mazanie pri studenom štarte zhasína asi sekundu po naštartovaní a ked ten motor trochu rozpumpujem medzimesto tak potom na volnobeh preblikava mazanie a ešte neviem či to s tým súvisí ale predtým to nerobilo - keď motor vytáčam po červené pásmo tak okolo 4700 ot dalej idu z motora take divne zvuky ako ked nejaky regal pada dole schodmi asi som uplne odsral šály kluky ak sa nemylim ? je to tak ?
ťažko povedeť, ale ak idú s motora zvuky ako keď padá kovový regál dole schodmi niečo je zle, hlavne ak kontrolka do 1500 svieti, možno tie šálky, ale 4tis- 5tis ak má motor dobré chladenie pre neho nieje problém... myslím že rozborka ťa neminie...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.6.09, 12:49 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Mezi sacím košem a prsy máš těsnění?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.6.09, 13:00 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Njn, tu je to ťažko, asik bude veru rozborka...najprv spodok (vaňa + sací koš), potom vrch...
Ale do tých 4000 ot to ide úplne normálne, žiadne buchoty?
PS - si mal dať radšej ďalšiu topic...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
6.6.09, 16:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ferrari píše: Njn, tu je to ťažko, asik bude veru rozborka...najprv spodok (vaňa + sací koš), potom vrch...
Ale do tých 4000 ot to ide úplne normálne, žiadne buchoty?
PS - si mal dať radšej ďalšiu topic...
žeby zaseknutý regulačný ventil tlaku oleja ak tam bola nejaká nečistota a bol stále pootvorený tak časť oleja by išla stále nazad do vane a tlak pre mazanie by bol nedostatočný, ak sa zvýšia otáčky tlak a prietok oleja sa zvýši a mazanie je dostatočné...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
6.6.09, 18:21 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
OK, samé chvály na superturbo, ale ja mám teraz Castrol Magnatec 5W-40 (2200km) - dali mi ho tam v servise a menil som po 15000km ( 5 L za 1000,-). Pri najbližšej výmene by som tam dal superturbo - ako na to, aby som to nedo... Treba to niečim preplachnuť
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
6.6.09, 19:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|