staci vybrat stredny diel, ale ak nemas pod drziakom radia taky pridavny plech, tak nemusis ani to, len tam budes mat dost debilny pristup, nie je to vela prace, za 5 minut je to dole.
Predpokladom je original Garde palubka, nie klasicka eLkova, tu rozoberat netreba. Pre pocit sucha v nohavickach (interieri) je vcelku dobry napad totalne vypustit chladiaci okruh (zliat to do velkej nadoby, nechat odstat, nech bordel klesne na dno, alebo prefiltrovat).
treba uvolnit 2 sruby v dolnych rohoch stredoveho dielu palubky, pri radiu, ak uz na tom nevidis zvonka ziadne dalsie srubky, mozno zhora OPATRNE srubovakom zapacit medzi plech a IPUR a ten plech jemne vypacit. Zostane ti holokostra s IPURom a dalsie 4 srubky, 2 v hornych rohoch a 2 cca v mieste zlomu predneho panela (nad radiom). Tie vysrubujes a panel vypadne. Treba si davat pozor, na zadnej stene popolnika je pripevneny prerusovac smeroviek (vytahovat a nasadzat spodom, nie zasuvat - moze sa poskodit drziak) a takisto tam je panel ovladania kurenia. Tie je mozne zosadit odmontovanim jednej srubky hore medzi nimi (daju sa odmontovat len spolu a blbo sa to cele montuje naspat.
Samotne kurenie v karoserii drzi na styroch srubach tusim s hlavou 12, alebo 13. Je k nim echt blby pristup, bez predlzovacky na racnu to nema moc velky zmysel skusat. Po demontazi ti kurenie vypadne dolu smerom do kabiny. Pred demontazou telesa je vhodne odpojit si hadice kurenia (2ks vpravo pri spolujazdcovych nohach) a odvzdusnovaciu hadicku (1ks tenka hadicka od vodica). Pri tomto ukone pozor, najma krk pre nasadenie odvzdusnovaku sa velmi rad lame pri pouziti nasilia.
Kurenie sa da rozobrat vcelku lahko a ked ho rozoberas za den treti krat, tak spravis rozborku zborku za 10 minut.
Pokope cele teleso kurenia drzi:
- horny(diel s motorom) a spodny (diel s radiatorom a klapkami) drzia pokope 2 spony potiahnute z jednej strany gumou na prirube. Gumu treba opatrne bez potrhania zo spon odlepit a spony z priruby vyrazit (je vcelku dobry napad robit to trocha mensou silou a nepolamat pri tom teleso kurenia).
- lavu a pravu cast spodneho dielu drzia pokope 3, alebo 4 pruzne spony na chlopniach v ose telesa. Na tie dobre posluzia klieste na segerky, s nimi to ide jedna radost, bez nich kladivo a srubovak. OPATRNE, rado to praska.
Ak chces vlozku uplne vybrat z telesa, je potrebne este demontovat ventil kurenia, drzia ho na mieste 2 maticky. Nasledne je mozne ventil kurenia stiahnut dole. POZOR, vypadne spopod neho konusovite tesnenie (ak je hotove, treba vymenit, da sa kupit nove). Teraz by uz nic nemalo branit vytiahnutiu vlozky kurenia z telesa vonku.
Vlozka kurenia ma obvykle 2 problemy. Bordel zvonku a bordel zvnutra. Bordel zvonku sa da omyt normalne cimkolvek, po tomto ukone vlozka strati tak 1/4 svojej hmotnosti
)) Vnutornu stranu budto fixinelou (treba tu na vodny kamen!), alebo nejakou inou kyselinou, HCl by som osobne nepouzival, zere to zelezo. Ked do toho nalejes nejaku zieravinu, necum do toho, ma blby zvyk sa to zahrievat a vygrciavat vselico z otvorov.
Montaz je opacny postup demontaze, akurat je dobre mat sa na pozore pri zakladani klapky obtoku kurenia pri spajani lavej a pravej casti telesa a po zlozeni preskusat, ci ide zlahka, rada sa zasekava. Takisto plochac pre pripevnenie ventilu kurenia sa tam da namontovat na 2 rozne sposoby (su tam 4 diery), treba si zapamatat, ako ten plochac bol, ked to das naopak, bude sa ti festovne zadierat tiahlo. Po zarazeni spon spojujucich hornu a spodnu cast netreba lepit gumu naspat na spony. Este pred zamontovanim telesa naspat je vhodne skontrolova beh tiahel, ci otvorene znamena naozaj otvorene, zatvorene naozaj zatvorene, ci su klapky zatvorene/otvorene uplne. Taktiez nie je odveci tiahla namazat.
Ak to nekuri vobec, alebo malo a prekruzkovaval si ventil kurenia, je dost mozne, ze si ho pri skladani zlozil opacne a je otvoreny, ked ma byt zatvoreny a naopak zatovreny, ked ma byt otvoreny (mne sa to podarilo).