|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Mates1,2
Příspěvky: 5
|
dobíjení na š-120
Poraďte mi prosím někdo jak na dobíjení mojí 120. Už si na tom vylámali zuby 4 elektrikáři a nikdo na to ještě nepřišel, prostě když je motor studený, tak nedobíjí, ani ve vysokých otáčkách, poté co se ohřeje, tak asi po 3 minutách jízdy začne dobíjet. Zkusil jsem vyměnit alternátor (vyzkoušel jsem už 3 různé i 42A i 55A), vyměnil jsem regulátor (také 4 kusy mechanické i elektronické), natáhl jsem nové kabely od alternátoru ke startéru, k regulátoru a vyčistil jsem všechny kontakty na přístrojovce a všech svorkovnicích okolo, vyměnil jsem také kostřící pásky na motoru a u akumulátoru a vše jsem vyčistil, vyměnil jsem i žárovku kontrolky dobíjení (klasická žárovka ne LED). Klínový řemen jsem také vyměnil a dostatečně napnul a ta mrcha furt za studena nechce dobíjet a dělá to samé s každým alternátorem a každým relé, už si nevím rady co předělat, aby to chodilo tak jak má.
|
28.10.08, 15:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Fíha, na začátku topicu jsem věděl spoustu věcí které by to mohly být a na konci mi už žádná nezbyla
Jaké napětí je na akumulátoru za studena kdy to nedobíjí? A alternátor jako takový má dobrou kostru? A kontrolka na přístrojovce se chová jak?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.10.08, 15:43 |
|
|
Mates1,2
Příspěvky: 5
|
Alternátor jsem měl venku na zkušební stolici a tam dává hned po rozběhu 14,6 - 14,8 V. V autě dává od 14,0 do 14,4 V, dle multimetru hned po nastartování (ve vyšších otáčkách na sytič) a kontrolka nejdřív souvisle svítí, dá se říct že naplno, asi po minutě začne pozvolna skomírat až úplně zhasne.
|
28.10.08, 15:58 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Mates1,2 píše: Alternátor jsem měl venku na zkušební stolici a tam dává hned po rozběhu 14,6 - 14,8 V. V autě dává od 14,0 do 14,4 V, dle multimetru hned po nastartování (ve vyšších otáčkách na sytič) a kontrolka nejdřív souvisle svítí, dá se říct že naplno, asi po minutě začne pozvolna skomírat až úplně zhasne.
Tak napětí je v pořádku a alternátor dobíjí, třebaže kontrolka svítí.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.10.08, 16:27 |
|
|
Mates1,2
Příspěvky: 5
|
Alternátor nejspíš skutečně dobíjí už od začátku, jinak bych už asi dávno dojezdil, ale jde mi o to, aby mě ta kontrolka přestala otravovat a dělala to, co má dělat. Jsem asi moc velkej puntičkář, ale mám rád věci v pořádku. Mimo to po dobu, co kontrolka svítí, tak potkávací světla svítí o poznání méně, než potom, co kontrolka zhasne, takže něco přeci jen nebude v pořádku. Už jsem z toho dost otrávenej a prostě nevím jak z toho ven. Díky každému za radu.
|
28.10.08, 19:35 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A kolik to proboha dobíjí když ta kontrolka zhasne
Zkoušel jsi i udělat jinou kontrolku dobíjení, zkušební? V motoru u regulátoru 2W žárovičku napojit a jak se bude chovat ta..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.10.08, 19:40 |
|
|
Mates1,2
Příspěvky: 5
|
Tak to jsem ještě nezkusil, myslíš, že by alternátor mohl mít vadné buzení od orig. kontrolky? To mě nenapadlo, zítra to zkusím. Když jsem měřil výstup z alternátoru, tak jsou hodnoty pořád stejné bez ohledu na kontrolku, nebo teplotu.
|
28.10.08, 19:48 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá.
Od původní kontrolky k regulátoru dozadu vede modrý kabel, u regulátoru se ve fastonu dvojí.
Ale matou mě ta světla, poté co kontrolka zhasne tak se více rozsvítí.. koukal jsi i na pojistkovou skříňku, hlavně na 2.pojistku, jestli tam ta pojistka dobře drží a dráty zrovna tak?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.10.08, 19:54 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Šemik píše: V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. Sorry za OT ale ja mam tie hranate a v nich su tie bezpeticove ziarovky , u nas maju len 1,2 W . bude to vadit ?
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
28.10.08, 19:58 |
|
|
Mates1,2
Příspěvky: 5
|
Pojistky jsem už taky přešel, všechny kabely jsem podotahoval a packy, co drží pojistky jsem přihnul tak, aby byly pevnější, už skutečně zbývá jen kabel od kontrolky k relé, tak ten taky zkusím.
|
28.10.08, 19:59 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jonny píše: Šemik píše: V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. Sorry za OT ale ja mam tie hranate a v nich su tie bezpeticove ziarovky , u nas maju len 1,2 W . bude to vadit ?
Ne. 1.2W byly origináně montované. Psal jsem to hlavně proto aby tam nedal 4W žárovku, někdo mi říkal že mu to dělalo neplechu.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.10.08, 20:02 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Šemik píše: Jonny píše: Šemik píše: V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. Sorry za OT ale ja mam tie hranate a v nich su tie bezpeticove ziarovky , u nas maju len 1,2 W . bude to vadit ? Ne. 1.2W byly origináně montované. Psal jsem to hlavně proto aby tam nedal 4W žárovku, někdo mi říkal že mu to dělalo neplechu. dakujem za ukludnenie
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
28.10.08, 20:10 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Hm, takovouhle závadu těžko přes net, chtělo by to osobně, vzít do ruky měřák a zjistit, jak se napětí na kontrolce objeví. Jinak watáž kontrolky by neměla být u 742 nijak kritická.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.10.08, 21:06 |
|
|
duchodce
Příspěvky: 5
|
Pokud to již není vyřešeno ,zkuste odpojit -vytáhnout konektor čidla teploměru na motoru. Pokud se chování kontrolky změní tak je potřeba opět zkontrolovat jak plusové tak kostřící propojení na pal. dasce.Zvláště zajištění stejného potenciálu jak plus tak mínus mezi deskou a motorem i třeba provizorním propojením náhradním vodičem.
|
3.11.08, 20:12 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ja bych zkusil dotahnout napinak alternatoru, jednak aby byl napnutej remen podle predpisu a jednak aby byl dobry prechod proudu altik-napinak-blok a od bloku natahnout vodic na kastli jinou cestou nez jak sou ty medeny pasky...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
3.11.08, 21:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|