Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 12:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 dobíjení na š-120 
Autor Zpráva

Příspěvky: 5
Příspěvek dobíjení na š-120
Poraďte mi prosím někdo jak na dobíjení mojí 120. Už si na tom vylámali zuby 4 elektrikáři a nikdo na to ještě nepřišel, prostě když je motor studený, tak nedobíjí, ani ve vysokých otáčkách, poté co se ohřeje, tak asi po 3 minutách jízdy začne dobíjet. Zkusil jsem vyměnit alternátor (vyzkoušel jsem už 3 různé i 42A i 55A), vyměnil jsem regulátor (také 4 kusy mechanické i elektronické), natáhl jsem nové kabely od alternátoru ke startéru, k regulátoru a vyčistil jsem všechny kontakty na přístrojovce a všech svorkovnicích okolo, vyměnil jsem také kostřící pásky na motoru a u akumulátoru a vše jsem vyčistil, vyměnil jsem i žárovku kontrolky dobíjení (klasická žárovka ne LED). Klínový řemen jsem také vyměnil a dostatečně napnul a ta mrcha furt za studena nechce dobíjet a dělá to samé s každým alternátorem a každým relé, už si nevím rady co předělat, aby to chodilo tak jak má.


28.10.08, 15:34
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Fíha, na začátku topicu jsem věděl spoustu věcí které by to mohly být a na konci mi už žádná nezbyla :lol:

Jaké napětí je na akumulátoru za studena kdy to nedobíjí? A alternátor jako takový má dobrou kostru? A kontrolka na přístrojovce se chová jak?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.10.08, 15:43
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek 
Alternátor jsem měl venku na zkušební stolici a tam dává hned po rozběhu 14,6 - 14,8 V. V autě dává od 14,0 do 14,4 V, dle multimetru hned po nastartování (ve vyšších otáčkách na sytič) a kontrolka nejdřív souvisle svítí, dá se říct že naplno, asi po minutě začne pozvolna skomírat až úplně zhasne.


28.10.08, 15:58
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Mates1,2 píše:
Alternátor jsem měl venku na zkušební stolici a tam dává hned po rozběhu 14,6 - 14,8 V. V autě dává od 14,0 do 14,4 V, dle multimetru hned po nastartování (ve vyšších otáčkách na sytič) a kontrolka nejdřív souvisle svítí, dá se říct že naplno, asi po minutě začne pozvolna skomírat až úplně zhasne.


Tak napětí je v pořádku a alternátor dobíjí, třebaže kontrolka svítí.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.10.08, 16:27
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek 
Alternátor nejspíš skutečně dobíjí už od začátku, jinak bych už asi dávno dojezdil, ale jde mi o to, aby mě ta kontrolka přestala otravovat a dělala to, co má dělat. Jsem asi moc velkej puntičkář, ale mám rád věci v pořádku. Mimo to po dobu, co kontrolka svítí, tak potkávací světla svítí o poznání méně, než potom, co kontrolka zhasne, takže něco přeci jen nebude v pořádku. Už jsem z toho dost otrávenej a prostě nevím jak z toho ven. Díky každému za radu.


28.10.08, 19:35
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A kolik to proboha dobíjí když ta kontrolka zhasne :?: :shock:

Zkoušel jsi i udělat jinou kontrolku dobíjení, zkušební? V motoru u regulátoru 2W žárovičku napojit a jak se bude chovat ta.. :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.10.08, 19:40
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek 
Tak to jsem ještě nezkusil, myslíš, že by alternátor mohl mít vadné buzení od orig. kontrolky? To mě nenapadlo, zítra to zkusím. Když jsem měřil výstup z alternátoru, tak jsou hodnoty pořád stejné bez ohledu na kontrolku, nebo teplotu.


28.10.08, 19:48
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil :) Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá.

Od původní kontrolky k regulátoru dozadu vede modrý kabel, u regulátoru se ve fastonu dvojí.

Ale matou mě ta světla, poté co kontrolka zhasne tak se více rozsvítí.. koukal jsi i na pojistkovou skříňku, hlavně na 2.pojistku, jestli tam ta pojistka dobře drží a dráty zrovna tak?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.10.08, 19:54
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Šemik píše:
V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil :) Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá.
Sorry za OT ale ja mam tie hranate a v nich su tie bezpeticove ziarovky , u nas maju len 1,2 W . bude to vadit ? :shock:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


28.10.08, 19:58
Profil ICQ

Příspěvky: 5
Příspěvek 
Pojistky jsem už taky přešel, všechny kabely jsem podotahoval a packy, co drží pojistky jsem přihnul tak, aby byly pevnější, už skutečně zbývá jen kabel od kontrolky k relé, tak ten taky zkusím.


28.10.08, 19:59
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jonny píše:
Šemik píše:
V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil :) Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá.
Sorry za OT ale ja mam tie hranate a v nich su tie bezpeticove ziarovky , u nas maju len 1,2 W . bude to vadit ? :shock:


Ne. 1.2W byly origináně montované. Psal jsem to hlavně proto aby tam nedal 4W žárovku, někdo mi říkal že mu to dělalo neplechu.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.10.08, 20:02
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Šemik píše:
Jonny píše:
Šemik píše:
V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil :) Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá.
Sorry za OT ale ja mam tie hranate a v nich su tie bezpeticove ziarovky , u nas maju len 1,2 W . bude to vadit ? :shock:


Ne. 1.2W byly origináně montované. Psal jsem to hlavně proto aby tam nedal 4W žárovku, někdo mi říkal že mu to dělalo neplechu.
dakujem za ukludnenie :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


28.10.08, 20:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Hm, takovouhle závadu těžko přes net, chtělo by to osobně, vzít do ruky měřák a zjistit, jak se napětí na kontrolce objeví. Jinak watáž kontrolky by neměla být u 742 nijak kritická.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.10.08, 21:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 5
Příspěvek 
Pokud to již není vyřešeno ,zkuste odpojit -vytáhnout konektor čidla teploměru na motoru. Pokud se chování kontrolky změní tak je potřeba opět zkontrolovat jak plusové tak kostřící propojení na pal. dasce.Zvláště zajištění stejného potenciálu jak plus tak mínus mezi deskou a motorem i třeba provizorním propojením náhradním vodičem.


3.11.08, 20:12
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
ja bych zkusil dotahnout napinak alternatoru, jednak aby byl napnutej remen podle predpisu a jednak aby byl dobry prechod proudu altik-napinak-blok a od bloku natahnout vodic na kastli jinou cestou nez jak sou ty medeny pasky...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


3.11.08, 21:16
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz