Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
s tím gyrolem co píšeš řadí favo převodovka na jedničku, jinej už bych tam nedal, cosi o viskozitě 80W-90 mi řazení v podstatě znemožnilo
|
11.2.08, 11:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ja mam BP EP80, co je aj vyrobcom odporucany, a s troskou lubrifilmu radi lepsie ako 2006 clio co ma paku a ako na karose...
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
11.2.08, 11:58 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Vít píše: s tím gyrolem co píšeš řadí favo převodovka na jedničku, jinej už bych tam nedal, cosi o viskozitě 80W-90 mi řazení v podstatě znemožnilo
Takže ten GYROL 75W je dobrý i když ta převodovka už pár km má naběháno (115000km) jestli není moc řídký? A třeba MOGUL TRANZ o viskozitě 80W tak ten je moc hustý?
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
11.2.08, 13:42 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Tak dnes jsem zjistil další postřeh. Když je motor studený a nastartuju a nechám třeba 30s aby se rozjel jak má (na volnoběh) a potom vyjedu z garáže a jedu asi 200m tak je řazení jako víno, ale jakmile se ten olej už trochu víc rozvíří (asi po 500m), tak tam dostat nějakou rychlost to je něco a obzvlášť jedničku a pětku.
Mám tam převodový olej 75W převodovka má najeto 115tkm. Olej tam je asi 3000km. Chtěl bych se zeptat jestli ten olej není moc řídký? Nebyl by lepší ten 80W, protože když je to studený a řazení je v pořádku, tak s převodovkou asi nic nebude (doufám)?
Děkuji.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
17.2.08, 23:07 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
to je zvláštní... ještě po několik kilometrech je olej v převodovce studený, v tomhle počasí obzvlášť.. že by na to měla vliv jeho teplota se mi tedy nezdá
|
17.2.08, 23:20 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
Vít píše: to je zvláštní... ještě po několik kilometrech je olej v převodovce studený, v tomhle počasí obzvlášť.. že by na to měla vliv jeho teplota se mi tedy nezdá
Napadlo mě jestli když jsem vyměňoval ten olej (před 3000km) tak jestli ten nový nerozpustil nějaké kaly a ty když se olej více rozvíří se dostane mezi převodový kola a proto jde řazení 1 a 5 hůře? Mohlo by to tím být?
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
18.2.08, 09:09 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
p20k píše: Tak dnes jsem zjistil další postřeh. Když je motor studený a nastartuju a nechám třeba 30s aby se rozjel jak má (na volnoběh) a potom vyjedu z garáže a jedu asi 200m tak je řazení jako víno, ale jakmile se ten olej už trochu víc rozvíří (asi po 500m), tak tam dostat nějakou rychlost to je něco a obzvlášť jedničku a pětku. Mám tam převodový olej 75W převodovka má najeto 115tkm. Olej tam je asi 3000km. Chtěl bych se zeptat jestli ten olej není moc řídký? Nebyl by lepší ten 80W, protože když je to studený a řazení je v pořádku, tak s převodovkou asi nic nebude (doufám)? Děkuji.
Tak tohle beru zpět trochu jsem tam ještě dolil oleje a je tam asi 5mm od spodního okraje a řazení je dobré, když vyjedu z garáže a ujedu s tím 10km, ale po těch 10km tam začne jít hůře řazení (ztuha) nejde to přes zuby, takže spojka je v pohodě. Jako by tam chyběl olej a když někde tak hodinu stojím tak po té hodině jde řazení zase na jedničku. Není to opravdu tou viskozitou? Nebyla by lepší s viskozitou 80W?
Moc díky a za tu první blbost se omlouvám nějak jsem tu hladinu blbě zkontroloval.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
22.2.08, 09:47 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Caovec,ja mam dost podobny problem! Ale nevim cim to je.
Zezacatku jak pises razzení OK. Ale ujedu par kilometriku a problem. Kdyz se podřazuje tak mi tam nechce pustit, i kdyz seslapnu spojku vicekrat,proste treba 2ku tam nedam. Musim stat na spojce a tu prevodovku jakoby rozhejbat,musim tam dat 4,3 a pak 2 a pustit spojku. Jinak to nejde. Olej tam mam Syntrans 75W takze to asi nebyla tenkrat nejlepsi volba. Kdybych vymnenil olej, je možný že se to zlepší? Když vymněnit tak ktery? Obyč Trans 75W? A nebo tam dat Trans 80 radeji? Dalsi co mam a je mi divny tak mam prevodovku suchou zespodu takze olej neuniká viditelně ale přijde mi že je bezedná. nalil jsem tam podle nahonu tachometru a jen tak sem tam dolil zbytek lahve asi pul litru ale olej nepretekl,nic. Je to normalni? Ta prevodovka by mela prece přetéct ne? Nebo je mozny ze ten olej nekam mizí a neni to videt? Díky za rady a postřehy
_________________ Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655) Yamaha Virago 750
|
30.10.08, 11:38 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
v.kalandra píše: Caovec,ja mam dost podobny problem! Ale nevim cim to je. Zezacatku jak pises razzení OK. Ale ujedu par kilometriku a problem. Kdyz se podřazuje tak mi tam nechce pustit, i kdyz seslapnu spojku vicekrat,proste treba 2ku tam nedam. Musim stat na spojce a tu prevodovku jakoby rozhejbat,musim tam dat 4,3 a pak 2 a pustit spojku. Jinak to nejde. Olej tam mam Syntrans 75W takze to asi nebyla tenkrat nejlepsi volba. Kdybych vymnenil olej, je možný že se to zlepší? Když vymněnit tak ktery? Obyč Trans 75W? A nebo tam dat Trans 80 radeji? Dalsi co mam a je mi divny tak mam prevodovku suchou zespodu takze olej neuniká viditelně ale přijde mi že je bezedná. nalil jsem tam podle nahonu tachometru a jen tak sem tam dolil zbytek lahve asi pul litru ale olej nepretekl,nic. Je to normalni? Ta prevodovka by mela prece přetéct ne? Nebo je mozny ze ten olej nekam mizí a neni to videt? Díky za rady a postřehy
nie, prevodovka pretekať nebude, treba tam dať presné množstvo a hotovo...
ak za tepla nejdú radiť rýchlosti môžu to robiť synchróny ale aj spojka, ako vysoko ti zaberá? a kedy je ešte v šmyku?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.10.08, 12:19 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
OK, ja jenom jestli jsem ho tam toho oleje nedal malo,tak jsem dolejval ale hladina se mi prave nejak na tom náhonu nepohnula. tak proto se ujišťuju
Jinak s tou spojkou, tu mam v planu prave taky preventivně vymněnit. Takze dam spojku,olej 75W? A jestli to ani pak nebude v poradku,tak asi ty synchrony. Na synchrony se musi rozebrat cela prevodovka vid? a nejak je tam vymnenit,pokud to jde. To je lepsi koupit mozna jinou prevodovku vid?
|
30.10.08, 12:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
v.kalandra píše: OK, ja jenom jestli jsem ho tam toho oleje nedal malo,tak jsem dolejval ale hladina se mi prave nejak na tom náhonu nepohnula. tak proto se ujišťuju
Jinak s tou spojkou, tu mam v planu prave taky preventivně vymněnit. Takze dam spojku,olej 75W? A jestli to ani pak nebude v poradku,tak asi ty synchrony. Na synchrony se musi rozebrat cela prevodovka vid? a nejak je tam vymnenit,pokud to jde. To je lepsi koupit mozna jinou prevodovku vid?
olej 75W môže byť, ja dávam 80W....
meniť synchróny sa dnes neoplatí, to fakt lepšie druhú prevodovku, ale 80% takýchto príčin je v spojke...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.10.08, 12:34 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
OK diky za rady. Ja tu spojku mam v planu no. Jinak co se tyka oleje, myslis ze tam muzu nechat tu syntetiku?? Nebo ji z toho mam dat ven a nalejt tu 80ku
|
30.10.08, 12:39 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
v.kalandra píše: OK diky za rady. Ja tu spojku mam v planu no. Jinak co se tyka oleje, myslis ze tam muzu nechat tu syntetiku?? Nebo ji z toho mam dat ven a nalejt tu 80ku
môžeš ju tam nechať, je to v pohode... ale to je už na tebe... tu máš čo odporúča schell kôli špecifikáciam...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.10.08, 12:50 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Dobre, tak dam spojku a kdyby ani to nezabralo tak to abych koupil novou prevodovku Jinač kdybych tam toho oleje dal vic než je napsany tak by se nic stat nemelo ne? Ja jsem takovej clovek ze kdyz koupim 3 litry tak je mi lito tech 0,6l vyhodit a nevim co s tim
|
30.10.08, 12:52 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
v.kalandra píše: Dobre, tak dam spojku a kdyby ani to nezabralo tak to abych koupil novou prevodovku Jinač kdybych tam toho oleje dal vic než je napsany tak by se nic stat nemelo ne? Ja jsem takovej clovek ze kdyz koupim 3 litry tak je mi lito tech 0,6l vyhodit a nevim co s tim
6deci to je už dosť, ale nemalo by to vadiť, radšej troška viac ako málo...
ako ti zaberá tá spojka? koľko od podlahy a pokiaľ ešte prešmykuje?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.10.08, 12:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|