5kvalt do embéčka, ale s krátkým stálým převodem
Autor |
Zpráva |
Franta Boháček
Příspěvky: 262 Bydliště: Hulín
|
5kvalt do embéčka, ale s krátkým stálým převodem
Vážení přátelé, mám otázku na kterou mi zatím neodpověděli ani zkušení mechanici, tedy: započal sem kroky pro oživení závodní legendy šedesátých let Škody 1000MB pro amatérské rally. Kastle je vyvařená, obroušená,stačí jí lak, motor 130 sice víceméně sériový ale je hotový též. Problém je z převodovkou. Moje představa je 5kvalt s kyvadlovou nápravou. Nevyhovuje mi však stálý převod 4,22 a chtěl bych použít převodu 4,44 ze starších Š120 (do roku 1977), nebo ze Š100. Otázka tedy zní. Je možné přeházet pastorek a talířové kolo ze starého 4kvaltu na 5kvalt????? Většina lidí říká že ano, nicméně to v praxi nikdo nedělal ani to nikdy neslyšel. Podle nákresů to půjde ale rada od vás by mě potěšila. nerad bych pak rozdělal 2 převodovky a zjistil že záměna není možná...
Díky moc a škodě zdar
Franta (superfena)
|
16.7.06, 11:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Och, tu ba chcelo kontaktovať asi p. Čecha. ja si myslím, že fyzicky to pôjde, len tie dve kolesá (kt. tvoria stály prevod) musia byť vzájomne lícované a asi sa nedá zohnať to menšie koleso (13 zubov) čo je na hriadeli prevodovky spolu s párovým kolesom z diferenciálu (myslím, že pre 5 st prevodovky sa nikdy nerobil prevod 4,44).
Mierne nepresné vyjadrenie, ale ai akto.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.7.06, 12:25 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Nelze, je zapotřebí delší hřídele, které se nikdy s převodem 4,44 nedělaly. Možná by se dalo něco sehnat ze 130 LR, ale nepamatuji se, jaké převody tam byly homologovány, tedy co existuje. Na 4kvalt se dělal převod 4,50...
1000 MB nebyly s pětikvaltem nikdy homologovány, nevím, jaké jsou nyní předpisy pro historické vozy....
_________________ J.
|
16.7.06, 18:31 |
|
|
Herry3
Příspěvky: 9
|
ahoj zmé strany to nejde předělat,proto že pastorek na 4q je kratší než u pětky nejde to,už jsem nad tím taky uvažoval
|
8.11.06, 18:20 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jedině to převařit ale kdykoliv to může prasknout
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
8.11.06, 18:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Prevarit to prej u takovejch kol nejde. Bylo by mozny je nechat nakreslit a vyrobit ale problem je v cene, ta by prevysila cenu MB
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.11.06, 20:15 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Matthes píše: Prevarit to prej u takovejch kol nejde. Bylo by mozny je nechat nakreslit a vyrobit ale problem je v cene, ta by prevysila cenu MB
ale de to prej to má ňákej frája ve svým závoďáku akorát už mu to prej 2x prasklo
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
8.11.06, 20:18 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No mam naky videa s typkem, rika si tusim Paja, ma Š130 a nakej motor s mnoha konema (snad pres 120) no a rika ze ma upraveny provareny poloosy, mozna je to ono. Ale ty ozubeny kola sou o necem jinym. Jedine to vyrobit z jednoho kusu dobry oceli, co ale ty penize
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.11.06, 20:23 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
8.11.06, 20:24 |
|
|
kotouč
Příspěvky: 1
|
hřídel
nazdárek,
Vyrobil jsem si dlouhou hřídel se stálím převodem 4,44. Zatím se nevyskytl žádný problém. Hřídel jsem nakonec ani nesvářel, ale lepil.
|
7.12.06, 21:00 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: hřídel
a nema nekdo moznost tyhle dily nekde v praci vyrobit??? ja budu o prazdninach davat petikvalt na kyvku ( po 3 letech shaneni a planovani ) a kdyby mel 4,44 byl bych jeste radsi prece nepotrebujem dlouhy prevodovky, kdyz smime 130 a myslim ze by to melo hezkej odpich a akceleraci...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
7.12.06, 23:54 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: hřídel
kachnis píše: a nema nekdo moznost tyhle dily nekde v praci vyrobit??? ja budu o prazdninach davat petikvalt na kyvku ( po 3 letech shaneni a planovani ) a kdyby mel 4,44 byl bych jeste radsi prece nepotrebujem dlouhy prevodovky, kdyz smime 130 a myslim ze by to melo hezkej odpich a akceleraci...
No, já myslím, že to není potřeba - pětikvalt je právě proto, aby se motor nemusel vytáčet.
A pětikvalt na kyvku (převod 4,22) dobře jede i v relativně slabé 105ce...
A při 100Km/h už točíš něco přes 3000 otáček.
Jestli běžně jezdíš v 5K ot/min, tak Ti stejně poslouží 4Q a jestli chceš 5Q, tak bych se nebál, že ho neutáhne Tvá LSka
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
8.12.06, 07:51 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: hřídel
dobra, sem klidny jinak pohybuju se nejradsi mezi 3400-4200, jen pri predjizdeni tak 5400, potom najednou cukne a nechce
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
10.12.06, 23:46 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
To, že "cukne a nechce" bych přisuzoval regulaci předstihu
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
11.12.06, 09:34 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
to je mozny a co s tim??? mam 120kovej rozdelovac..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
11.12.06, 12:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|