Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 5.12.24, 03:28



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 5kvalt do embéčka, ale s krátkým stálým převodem 
Autor Zpráva

Příspěvky: 262
Bydliště: Hulín
Příspěvek 5kvalt do embéčka, ale s krátkým stálým převodem
Vážení přátelé, mám otázku na kterou mi zatím neodpověděli ani zkušení mechanici, tedy: započal sem kroky pro oživení závodní legendy šedesátých let Škody 1000MB pro amatérské rally. Kastle je vyvařená, obroušená,stačí jí lak, motor 130 sice víceméně sériový ale je hotový též. Problém je z převodovkou. Moje představa je 5kvalt s kyvadlovou nápravou. Nevyhovuje mi však stálý převod 4,22 a chtěl bych použít převodu 4,44 ze starších Š120 (do roku 1977), nebo ze Š100. Otázka tedy zní. Je možné přeházet pastorek a talířové kolo ze starého 4kvaltu na 5kvalt????? Většina lidí říká že ano, nicméně to v praxi nikdo nedělal ani to nikdy neslyšel. Podle nákresů to půjde ale rada od vás by mě potěšila. nerad bych pak rozdělal 2 převodovky a zjistil že záměna není možná...

Díky moc a škodě zdar

Franta (superfena)


16.7.06, 11:03
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Och, tu ba chcelo kontaktovať asi p. Čecha. ja si myslím, že fyzicky to pôjde, len tie dve kolesá (kt. tvoria stály prevod) musia byť vzájomne lícované a asi sa nedá zohnať to menšie koleso (13 zubov) čo je na hriadeli prevodovky spolu s párovým kolesom z diferenciálu (myslím, že pre 5 st prevodovky sa nikdy nerobil prevod 4,44).

Mierne nepresné vyjadrenie, ale ai akto.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


16.7.06, 12:25
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Nelze, je zapotřebí delší hřídele, které se nikdy s převodem 4,44 nedělaly. Možná by se dalo něco sehnat ze 130 LR, ale nepamatuji se, jaké převody tam byly homologovány, tedy co existuje. Na 4kvalt se dělal převod 4,50...

1000 MB nebyly s pětikvaltem nikdy homologovány, nevím, jaké jsou nyní předpisy pro historické vozy....

_________________
J.


16.7.06, 18:31
Profil

Příspěvky: 9
Příspěvek 
ahoj zmé strany to nejde předělat,proto že pastorek na 4q je kratší než u pětky nejde to,už jsem nad tím taky uvažoval


8.11.06, 18:20
Profil YIM
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
jedině to převařit :idea: ale kdykoliv to může prasknout :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


8.11.06, 18:50
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Prevarit to prej u takovejch kol nejde. Bylo by mozny je nechat nakreslit a vyrobit ale problem je v cene, ta by prevysila cenu MB :(

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.11.06, 20:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Matthes píše:
Prevarit to prej u takovejch kol nejde. Bylo by mozny je nechat nakreslit a vyrobit ale problem je v cene, ta by prevysila cenu MB :(


ale de to prej to má ňákej frája ve svým závoďáku akorát už mu to prej 2x prasklo :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


8.11.06, 20:18
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No mam naky videa s typkem, rika si tusim Paja, ma Š130 a nakej motor s mnoha konema :wink: (snad pres 120) no a rika ze ma upraveny provareny poloosy, mozna je to ono. Ale ty ozubeny kola sou o necem jinym. Jedine to vyrobit z jednoho kusu dobry oceli, co ale ty penize :roll:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.11.06, 20:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
http://skoda.stable.cz/cz/index.php?act ... &offset=60

tady už to taky řešili

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


8.11.06, 20:24
Profil ICQ

Příspěvky: 1
Příspěvek hřídel
nazdárek,

Vyrobil jsem si dlouhou hřídel se stálím převodem 4,44. Zatím se nevyskytl žádný problém. Hřídel jsem nakonec ani nesvářel, ale lepil.

:shock:


7.12.06, 21:00
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: hřídel
a nema nekdo moznost tyhle dily nekde v praci vyrobit??? ja budu o prazdninach davat petikvalt na kyvku ( po 3 letech shaneni a planovani :) ) a kdyby mel 4,44 byl bych jeste radsi :) prece nepotrebujem dlouhy prevodovky, kdyz smime 130 a myslim ze by to melo hezkej odpich a akceleraci...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


7.12.06, 23:54
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: hřídel
kachnis píše:
a nema nekdo moznost tyhle dily nekde v praci vyrobit??? ja budu o prazdninach davat petikvalt na kyvku ( po 3 letech shaneni a planovani :) ) a kdyby mel 4,44 byl bych jeste radsi :) prece nepotrebujem dlouhy prevodovky, kdyz smime 130 a myslim ze by to melo hezkej odpich a akceleraci...


No, já myslím, že to není potřeba - pětikvalt je právě proto, aby se motor nemusel vytáčet.
A pětikvalt na kyvku (převod 4,22) dobře jede i v relativně slabé 105ce...
A při 100Km/h už točíš něco přes 3000 otáček.
Jestli běžně jezdíš v 5K ot/min, tak Ti stejně poslouží 4Q a jestli chceš 5Q, tak bych se nebál, že ho neutáhne Tvá LSka :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


8.12.06, 07:51
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: hřídel
dobra, sem klidny :) jinak pohybuju se nejradsi mezi 3400-4200, jen pri predjizdeni tak 5400, potom najednou cukne a nechce :-(

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


10.12.06, 23:46
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
To, že "cukne a nechce" bych přisuzoval regulaci předstihu :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


11.12.06, 09:34
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
to je mozny a co s tim??? mam 120kovej rozdelovac.. :-(

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


11.12.06, 12:23
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz