Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 05:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Regulátor dobíjení a LED kontrolka 
Autor Zpráva

Příspěvky: 19
Příspěvek Regulátor dobíjení a LED kontrolka
Ahoj,
u Formana jsem vyměnil kontrolky v palubovce za LED a to včetně kontrolky dobíjení. Teď se to chová tak, že po nastartování zůstane kontrolka svítit a zhasne až po zvýšení otáček na cca 1500-2000. Pak už zůstává zhasnutá. Současně s tím, jak zhasne, se evidentně zvýší palubní napětí, což lze pozorovat na intenzitě svitu reflektorů. Může to být způsobeno výměnou kontrolky? Může to negativně ovlivňovat dobíjení? Jak vlastně funguje ten regulátor?. Pžed tím, než jsem měnil kontrolky, tak mi ta kontrolka po nastartování lehce problikávala opět do zvýšení otáček.


5.1.09, 09:07
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Kontrolka dobíjení by měla zůstat klasická žárovka. Budí totiž alternátor.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


5.1.09, 10:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Presne tak sa mi to chovalo na felde ked mi upadol drot u altika. Altik nabehol pri 2000 otackach. Musis tam dat nazad ziarovku. Prechadza cez nu totiz budiaci prud.


5.1.09, 13:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
gokralik píše:
Kontrolka dobíjení by měla zůstat klasická žárovka. Budí totiž alternátor.


niektoré budíky mali 150Ohm odpor paralelne s kontrolkou....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.1.09, 23:18
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Když chceš LEDku tak přes ní dej paralelně nákej malej odpor ale s větším výkonem...třeba 2W...tak 150R by asi šla...a netu se to dá najít kdo si to jak upravil...

Třeba Simirovi ač se divim to funguje i s LEDkou...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


6.1.09, 11:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 19
Příspěvek dobíjení
Ale taky už jsem teď někde našel na webu, že to začne dobíjet až při vyšších otáčkách a pak už ale furt - někdo toho tam využíval pro spínání světel. Není to teda náhodou normální, že po nastartování to do přišlápnutí plynu nedobíjí? Jak už jsem psal, když jsem tam měl ještě řárovku, tak mi to stejně po nastartování pomrkávalo (jenže jsem nesledoval, jestli se zvedne napětí nebo ne. Takže bych to skoro tipoval, že se nic nezměnilo, akorát ta LEDka dokáže pořádně svítit za stejných podmínek za kterých žárovka jen žhnula. Taky se pamatuju, že před lety u služebnmího formana mi odešlo při jízdě dobíjení a poznal jsem to až podle toho, že přestalo hrát rádio, pka nešly blinkry a teprve pak, když jsem se jó zaměřil na kontrolku dobíjení, dalo se tušit, že trošičku svítí. Takže ta LEDka by tam k zahození nebyla. Teď jen trefit ten správnej paralelní odpor, kdo ví, možná už je někde na desce přístrojovky. Máte někdo konkrétní odkaz na web a nebo zkušenost, jakej odpor tam fakt patří? Za odhady dík, ale přeci jenom, jestli má někdo ten systém dobíjení víc teoreticky zvládnutej, tak s informacema, prosím sem. Navíc odpor žárovky není lineární narozdíl od odporu rezistoru.

_________________
Forman 136 BMM


6.1.09, 11:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Už jsem to tu několikrát podrobněji popisoval, měl bys to tu najít, u 742 lze dát LED bez odporu, protože odpor je v regulátoru. U Favorita a dál je nutný dát ještě odpor paralelně k LED, již zmiňovaných 150Ohm/2W, v prvním momentě se přes něj nabudí alternátor.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


16.1.09, 21:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jde to paralelním odporem, nebo jednou jsem dělal kamarádovi, že jsem tam nechal ty malou žárovku a k ní paralelně LED. Tu žárovku jsem schoval na místo, kde není vidět její svit a LED dal do přístrojovky.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


17.1.09, 09:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ano, také to jde, ale není to moc čisté řešení. Žárovka se může přepálit a potom upřímně lituji toho, kdo bude hledat závadu.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


24.1.09, 21:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 19
Příspěvek jo, je to tak.
Tak jsem se k tomu konečně dokopal - naletoval jsem paralelně odpor 150Ohm a už to fachá, jak má. Díky za všechny Vaše rady.

_________________
Forman 136 BMM


7.2.09, 19:39
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz