|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Regulátor dobíjení a LED kontrolka
Autor |
Zpráva |
HonzaX
Příspěvky: 19
|
Regulátor dobíjení a LED kontrolka
Ahoj,
u Formana jsem vyměnil kontrolky v palubovce za LED a to včetně kontrolky dobíjení. Teď se to chová tak, že po nastartování zůstane kontrolka svítit a zhasne až po zvýšení otáček na cca 1500-2000. Pak už zůstává zhasnutá. Současně s tím, jak zhasne, se evidentně zvýší palubní napětí, což lze pozorovat na intenzitě svitu reflektorů. Může to být způsobeno výměnou kontrolky? Může to negativně ovlivňovat dobíjení? Jak vlastně funguje ten regulátor?. Pžed tím, než jsem měnil kontrolky, tak mi ta kontrolka po nastartování lehce problikávala opět do zvýšení otáček.
|
5.1.09, 09:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Kontrolka dobíjení by měla zůstat klasická žárovka. Budí totiž alternátor.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
5.1.09, 10:44 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Presne tak sa mi to chovalo na felde ked mi upadol drot u altika. Altik nabehol pri 2000 otackach. Musis tam dat nazad ziarovku. Prechadza cez nu totiz budiaci prud.
|
5.1.09, 13:27 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
gokralik píše: Kontrolka dobíjení by měla zůstat klasická žárovka. Budí totiž alternátor.
niektoré budíky mali 150Ohm odpor paralelne s kontrolkou....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.1.09, 23:18 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Když chceš LEDku tak přes ní dej paralelně nákej malej odpor ale s větším výkonem...třeba 2W...tak 150R by asi šla...a netu se to dá najít kdo si to jak upravil...
Třeba Simirovi ač se divim to funguje i s LEDkou...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
6.1.09, 11:30 |
|
|
HonzaX
Příspěvky: 19
|
dobíjení
Ale taky už jsem teď někde našel na webu, že to začne dobíjet až při vyšších otáčkách a pak už ale furt - někdo toho tam využíval pro spínání světel. Není to teda náhodou normální, že po nastartování to do přišlápnutí plynu nedobíjí? Jak už jsem psal, když jsem tam měl ještě řárovku, tak mi to stejně po nastartování pomrkávalo (jenže jsem nesledoval, jestli se zvedne napětí nebo ne. Takže bych to skoro tipoval, že se nic nezměnilo, akorát ta LEDka dokáže pořádně svítit za stejných podmínek za kterých žárovka jen žhnula. Taky se pamatuju, že před lety u služebnmího formana mi odešlo při jízdě dobíjení a poznal jsem to až podle toho, že přestalo hrát rádio, pka nešly blinkry a teprve pak, když jsem se jó zaměřil na kontrolku dobíjení, dalo se tušit, že trošičku svítí. Takže ta LEDka by tam k zahození nebyla. Teď jen trefit ten správnej paralelní odpor, kdo ví, možná už je někde na desce přístrojovky. Máte někdo konkrétní odkaz na web a nebo zkušenost, jakej odpor tam fakt patří? Za odhady dík, ale přeci jenom, jestli má někdo ten systém dobíjení víc teoreticky zvládnutej, tak s informacema, prosím sem. Navíc odpor žárovky není lineární narozdíl od odporu rezistoru.
_________________ Forman 136 BMM
|
6.1.09, 11:52 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Už jsem to tu několikrát podrobněji popisoval, měl bys to tu najít, u 742 lze dát LED bez odporu, protože odpor je v regulátoru. U Favorita a dál je nutný dát ještě odpor paralelně k LED, již zmiňovaných 150Ohm/2W, v prvním momentě se přes něj nabudí alternátor.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
16.1.09, 21:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jde to paralelním odporem, nebo jednou jsem dělal kamarádovi, že jsem tam nechal ty malou žárovku a k ní paralelně LED. Tu žárovku jsem schoval na místo, kde není vidět její svit a LED dal do přístrojovky.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.1.09, 09:57 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ano, také to jde, ale není to moc čisté řešení. Žárovka se může přepálit a potom upřímně lituji toho, kdo bude hledat závadu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
24.1.09, 21:38 |
|
|
HonzaX
Příspěvky: 19
|
jo, je to tak.
Tak jsem se k tomu konečně dokopal - naletoval jsem paralelně odpor 150Ohm a už to fachá, jak má. Díky za všechny Vaše rady.
_________________ Forman 136 BMM
|
7.2.09, 19:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|