PODLOŽKY vs. NOVE PRUŽINY
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Vlečka je vo všeobecnosti tuhšia, naopak uloženie prevodovky je potom mäkšie (omnoho nižia hlučnosť v kabíne), nehrozí Ti, že sa Ti odlomí poloos a uletí koleso (teda je to omnoho menej pravdepodobné, ako pri kyvke), poloosi sú krátke a teda menej trpia pri výkonnejšom motore...
A pokiaľ chceš opravu zadnej nápravy v takomto rozsahu, to ozaj porozmášľaj o vlečke...ale to potom potrebuješ aj inú prevodovku, a to najskôr zoženieš prevodovku určenú pre Š130-136, t.j. so stálym prevodom 3,9 === budeš mať dlhšie (ťažšie) sprevodovanie, ako máš teraz...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.1.09, 10:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
a hlavně má menší úhel kývání a tudíš lepší jízdní vlastnosti
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
9.1.09, 10:05 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
MATTESS píše: a hlavně má menší úhel kývání a tudíš lepší jízdní vlastnosti
Jj, pri prepružení nápravy sa nemení rozchod kolies a uhol dosadnutia kolesa na vozovku tak ako pri kyvke...ale v praxi som ja osobne zas až taký veľký rozdiel v jazdných vlastnostiach nepostrehol...ja osobne vidím najväčší prínos v menšej hlučnosti (preto idem vlečku osadiť aj ja...) a v tom, že môžeš mať zadok vyššie a pritom nemať kolesa do V ako tatrovka...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.1.09, 10:42 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
ferrari píše: Vlečka je vo všeobecnosti tuhšia, naopak uloženie prevodovky je potom mäkšie (omnoho nižia hlučnosť v kabíne), nehrozí Ti, že sa Ti odlomí poloos a uletí koleso (teda je to omnoho menej pravdepodobné, ako pri kyvke), poloosi sú krátke a teda menej trpia pri výkonnejšom motore...
A pokiaľ chceš opravu zadnej nápravy v takomto rozsahu, to ozaj porozmášľaj o vlečke...ale to potom potrebuješ aj inú prevodovku, a to najskôr zoženieš prevodovku určenú pre Š130-136, t.j. so stálym prevodom 3,9 === budeš mať dlhšie (ťažšie) sprevodovanie, ako máš teraz...
aha, tak myslim ze doma vlecku mame nekde, ale tu prevodovku nemame. to bude asi problem sehnat co?
|
9.1.09, 10:55 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Co jsem měl já ověřené tak nejvíce se rozdíl náprav projevoval na hranici smyku, klasická náprava šla do něj dřív ale s pomalejším náběhem a vlečka ta držela dlouho ale pak když došlo na smyk tak byl takovej rychlejší.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
9.1.09, 11:01 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
LUCAS píše: ferrari píše: Vlečka je vo všeobecnosti tuhšia, naopak uloženie prevodovky je potom mäkšie (omnoho nižia hlučnosť v kabíne), nehrozí Ti, že sa Ti odlomí poloos a uletí koleso (teda je to omnoho menej pravdepodobné, ako pri kyvke), poloosi sú krátke a teda menej trpia pri výkonnejšom motore...
A pokiaľ chceš opravu zadnej nápravy v takomto rozsahu, to ozaj porozmášľaj o vlečke...ale to potom potrebuješ aj inú prevodovku, a to najskôr zoženieš prevodovku určenú pre Š130-136, t.j. so stálym prevodom 3,9 === budeš mať dlhšie (ťažšie) sprevodovanie, ako máš teraz... aha, tak myslim ze doma vlecku mame nekde, ale tu prevodovku nemame. to bude asi problem sehnat co?
Pokiaľ chceš prevodovku so SP 3,9; tak no problem, tých sú kvantá...pokiaľ by si chcel prevodovku so SP 4,22 na vlečku, to je problém, takých sa vyrobilo málo...ide tiež o to, aký motor by si mal nakoniec inštalovaný...3,9 na 120tku je veľmi naťažko, Favo motor to v poho zvláda...
2Kristensen-mne sa vždy šmykne predok, zadok iba nasilu...či kyvka, či vlečka, vždy ide prvý predok
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.1.09, 11:22 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
To je divný ne? Máš krátký péra nebo origo a co gumy? (jo a s tím smyskem jsem to myslel na suchu nebo mokru když jseš svyžnej do zatáčky, ne teď na sněhu)
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
9.1.09, 12:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, všetko origo...a a ni na type pneu to nezáležalo...vždy mi začal uskakovať predok...a to aj na mojej 125ke (kyvka), aj na otcovej 130tke (vlečka), aj na otcovej bývalej 120tke (kyvka)...na suchu, aj na mokrom, aj na snehu...fakticky som len jedenkrát zažil, žeby sami šmykol zadok, ale to som vyvolal nasilu a dokonca neviem, či v tej zátačke nebol štrk...auto sa mi chovalo v zime neutrálne jedine vtedy, keď som mal vpredu nové zimáky a vzadu nové celoročky...
Niečo iné bola Š110LS - tam stačilo v zákrute trochu pridať, alebo ju jednoducho prestreliť a už sa zadok šinul...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.1.09, 14:00 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ja myslim ze nedotacivost je u tech aut zpusobena moc velkou sbihavosti zadni napravy, nemam to nikde overeny, ale je to takovej muj pocit. 130ka nam to taky delala. Ted co mam Rapida tak jak kdy.
Ale pokud to nekdo rozjizdi trvale pod plnym plynem a zkusi pri tom zatocit, tak mu predek dycky ujede a muze si za to sam. Kdyz to s plynem "umi" tak na zacatku zataceni trochu ubere a pak si odlepi zadek.
Jinak k ty vlecce: Kazdej rika ze to je lepsi k Favo motoru, ale hlavne kdyz se jeste povolovaly prestavby, tak byl Favo motor povolenej jenom s vleckou, takze to je rekneme zakladni pozadavek jak nemit problemy s urady. I kdyz dneska uz to neni tak snadny.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.1.09, 14:21 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
No právě já měl uplně prvně Fávo na obyč nápravě, po té na vlečce s 3,9 a pak když se odporoučela převodovka 3,9 tak jsem z ní sebral mezikus na držák převodovky a diferákovej koš a přestrojil to do 4,22 abych mohl ponechat vlečku, to vše v jednom autě, takže právě jsem vyzkoušel obě varianty na jednom autě během cca půl roku (obyč náprava s fávo a vlečka s fávo) a z toho vycházím.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
9.1.09, 15:00 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No ale u mňa je to nedotáčavé vždy...aj keď idem za sucha zákrutou 90 km/h na 3ke (aj 4ke) pod plynom - odskakuje a uhýba predok...tiež, keď ako Viky píše, sa snažím pretočiť z miesta, proste potlačím predok a ten ide rovno...už som sa tak párkrát v zime stretol s obrubníkom-proste som v zákrute pridal (chcel som, aby ma stočilo) a-zasa sa šmykol predok a už to bolo neriaditeľné...vravím, úplne niečo iné bola Š110LS, tá bola vyslovene pretáčavá...podľa mňa je táto nedotáčavosť 742ek M daná príliš ľahkým predkom a tiež väčšinou zadnou nápravou do A (veľký odklon kolies)...a preto bolo super v zime, keď som vpredu mal zimáky a vzadu celorok - auto sa chovalo neutrálne a v zákrute stačilo pridať a už sa šinul zadok a zľahka predok...
A tiež to mám odskúšané na otcovej 130tke a mojej 125 ke...uvidíme, čo urobí moja 125ka (v neporovnateľne lepšom stave ako otcova 130tka) s vlečkou...
PS - zažil som už aj pretáčavý šmyk na 120tke Mku...ale na takej rozhrkanej a predok brutálne znížený...šli sme dolu kopcom cez tiahlu pravotočivú zákrutu, na neutráli a zrazu zadok pozvoľna šmykol, tak sme predkom pobozkali zvodilá, odrazilo nás a tak sme pobozkali zvodidlá ešte aj zadkom...ale to v rýchlosti cca 60 km/h...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.1.09, 17:28 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
tak jsem hledal tu vlečku a nasel, ale bracha ji ma pro sebe a neda mi ji. takze musim sehnat nejakou jinou. zajdu nekam na vrakac, tedka tam bude hodne skodovek jak zavedli ty EKO poplatky a snad se podari nejakou tam splasit idealni i s tou prevodovkou 5q
|
10.1.09, 19:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|