Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 17:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 PODLOŽKY vs. NOVE PRUŽINY 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Vlečka je vo všeobecnosti tuhšia, naopak uloženie prevodovky je potom mäkšie (omnoho nižia hlučnosť v kabíne), nehrozí Ti, že sa Ti odlomí poloos a uletí koleso (teda je to omnoho menej pravdepodobné, ako pri kyvke), poloosi sú krátke a teda menej trpia pri výkonnejšom motore...

A pokiaľ chceš opravu zadnej nápravy v takomto rozsahu, to ozaj porozmášľaj o vlečke...ale to potom potrebuješ aj inú prevodovku, a to najskôr zoženieš prevodovku určenú pre Š130-136, t.j. so stálym prevodom 3,9 === budeš mať dlhšie (ťažšie) sprevodovanie, ako máš teraz...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.1.09, 10:00
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5639
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
a hlavně má menší úhel kývání a tudíš lepší jízdní vlastnosti

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


9.1.09, 10:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
MATTESS píše:
a hlavně má menší úhel kývání a tudíš lepší jízdní vlastnosti


Jj, pri prepružení nápravy sa nemení rozchod kolies a uhol dosadnutia kolesa na vozovku tak ako pri kyvke...ale v praxi som ja osobne zas až taký veľký rozdiel v jazdných vlastnostiach nepostrehol...ja osobne vidím najväčší prínos v menšej hlučnosti (preto idem vlečku osadiť aj ja...) a v tom, že môžeš mať zadok vyššie a pritom nemať kolesa do V ako tatrovka...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.1.09, 10:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 522
Bydliště: Šanov (Znojmo)
Příspěvek 
ferrari píše:
Vlečka je vo všeobecnosti tuhšia, naopak uloženie prevodovky je potom mäkšie (omnoho nižia hlučnosť v kabíne), nehrozí Ti, že sa Ti odlomí poloos a uletí koleso (teda je to omnoho menej pravdepodobné, ako pri kyvke), poloosi sú krátke a teda menej trpia pri výkonnejšom motore...

A pokiaľ chceš opravu zadnej nápravy v takomto rozsahu, to ozaj porozmášľaj o vlečke...ale to potom potrebuješ aj inú prevodovku, a to najskôr zoženieš prevodovku určenú pre Š130-136, t.j. so stálym prevodom 3,9 === budeš mať dlhšie (ťažšie) sprevodovanie, ako máš teraz...


aha, tak myslim ze doma vlecku mame nekde, ale tu prevodovku nemame. to bude asi problem sehnat co?


9.1.09, 10:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Co jsem měl já ověřené tak nejvíce se rozdíl náprav projevoval na hranici smyku, klasická náprava šla do něj dřív ale s pomalejším náběhem a vlečka ta držela dlouho ale pak když došlo na smyk tak byl takovej rychlejší.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


9.1.09, 11:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
LUCAS píše:
ferrari píše:
Vlečka je vo všeobecnosti tuhšia, naopak uloženie prevodovky je potom mäkšie (omnoho nižia hlučnosť v kabíne), nehrozí Ti, že sa Ti odlomí poloos a uletí koleso (teda je to omnoho menej pravdepodobné, ako pri kyvke), poloosi sú krátke a teda menej trpia pri výkonnejšom motore...

A pokiaľ chceš opravu zadnej nápravy v takomto rozsahu, to ozaj porozmášľaj o vlečke...ale to potom potrebuješ aj inú prevodovku, a to najskôr zoženieš prevodovku určenú pre Š130-136, t.j. so stálym prevodom 3,9 === budeš mať dlhšie (ťažšie) sprevodovanie, ako máš teraz...


aha, tak myslim ze doma vlecku mame nekde, ale tu prevodovku nemame. to bude asi problem sehnat co?


Pokiaľ chceš prevodovku so SP 3,9; tak no problem, tých sú kvantá...pokiaľ by si chcel prevodovku so SP 4,22 na vlečku, to je problém, takých sa vyrobilo málo...ide tiež o to, aký motor by si mal nakoniec inštalovaný...3,9 na 120tku je veľmi naťažko, Favo motor to v poho zvláda...

2Kristensen-mne sa vždy šmykne predok, zadok iba nasilu...či kyvka, či vlečka, vždy ide prvý predok

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.1.09, 11:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
To je divný ne? Máš krátký péra nebo origo a co gumy? (jo a s tím smyskem jsem to myslel na suchu nebo mokru když jseš svyžnej do zatáčky, ne teď na sněhu)

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


9.1.09, 12:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No, všetko origo...a a ni na type pneu to nezáležalo...vždy mi začal uskakovať predok...a to aj na mojej 125ke (kyvka), aj na otcovej 130tke (vlečka), aj na otcovej bývalej 120tke (kyvka)...na suchu, aj na mokrom, aj na snehu...fakticky som len jedenkrát zažil, žeby sami šmykol zadok, ale to som vyvolal nasilu a dokonca neviem, či v tej zátačke nebol štrk...auto sa mi chovalo v zime neutrálne jedine vtedy, keď som mal vpredu nové zimáky a vzadu nové celoročky...

Niečo iné bola Š110LS - tam stačilo v zákrute trochu pridať, alebo ju jednoducho prestreliť a už sa zadok šinul...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.1.09, 14:00
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Ja myslim ze nedotacivost je u tech aut zpusobena moc velkou sbihavosti zadni napravy, nemam to nikde overeny, ale je to takovej muj pocit. 130ka nam to taky delala. Ted co mam Rapida tak jak kdy.
Ale pokud to nekdo rozjizdi trvale pod plnym plynem a zkusi pri tom zatocit, tak mu predek dycky ujede a muze si za to sam. Kdyz to s plynem "umi" tak na zacatku zataceni trochu ubere a pak si odlepi zadek.

Jinak k ty vlecce: Kazdej rika ze to je lepsi k Favo motoru, ale hlavne kdyz se jeste povolovaly prestavby, tak byl Favo motor povolenej jenom s vleckou, takze to je rekneme zakladni pozadavek jak nemit problemy s urady. I kdyz dneska uz to neni tak snadny.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


9.1.09, 14:21
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
No právě já měl uplně prvně Fávo na obyč nápravě, po té na vlečce s 3,9 a pak když se odporoučela převodovka 3,9 tak jsem z ní sebral mezikus na držák převodovky a diferákovej koš a přestrojil to do 4,22 abych mohl ponechat vlečku, to vše v jednom autě, takže právě jsem vyzkoušel obě varianty na jednom autě během cca půl roku (obyč náprava s fávo a vlečka s fávo) a z toho vycházím.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


9.1.09, 15:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No ale u mňa je to nedotáčavé vždy...aj keď idem za sucha zákrutou 90 km/h na 3ke (aj 4ke) pod plynom - odskakuje a uhýba predok...tiež, keď ako Viky píše, sa snažím pretočiť z miesta, proste potlačím predok a ten ide rovno...už som sa tak párkrát v zime stretol s obrubníkom-proste som v zákrute pridal (chcel som, aby ma stočilo) a-zasa sa šmykol predok a už to bolo neriaditeľné...vravím, úplne niečo iné bola Š110LS, tá bola vyslovene pretáčavá...podľa mňa je táto nedotáčavosť 742ek M daná príliš ľahkým predkom a tiež väčšinou zadnou nápravou do A (veľký odklon kolies)...a preto bolo super v zime, keď som vpredu mal zimáky a vzadu celorok - auto sa chovalo neutrálne a v zákrute stačilo pridať a už sa šinul zadok a zľahka predok...

A tiež to mám odskúšané na otcovej 130tke a mojej 125 ke...uvidíme, čo urobí moja 125ka (v neporovnateľne lepšom stave ako otcova 130tka) s vlečkou...

PS - zažil som už aj pretáčavý šmyk na 120tke Mku...ale na takej rozhrkanej a predok brutálne znížený...šli sme dolu kopcom cez tiahlu pravotočivú zákrutu, na neutráli a zrazu zadok pozvoľna šmykol, tak sme predkom pobozkali zvodilá, odrazilo nás a tak sme pobozkali zvodidlá ešte aj zadkom...ale to v rýchlosti cca 60 km/h...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


9.1.09, 17:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 522
Bydliště: Šanov (Znojmo)
Příspěvek 
tak jsem hledal tu vlečku a nasel, ale bracha ji ma pro sebe a neda mi ji. takze musim sehnat nejakou jinou. zajdu nekam na vrakac, tedka tam bude hodne skodovek jak zavedli ty EKO poplatky a snad se podari nejakou tam splasit idealni i s tou prevodovkou 5q


10.1.09, 19:12
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz