Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
chemer píše: vůbec nevím o co jde
Mrkni do Andrta na obrázek Spojení zadní polonápravy se vzpěrným ramenem, obr. 139 na str. 145 (záleží na vydání).
|
11.12.08, 00:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
díky
|
11.12.08, 13:50 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Viky píše: Snizit predek pruzinama z uzovky. Nebo fiknout, skutecne se to dela casto.
Zvysit zadek.... pruzinama z uzovky. Taky se daji sehnat gumy mezi zavity.
A kdeže sa dajú zohnať tie gumy medzi závity? To by bolo elegantné super riešenie...ja mám vpredu skrátené pružiny, ale dalo mi to predok dole asi o 3cm (merané v úrovni kolesa)...inak povedané pramálo...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.12.08, 13:23 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Martin 007 píše: Garde timle zrovna tolik netrpí...
Nicméně se snižuje pro závoďáky vevaření držáků nápravy více do kastle...
Trošku složitější je montáž kratších pružin dělaných na zakázku nebo pružiny z jiného auta...
A prasárna je řezání sériových pružin...ale dělá se to celkem běžně...
Taky můžeš dát nižší pneumatiky...
hele a z jakyho auta se daj pouzit pruziny na rapida??? chtel jsem koupit sportovni aby to lip sedelo ale to je tak 4000 a na aukru maj vselijaky ale ne na myho rampoucha... dik
|
31.1.09, 16:39 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Na Rapida dával někdo zadní ze Žigula...ale bez záruky...nebo jesi to byli přední...fakt nevim
Jinak zadní o 30% tužší a 380mm vyrábí Saky...pár stojí 1900 Kč a jsou nalakovaný...
Tím že jsou kratší ale zároveň tužší se kola nerozplácnou, ale zůstanou stejně, nebo si to lehce sedne...a s tužšími tlumiči je zadek lepší v zatáčkách...pak ale doporučuji udělat i předek...též od Sakyho jinak se budou nápravy hádat v zatáčce...
Nicméně jezdit se dá se vším že jo...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
31.1.09, 16:43 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
jo kámoš má rapida ze žiguláckými pružinami na zadku a je krásně vysoko
|
31.1.09, 16:52 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Martin 007 píše: Na Rapida dával někdo zadní ze Žigula...ale bez záruky...nebo jesi to byli přední...fakt nevim
Jinak zadní o 30% tužší a 380mm vyrábí Saky...pár stojí 1900 Kč a jsou nalakovaný...
Tím že jsou kratší ale zároveň tužší se kola nerozplácnou, ale zůstanou stejně, nebo si to lehce sedne...a s tužšími tlumiči je zadek lepší v zatáčkách...pak ale doporučuji udělat i předek...též od Sakyho jinak se budou nápravy hádat v zatáčce...
Nicméně jezdit se dá se vším že jo... no to zadna... no ja koukal na netu a myslim ze od V-MAXXX bo jak se ta firma jmenuje se daj sehnat za 3800 vsechny 4... a snizeni je o 35mm
|
31.1.09, 16:53 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Já v tomto firmám nevěřím pokud nedodaj údaje...zvolil sem osvědčenou kvalitu Saky...dělá je na zakázku a nikdo si neštěžoval...cena suprové...
Přední o 3cm kratší 1500 Kč pár + 10% než L/A já odhaduji, že od série sou minimálně o 40% tužší...
Zadní o 5cm kratší 1900 Kč pár +30% tuhosti...
Tlumiče sem si nechal dělat v bývalém Motexu...repasujou a opravujou skoro jakékoliv tlumiče...
Takže komplet nový vnitřek předních a zadních tlumičů s hustším olejem a výslednou tuhostí o cca 30% větší mě stály i s poštou 2800 Kč...
Už s tim jezdim od Listopadu a krom výrazného snížení komfortu na rozbité silnici a příčných nerovnostech si to jenom chválím...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
31.1.09, 17:08 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
no ja nekde cetl ze staci mit seriovy tlumice a sportovni pruziny a ze to krasne sedi... stejnak nebudu nikde zavodit... takze az budu v lete delat na aute a zbydou prachy tak se tady ozvu pro kontakt na ty pruziny kdyz si je chvalite:)
|
31.1.09, 17:19 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Když tak seriové pružiny a tužší tlumiče...přestane houpat a začně sedět...
Jesi pudou seriový tlumiče zvlášt s dnešní kvalitou na tvrdší péra, tak je ty pružiny rychlými kmity oddělaj...
Ale mě to je jedno...todle už mi tvrdilo spotu lidí na virtu a já je poslech...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
31.1.09, 17:24 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
no tak ja jsem rad za kazdou radu... jestli mas zkusenosti s tim ze se tlumice oddelaj ,a taky ze sis nechaval delat ty tlumice tuzsi nekde a je to dobry... tak to asi taky tak udelam...
|
31.1.09, 18:06 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tak neviem, ale Garde/Rapid zvykne byť temer v rovine, pokiaľ má OK zadné pružiny...ale Garde bude mať asik aj problém s ramenami zadnej nápravy...
A myslím, že pre optickú stránku je plne dostačujúce vpredu použiť tie urezané pružiny...ale nie veľmi urezané...akurát treba potom dávať pozor na cestné nerovnosti ak máš plne naložený kufor...
A pre kyvku? Tam nemôžeš dať zadok veľmi vysoko, bo budeš mať kolesá do V ako prázdna Tatra 815 a budeš sa v zákrutách šmýkať...pre kyvku je riešenie dozadu nové pužiny (možno aj tie gumy medzi závity, len sa tu nikto nevymáčkol, kde ich zohnať) a dopredu zrezané (alebo možno aj už spomínané užovkové)...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
1.2.09, 16:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|