Autor |
Zpráva |
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin píše: Myslím, že na rozebrání (a následně složení) není nic složitého. Musíš si najít pěkný velký ostrý šroubovák, alternátor někde upevnit a zkusit povolit 3 šrouby co ho drží pohromadě. Ještě před tím si sundej řemenici a takovou tu vrtuli a schovej si klínek. A teď se musíš snažit ten alternátor rozlousknout. Větším šroubovákem se snaž páčit ty dvě čela proti sobě. Ten vnitřek, co je poskládanej z plechů (stator) ti musí zůstat s tou částí jak jsou na ní kontakty pro připojení, protože je tam připájenej. Až se ti to povede od sebe dostat, tak ti nejspíš hřídel s rotorem zůstane v kuse kde byla ta vrtule. Když budeš mlátit do tý hřídele se závitem, tak to vezmi přes něco měkýho (já na to mám takovej bronzovej špalík). No a máš to rozebraný. Teď můžeš odbrousit nýtky na krytech na ložiska a vyměnit nebo promazat ložiska. Než to budeš dávat dokupy, tak zkontroluj uhlíky a komutátor, případně ho trochu přebruš smirkem (na to je dobrý mít doma soustruh). Teď si připrav dva kousky drátu asi 1mm, zasuň je do toho kusu, kde jsou kontakty do takový dírky a z druhý strany zasuň do drážky uhlík a tím drátem ho přidrž. Pak ten drát ohni o 90° (na venkovní straně) a natoč ho tak, aby ho pružina na uhlíku "neohýbala". To udělej i s druhým uhlíkem. A teď to můžeš zase složit dohromady. Až to budeš mít nasazený, tak ho sešroubuj a nasaď zpět klínek, vrtuli a řemenici a vytáhni ty dráty co drží uhlíky. No to sem se zase rozepsal. Možná to vypadá složitě, ale nic na tom není. Já sem to taky jednou dělal poprvý.
no vyzera to vcelku zlozito. ja som si topredstavoval, uvolnim odskrutkujem, otvorim, zoberem lozisko, dam nove zasrobujem, nasadim a idem
som sa normalne zlakol neviem ci to nezverim mechanikovi radsej.... a to studujem elektroniku....
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.12.06, 12:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ale to se ti jenom zdá. Je to snadný. Jenom sem to složitě popsal, s tím se nějak popereš.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
1.12.06, 12:54 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin píše: Ale to se ti jenom zdá. Je to snadný. Jenom sem to složitě popsal, s tím se nějak popereš.
dik za doveru
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.12.06, 12:56 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A koukám, že máš fávo. Tak tam to bude asi trochu jinak, tam je regulátor přímo v alternátoru. No uvidíš.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
1.12.06, 12:56 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin píše: A koukám, že máš fávo. Tak tam to bude asi trochu jinak, tam je regulátor přímo v alternátoru. No uvidíš.
hej, presne tak. inac ten moj vyzera asi takto http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=9516662
sice tento je 70A a moj je tusim iba 55A ale velky rozdiel tam hadam nie je
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.12.06, 13:04 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No tak to budeš mít třeba jednodušší. Koukal sem, že tam jsou šrouby se šestihranem a ne jak u 742 na šroubovák. Tak to ti půjde povolit snadno.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
1.12.06, 13:12 |
|
|
Brus
Příspěvky: 23
|
alternator na feldě
jdou na altíku na feldě vyměnit ty sběrací kroužky? sice mám přístup k soustruhu, ale neumím na něm dělat, takže by tahle varianta byla schůdnější.
ve vyšších otáčkách mi to začíná problikávat a všiml jsem si, že nejsou zrovna ideálně kruhové
|
12.12.06, 11:20 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: alternator na feldě
Brus píše: jdou na altíku na feldě vyměnit ty sběrací kroužky? sice mám přístup k soustruhu, ale neumím na něm dělat, takže by tahle varianta byla schůdnější. ve vyšších otáčkách mi to začíná problikávat a všiml jsem si, že nejsou zrovna ideálně kruhové
na soustru neni co se učit
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.12.06, 16:06 |
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Re: REPASE ALTERNÁTORU
kozina píše: CHtěl bych se optat na celkovou repas alternátoru dneska mně jeden klekl .Zajimalo by mně jestli jste někdo měnil iody a kolik stojí dík fav 136
Unás prodávaj nový altíky na fáva a feldy(bez regulátoru) za 500kč.Je to originál škoda.......
|
12.12.06, 23:24 |
|
|
Brus
Příspěvky: 23
|
Re: REPASE ALTERNÁTORU
roman heller píše: kozina píše: CHtěl bych se optat na celkovou repas alternátoru dneska mně jeden klekl .Zajimalo by mně jestli jste někdo měnil iody a kolik stojí dík fav 136 Unás prodávaj nový altíky na fáva a feldy(bez regulátoru) za 500kč.Je to originál škoda.......
možná by nebylo od věci přiblížit co znamená "Unás"
|
13.12.06, 16:28 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Nejspíš v Milovicích.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
13.12.06, 18:45 |
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Re: REPASE ALTERNÁTORU
Brus píše: roman heller píše: kozina píše: CHtěl bych se optat na celkovou repas alternátoru dneska mně jeden klekl .Zajimalo by mně jestli jste někdo měnil iody a kolik stojí dík fav 136 Unás prodávaj nový altíky na fáva a feldy(bez regulátoru) za 500kč.Je to originál škoda....... možná by nebylo od věci přiblížit co znamená "Unás"
Unás ve škodovce.........
|
13.12.06, 23:27 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Jo? A nechtěl bys nám, škodovákům dělat překupníka?
Určitě by se tu našlo pár lidí, kteří chcou origo díly za prima ceny
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
13.12.06, 23:30 |
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Bukaj píše: Jo? A nechtěl bys nám, škodovákům dělat překupníka? Určitě by se tu našlo pár lidí, kteří chcou origo díly za prima ceny
Ono na 120tky moc věcí nemají,na fáva to docela jde a hojně na fábie,octavie atd.....
teď sem si tam kupoval komplet nový brzdový válec s posilovačem na fávo za 800kč....samozřejmě že nový.....
|
13.12.06, 23:32 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ještě mi řekni martine při denním jezdění, jak dlouho ten repas vydrží, já jsem to kdysi dávno dělal, pak jsem to vozil na repas za dobrou cenu a co se svítí celý den tak jen nové a ptal jsem se co opravují avie, tak na to měli pořád reklamace a repasované neberou, tak nevím repas starter při provozu LPG běžně 6 měsíců a vypálí se třeba drát z rotoru a nabe to rychlý konec miloš
|
14.12.06, 17:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|