Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 26.11.24, 10:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
 vymena manzety na rizeni favo 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Pokud vím tak řízení na fávu a 742 je dosti podobné. Tudíž by to mělo být tak: Vydoluju kulák (pokud máš stahovák, supr, jinak kladivo :D ) shrneš manžetu, a pod ní je taková matka co jde do konusu, do který je strčená ta tyčka řídící., tak tu matku vyšroubuj, no a máš tu řídící tyčku v ruce. Teď sundej kulák, matici co ho zajišťuje aby se neměnila sbíhavost, a stáhni starou, nandej novou. Když už ovšem tohle hodláš páchat, asi bych vyměnil obě, spony na nich jsou samozřejmost, a asi i kuláky rovnou.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


6.3.09, 00:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
Doporučuju vymontovat celou převodku řízení a vyčistit,promazat ji.Zkontrolovat pouzdra axiálních táhel,vyměnit rovnou obě manžety..
Je taky hodně pravděpodobné,že ti nepujdou vyšrubovat kuláky z axial. tahel..Taky doporučuju prostříkat šrouby co drží převodku-hlavně ten nad výfukem..

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


6.3.09, 00:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
poradil by som ti to inak, vonkajší čap povoliť matku čo ho drží v tehlici a vymlátiť ho s tehlice, povol tú kontamatku na tyčke riadenia, dôležité aby si neotočil s tyčkou riadenia, a čap vytáčaj von a počítaj na koľko otáčok ho vyberieš, údaj zapísať, alebo zapamätať, vytoč aj tú kontramatku, potom ľahko stiahneš starú manžetu, nasadíš novú, zacvakneš pásky a zloženie v opačnom poradí na počet otáčok čo si si zapamätal...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


6.3.09, 00:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
čap s tehlice vyberám tak že vyšroubujem istiaci šroub na úroveň konca závitu, na to od spodu podložím a zapriem hydraulický hever, a jedným, alebo dvomi údermi veľkého kladiva po ramene tehlice čo ide na ten čap ho vyrazím...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


6.3.09, 00:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Pokud bys měnil jen tu jednu manžetu,tak bych to řešil tak, že bych pouze povolil matici, co zajišťuje kulák a kroucením táhla bych ho vyšrouboval (kulák by zůstal v těhlici, matice v té poloze, v jaké byl kulák).
Poté bych převlékl starou manžetu přes tu matici a novou zpět (přes matici jde v pohodě, stačí trošku potřít olejem).
Nasadit manžetu, zajistit spodní (velkou) sponou, nalít olej do převodky stříkačkou otvorem v manžetě, kterým prochází táhlo, našroubovat zpět táhlo do kuláku, zajistit maticí, pak zajistit menší sponou manžetu a jedém...

...ale kdybych to dělal já, tak řízení ven a pořádná GO :)

...pozor, co kupuješ za manžety, pokud to nechceš do roka a do dne dělat znovu, tak kup originál (se slepicí), nebo třeba GOMET je taky kvalitní...
...hlavně ne polské... :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


6.3.09, 07:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
michalkatka píše:
poradil by som ti to inak, vonkajší čap povoliť matku čo ho drží v tehlici a vymlátiť ho s tehlice, povol tú kontamatku na tyčke riadenia, dôležité aby si neotočil s tyčkou riadenia, a čap vytáčaj von a počítaj na koľko otáčok ho vyberieš, údaj zapísať, alebo zapamätať, vytoč aj tú kontramatku, potom ľahko stiahneš starú manžetu, nasadíš novú, zacvakneš pásky a zloženie v opačnom poradí na počet otáčok čo si si zapamätal...

přesně tak, nebo změřit šuplérou od konce závitu po kontra matku kuláku a pak to nastav přesně zpátky, utáhni a máš hotovo...každopádně jestli máš možnost geometrie, tak bych tam zajel :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


6.3.09, 10:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
Jo dobré rady chlapi,ale jen do té doby než zjistí,že s kulákem v axialním táhle nehne..;-)

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


6.3.09, 15:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 7 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz