Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 22:01



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 190 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Další
 Motor se najednou prehreje 
Autor Zpráva
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo a s tim chladičem že de vyndat i bez masky a narazniku ste mě akorath nas..li. Jinak me teda zkuste popsat jak se to s vetrakem vyndava bez masky ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


28.12.06, 17:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Panove tak chladič už je tam jinej - zejtra to dodelame napustime a natlakujeme a uvidime. Ete zkusim sundat tu pumpu dokud to je vypusteny a omrknu ji - jak poznam jestli je vadna nebo ta s tema mensima vrtulema ??? Proste asi budou mensi nebo omlety že jo ?!? No a jinak me uz nic nenapada - jo ten termostat zbavim toho nytu a taky e uvidi ??? Zatim mockrat dekuji a dekuji za pochopení :) :) :)

jeste tam ten nytek nechej. vzdycky je dost casu ho vyvrtat.
Uvidis co to zitra udela, mrkni na ty lopatky a zkus zitra natlakovat to chlazeni

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


28.12.06, 18:17
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
ta malá má asi 6cm v průměru

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


28.12.06, 18:26
Profil ICQ

Příspěvky: 2
Příspěvek 
Velice dlouho jsem na své Š130 zápasil s podobným problémem. Ujel jsem třeba 150 km po dálnici a najednou šel teploměr "za roh". To se opakovalo třeba třikrát po sobě a (po deseti kilometrech) a pak byl třeba zase dalších 100 km klid. Zvykl jsem si sledovat teploměr, který s asi dvouminutovou periodou kolísal mezi 80 a 90. Když došlo k přehřátí, okamžitě jsem zastavil, počkal až to vychladlo a jel dál. Příčinou bylo podle mě to, že v zadní části motoru kolem 3. a 4. vložky bylo v usazeno mnoho kalu (písek, kotelní kámen nebo něco takového). Motor se v této části zřejmě uchladil jen tak tak a když se teplota dostala přes bod varu, vytvořil se parní polštář, který tam zůstal, voda přestala v této části ochlazovat hlavu a válce a teplota zde šla během pár vteřin nahoru. Četnost výskytu problému se s časem stupňovala, to zřejmě způsobilo drobné propálení těsnění hlavy mezi 2. a 3. válcem. Těsnění jsem během boje s problémem vyměnil, tím se četnost výkytu přehřátí snížila, ale neodstranilo se to. Nakonec jsem zjistil, že ve třetím válci je o třetinu nižší kompresní tlak než v ostatních, takže jsem se odhodlal k radikálnímu řešení: GO - nové vložky, písty, přebroušení kliky a všechno co k tomu patří. Po vyndání původních vložek z bloku se z vodního prostoru kolem nich vysypala hromada zmíněných nečistot, drážky pístu třetího válce byly rozpadlé, vodní prostory hlavy zarostlé kotelním kamenem. Všechno jsem dokonale vyčistil a po GO se motor chová naprosto předpisově. Teploměr sedí jako přibitý na 80 stupních, když jedu naplno do kopce vyleze teplota na 90, po chvíli se vrátí zase na 80. Po opravě jsem ani jednou nevařil, odvzdušnění celé soustavy po opravě motoru bylo otázkou vypuštění asi dvou deci kapaliny - auto stálo na rovině. Chladící kapalina je čistě modrá bez kalů, po roce ježdění neubylo v nádržce nic.
Pokud jde o možnost prasklé hlavy, může se to projevovat podobně, ale myslím, že při prasklé hlavě je pravděpodobné, že bude ubývat chladící kapalina, za chodu motoru půjdou bublinky z expanzní nádržky (nejspíš při ohřátém motoru), nebo bude voda pronikat do oleje (usazuje se sraženina na olejovém víčku.) Taky se to může projevit na kompresních tlacích (měřit na zahřátém motoru). Mě kdysi u jedné hlavy tekla voda do válce takže se nedalo nastartovat (startér motorem neotočil, protože voda ve válci byla nestlačitelná). Stačilo povolit svíčku,obalit hadrem, protočit motor, dotáhnout svíčku a už se jelo, ale za autem byla oblaka páry.
Jinak - hlavu na 130 jsem kupoval u maníků, kteří rozebírají auta za 2000 peněz - kompresní prostory ještě před zaplacením oškrabat a vyčistit drátěným kartáčem a hledat vlasové prasklinky. Měli ji zhruba oškrabanou, ale ještě jsem si s tím dvě hodiny na dvoře hrál. Po nákupu vyndat ventily (pokud tam byly), zkontrolovat a nejlépe přebrousit sedla, doporučuju nechat přebrousit i celou plochu hlavy. Pokud jsou ventily v sedlech utopené, nechat vsadit tvrzená sedla a nejlépe i vodítka na gufera. Stojí to peníze, ale pokud chcete ještě něco s motorem najezdit, vyplatí se to (spotřeba oleje klesla zatím na nulu).
Je to nepříjemná věc, já jsem s tím bojoval asi rok a nakonec jsem litoval, že jsem se do GO nepustil hned - ušetřilo by mi to nervy, nové termostaty, víčka chladiče, spoustu Fridexu a napínavé (téměř adrenalinové) zážitky na noční dálnici se vzteklou ženou a malými dětmi v autě.
Držím ti palce ať co nejdřív trefíš na ten pravý problém.


28.12.06, 18:28
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Sadra17 píše:
ta malá má asi 6cm v průměru


Tam jde o vysku lopatek, Martin ji musi mit nak kolem 18mm, prumery maj stejny.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.12.06, 18:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No konečne se našel někdo kdo se nebojí rozepsat dekuji Tome z Brna. Ja mam neco podobneho ale vari me to mnohem dřív třeba dneska sem rano ( -4 stupne ) nastartoval a po 3km jizdy tam bylo 90 !!! Zpatky už sem jednou stavel pac sme s Rapídkem vařili ( on motor ja nervy ) :twisted: :twisted: :twisted: No nytek na starem termostatu je venku - na novem neuvarenem je stale - takze neni problem ho přehodit nebo pripadne oddelat i ten nyt no novem termouši. Zitra ta pumpa možná a napustit a natlakovat jinak sem proplachoval trubky :shock: :shock: :shock: velmi zajímavý obsah :shock: :shock: :shock: obe co dou ke chladiči tam i zpět, proplachnul sem i ten novy chladič vypada že je v poho. Jinak ten starý chladič byl taky docela zajimavej a moc se mu protýkat nechtělo. No a co rikate na ten fakt že jednu trubka ke chladiči ledová a druhá vařící ??? ( kdo dočetl az sem mel by odpovedet vic nez jenu holou vetu ). No a vzdy když sem vařil tak sem otevřel expanzku a zadny bublinky sem nikdy asi 6x nezaregistroval. No a ted uz me vicero nenapada co bych Vam rekl.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


28.12.06, 19:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo tu emulzy sem na víčku měl taky ale jenom trochu ne cely zapraseny. Po vyměně těsnění už tam vůbec nic není tak snad asi dobrý ne :?: :?: :?:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


28.12.06, 19:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Rozvita veta, mozna dve :) :

vykašli se na to a dej dohajzlu ten nejtek z novyho termouse (tim se nic nezkazi), omrkni to cerpadlo zitra. Treba to ted po proplachnuti a s novym chladicem pude lip a kdyz tam nebude nejtek, aspon budes mit rychlejsi odvzdusneni :)
Jo a je mozny taky ze mas u toho cerpadla spatny tesneni - to s perem a plastem (stoji par Kc), nedavno tu nekdo rikal ze ma to mensi cerpadlo a ted v zime s tim nema problemy ...


Emulze - dobry :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.12.06, 19:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Tesneni s perem a plastem to sem tam nezahlednul... muzes to prosim te popsat blíže ??? A jak se nazyva směs vody a oleje ??? Jinak souhlasim nejdřív zkusim ten starej termouš a pak novej. A uvidíse. Zatim dikas a sem rad že ste se konečne rozepsali a jenom tak nak trhave nešpekulujete jako předtim. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


28.12.06, 19:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Voda + oil = emulze - rikam ze je to dobry, kdyz tam neni

To tesneni s perem je v cerpadle, tesni vrtuli a telo cerpadla. Po case se vybeha a netesni a propousti pri vychladani vzduch do chlazeni. Uz zase je to moje psani kratky ale nevim co ted este vic napsat :D

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.12.06, 19:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo a musim uznat že Rapidek bez masky světel a narazníku vypada dost hustě :P :P :P Dodam foto a omrknete i ten chladič novej teda zaroven ju ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


28.12.06, 19:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tady mas obr auta i bez blatniku :)
Obrázek

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


Naposledy upravil Matthes dne 28.12.06, 20:21, celkově upraveno 2



28.12.06, 20:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jo a dnes sem si rovnal zada a čučel při tom na Rapídka a musim uznat že ty Apolla mu opravdu sednou :lol: :lol: :lol:
http://img119.imageshack.us/img119/1354/pb040785kr5.jpg



Jo a dodavam tady foto ty my 105-ky: http://img524.imageshack.us/img524/7311 ... 9jjey2.jpg
http://img329.imageshack.us/img329/7839 ... 0jjba7.jpg

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


28.12.06, 20:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 22
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
termostat bez nýtku není řešení, je to jen nouzovka, pokud to zas bude vařit . . . i když je to malá dírka,ochlazuje to motor a ten nemá pracovní teplotu, což pro něj není dobré . . . dej tam nejdřív ten nový, pokud bude vše OK, bude fungovat tak jak má . . . pokud vařit zase bude, dej tam starý bez nýtku a hledej, kudy tam ten vzduch leze
no pokud jde o tu jednu trubku vařící a druhou studenou, viděl bych to pořád na ten zavřený termostat . . . i když je zavřený, přece jenom se přes něj něco vody protlačí, ale není to takové, jako když je plně průchozí, ale nevím, možná to tak není
:roll:


28.12.06, 21:15
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Nechci se hadat ale jesi tam nytek je nebo ne, to nema vyznam :) ta dirka je moc mala na to aby neco znamenala, hlavne ze se tam nebude drzet vzduch :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.12.06, 21:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 190 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz