Motor se najednou prehreje
Autor |
Zpráva |
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jo a s tim chladičem že de vyndat i bez masky a narazniku ste mě akorath nas..li. Jinak me teda zkuste popsat jak se to s vetrakem vyndava bez masky ???
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.12.06, 17:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
jeste tam ten nytek nechej. vzdycky je dost casu ho vyvrtat.
Uvidis co to zitra udela, mrkni na ty lopatky a zkus zitra natlakovat to chlazeni
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
28.12.06, 18:17 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ta malá má asi 6cm v průměru
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
28.12.06, 18:26 |
|
|
tom-brno
Příspěvky: 2
|
Velice dlouho jsem na své Š130 zápasil s podobným problémem. Ujel jsem třeba 150 km po dálnici a najednou šel teploměr "za roh". To se opakovalo třeba třikrát po sobě a (po deseti kilometrech) a pak byl třeba zase dalších 100 km klid. Zvykl jsem si sledovat teploměr, který s asi dvouminutovou periodou kolísal mezi 80 a 90. Když došlo k přehřátí, okamžitě jsem zastavil, počkal až to vychladlo a jel dál. Příčinou bylo podle mě to, že v zadní části motoru kolem 3. a 4. vložky bylo v usazeno mnoho kalu (písek, kotelní kámen nebo něco takového). Motor se v této části zřejmě uchladil jen tak tak a když se teplota dostala přes bod varu, vytvořil se parní polštář, který tam zůstal, voda přestala v této části ochlazovat hlavu a válce a teplota zde šla během pár vteřin nahoru. Četnost výskytu problému se s časem stupňovala, to zřejmě způsobilo drobné propálení těsnění hlavy mezi 2. a 3. válcem. Těsnění jsem během boje s problémem vyměnil, tím se četnost výkytu přehřátí snížila, ale neodstranilo se to. Nakonec jsem zjistil, že ve třetím válci je o třetinu nižší kompresní tlak než v ostatních, takže jsem se odhodlal k radikálnímu řešení: GO - nové vložky, písty, přebroušení kliky a všechno co k tomu patří. Po vyndání původních vložek z bloku se z vodního prostoru kolem nich vysypala hromada zmíněných nečistot, drážky pístu třetího válce byly rozpadlé, vodní prostory hlavy zarostlé kotelním kamenem. Všechno jsem dokonale vyčistil a po GO se motor chová naprosto předpisově. Teploměr sedí jako přibitý na 80 stupních, když jedu naplno do kopce vyleze teplota na 90, po chvíli se vrátí zase na 80. Po opravě jsem ani jednou nevařil, odvzdušnění celé soustavy po opravě motoru bylo otázkou vypuštění asi dvou deci kapaliny - auto stálo na rovině. Chladící kapalina je čistě modrá bez kalů, po roce ježdění neubylo v nádržce nic.
Pokud jde o možnost prasklé hlavy, může se to projevovat podobně, ale myslím, že při prasklé hlavě je pravděpodobné, že bude ubývat chladící kapalina, za chodu motoru půjdou bublinky z expanzní nádržky (nejspíš při ohřátém motoru), nebo bude voda pronikat do oleje (usazuje se sraženina na olejovém víčku.) Taky se to může projevit na kompresních tlacích (měřit na zahřátém motoru). Mě kdysi u jedné hlavy tekla voda do válce takže se nedalo nastartovat (startér motorem neotočil, protože voda ve válci byla nestlačitelná). Stačilo povolit svíčku,obalit hadrem, protočit motor, dotáhnout svíčku a už se jelo, ale za autem byla oblaka páry.
Jinak - hlavu na 130 jsem kupoval u maníků, kteří rozebírají auta za 2000 peněz - kompresní prostory ještě před zaplacením oškrabat a vyčistit drátěným kartáčem a hledat vlasové prasklinky. Měli ji zhruba oškrabanou, ale ještě jsem si s tím dvě hodiny na dvoře hrál. Po nákupu vyndat ventily (pokud tam byly), zkontrolovat a nejlépe přebrousit sedla, doporučuju nechat přebrousit i celou plochu hlavy. Pokud jsou ventily v sedlech utopené, nechat vsadit tvrzená sedla a nejlépe i vodítka na gufera. Stojí to peníze, ale pokud chcete ještě něco s motorem najezdit, vyplatí se to (spotřeba oleje klesla zatím na nulu).
Je to nepříjemná věc, já jsem s tím bojoval asi rok a nakonec jsem litoval, že jsem se do GO nepustil hned - ušetřilo by mi to nervy, nové termostaty, víčka chladiče, spoustu Fridexu a napínavé (téměř adrenalinové) zážitky na noční dálnici se vzteklou ženou a malými dětmi v autě.
Držím ti palce ať co nejdřív trefíš na ten pravý problém.
|
28.12.06, 18:28 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sadra17 píše: ta malá má asi 6cm v průměru
Tam jde o vysku lopatek, Martin ji musi mit nak kolem 18mm, prumery maj stejny.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.12.06, 18:40 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.12.06, 19:25 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.12.06, 19:29 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Rozvita veta, mozna dve :
vykašli se na to a dej dohajzlu ten nejtek z novyho termouse (tim se nic nezkazi), omrkni to cerpadlo zitra. Treba to ted po proplachnuti a s novym chladicem pude lip a kdyz tam nebude nejtek, aspon budes mit rychlejsi odvzdusneni
Jo a je mozny taky ze mas u toho cerpadla spatny tesneni - to s perem a plastem (stoji par Kc), nedavno tu nekdo rikal ze ma to mensi cerpadlo a ted v zime s tim nema problemy ...
Emulze - dobry
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.12.06, 19:30 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.12.06, 19:45 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Voda + oil = emulze - rikam ze je to dobry, kdyz tam neni
To tesneni s perem je v cerpadle, tesni vrtuli a telo cerpadla. Po case se vybeha a netesni a propousti pri vychladani vzduch do chlazeni. Uz zase je to moje psani kratky ale nevim co ted este vic napsat
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.12.06, 19:47 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jo a musim uznat že Rapidek bez masky světel a narazníku vypada dost hustě Dodam foto a omrknete i ten chladič novej teda zaroven ju ???
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.12.06, 19:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tady mas obr auta i bez blatniku
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
Naposledy upravil Matthes dne 28.12.06, 20:21, celkově upraveno 2
|
28.12.06, 20:05 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.12.06, 20:14 |
|
|
tomkej
Příspěvky: 22 Bydliště: Havířov
|
termostat bez nýtku není řešení, je to jen nouzovka, pokud to zas bude vařit . . . i když je to malá dírka,ochlazuje to motor a ten nemá pracovní teplotu, což pro něj není dobré . . . dej tam nejdřív ten nový, pokud bude vše OK, bude fungovat tak jak má . . . pokud vařit zase bude, dej tam starý bez nýtku a hledej, kudy tam ten vzduch leze
no pokud jde o tu jednu trubku vařící a druhou studenou, viděl bych to pořád na ten zavřený termostat . . . i když je zavřený, přece jenom se přes něj něco vody protlačí, ale není to takové, jako když je plně průchozí, ale nevím, možná to tak není
|
28.12.06, 21:15 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nechci se hadat ale jesi tam nytek je nebo ne, to nema vyznam ta dirka je moc mala na to aby neco znamenala, hlavne ze se tam nebude drzet vzduch
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.12.06, 21:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|