Autor |
Zpráva |
brokky
Příspěvky: 27
|
Já chci tu baterku dát dopředu,protože vzadu bych stejně musel vymýšlet nějaké nové uchycení a zároveň zadek odlehčím.Ale ještě to není jisté záleží na tom jestli mi kámoš donese tak dlouhé kabely s nalisovanýma koncovkama.A proto bych potřeboval vědět jestli jdou kabely natáhnout od zadu středovým tunelem dopředu do kufru??????
|
30.12.06, 15:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Vzadu bys musel udelat diru do pruchodky a vepredu teda nevim Podle me je to blbost, myslim ze by ti teda ale stacil + , kostra by treba sla dat nekam do kufru, kazdopadne tomu zadku moc neulehcis Myslim ze je to zbytecna prace, no jak chces
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.12.06, 17:21 |
|
|
brokky
Příspěvky: 27
|
Matthes píše: Vzadu bys musel udelat diru do pruchodky a vepredu teda nevim Podle me je to blbost, myslim ze by ti teda ale stacil + , kostra by treba sla dat nekam do kufru, kazdopadne tomu zadku moc neulehcis Myslim ze je to zbytecna prace, no jak chces
Taky jsem si myslel že by stačil +,A vždy když někdo tuní třeba erko nebo stovku atd. tak taky dava baterku dopředu.A u škodovky je citit každe kilo, na to čapání. Uvidime jak se mi bude chtit.
|
30.12.06, 19:02 |
|
|
brokky
Příspěvky: 27
|
Nepér píše: Normálně, měří se jen napětí, na volnoběh bez světel, na volnoběh se světly a při zhruba 2000ot/min bez světel a se světly. Pak nám sem napíšeš co jsi změřil...
A kde to mam konkretně měřit.Přímo na baterce?
|
30.12.06, 19:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Dávat baterku dopředu do kufru je úplná blbost, hned na to zapomeň. Za prvé tak dlouhé kabely by musely mít strašně velký průřez a za druhé vepředu bude baterka chlazena náporovým vzduchem a to není vůbec dobré. Pokud chceš dát baterku jinam, tak ji dej dozadu do motorýho prostoru, tak jak to mají škodovky na plyn. Vyrobit držák není nic složitého a můžeš si ho udělat na jak velkou baterku chceš. Navíc je baterka nad výfukem, takže je ohřívána a to je potřeba k správnému nabití (hlavně v zimě). Baterku za chodu neodpojuj, může ti vylítnout napětí na alternátoru a zničí diody. I když máš altík 55A, tak nemůžeš ničit baterku, pokud máš dobrý regulátor - napětí 13,8V - 14,4V. V zimě je možné i trochu větší napětí. Napětí se měří mezi černým drátem s očkem na alternátoru a kostrou, nebo na baterce. A kté kapacitě - čím větší kapacita, tím lepší. Baterka bude i za studena lépe točit motorem.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
30.12.06, 19:21 |
|
|
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
alespoň víme že žijeme... co s "novým" a "neporuchovým" autem. liješ benzín a jezdíš... Nuda
_________________ Felicie 1,3 MPI. A pořád je co dělat...
|
30.12.06, 20:03 |
|
|
brokky
Příspěvky: 27
|
Martin píše: Dávat baterku dopředu do kufru je úplná blbost, hned na to zapomeň. Za prvé tak dlouhé kabely by musely mít strašně velký průřez a za druhé vepředu bude baterka chlazena náporovým vzduchem a to není vůbec dobré. Pokud chceš dát baterku jinam, tak ji dej dozadu do motorýho prostoru, tak jak to mají škodovky na plyn. Vyrobit držák není nic složitého a můžeš si ho udělat na jak velkou baterku chceš. Navíc je baterka nad výfukem, takže je ohřívána a to je potřeba k správnému nabití (hlavně v zimě). Baterku za chodu neodpojuj, může ti vylítnout napětí na alternátoru a zničí diody. I když máš altík 55A, tak nemůžeš ničit baterku, pokud máš dobrý regulátor - napětí 13,8V - 14,4V. V zimě je možné i trochu větší napětí. Napětí se měří mezi černým drátem s očkem na alternátoru a kostrou, nebo na baterce. A kté kapacitě - čím větší kapacita, tím lepší. Baterka bude i za studena lépe točit motorem.
Tak na baterce jsem naměřil 13,6 na volnoběh,bez odběru.Ale tak to by mělo být nezávislé na otačkach pokud je tam dobrej regulator?Na tom altiku to ještě změřím.Ale to že mi to špatně dobijí by neznamenalo že mi to nenávratně zničí už druhou baterku,ta první byla stara ale ta druha byla poměrně novododobá. Nemůže tam být spíš někde skrat?Ale jak to zjistit?
|
30.12.06, 20:52 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
I když máš dobrý regulátor, tak alternátor není schopen při nízkých otáčkách dodat dostatek proudu. Nevím, jaký zkrat si představuješ a nevím co znamená zničilo baterku. Pokud to bude špatně dobíjet, tak bude problém se startováním, baterku dobiješ nabíječkou a žije dál. Pokud by při vypnutém zapalování něco odebíralo proud, je to stejné jako u pedchozího. Pokud bys měl někde zkrat, tak ti něco shoří a neměl bys na baterce 13,8V na volnoběh.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
30.12.06, 20:58 |
|
|
brokky
Příspěvky: 27
|
Martin píše: I když máš dobrý regulátor, tak alternátor není schopen při nízkých otáčkách dodat dostatek proudu. Nevím, jaký zkrat si představuješ a nevím co znamená zničilo baterku. Pokud to bude špatně dobíjet, tak bude problém se startováním, baterku dobiješ nabíječkou a žije dál. Pokud by při vypnutém zapalování něco odebíralo proud, je to stejné jako u pedchozího. Pokud bys měl někde zkrat, tak ti něco shoří a neměl bys na baterce 13,8V na volnoběh.
Zničena baterka znamena i když ji nabijím celou noc, odpoledne ji nasadím a točí jako bych ji nechal měsíc na mrazu a dešti,jednoduše rečeno neudrží si energii, sama ji ztrácí. Ohledně toho startování s dobrou nabitou baterkou když to točí jak ma, tak to chytne na drc.A může to být slabý skrat kdy to tu baterku pomalu ničí, to auto stojí tyden a pak se s ním ujede mala vzdalenost a pak zas stojí, takže by to tam asi chtelo dát nějakej odpojovač.
|
30.12.06, 21:17 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
brokky píše: Zničena baterka znamena i když ji nabijím celou noc, odpoledne ji nasadím a točí jako bych ji nechal měsíc na mrazu a dešti,jednoduše rečeno neudrží si energii, sama ji ztrácí. Ohledně toho startování s dobrou nabitou baterkou když to točí jak ma, tak to chytne na drc.A může to být slabý skrat kdy to tu baterku pomalu ničí, to auto stojí tyden a pak se s ním ujede mala vzdalenost a pak zas stojí, takže by to tam asi chtelo dát nějakej odpojovač.
A zmerils klidovy odber? Vem si ampermetr a zmer kolik zere auto proudu, kdyz je vsechno vypnuty. Hlavne pri tom nestartuj, nebo si merak odpalis
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.12.06, 21:20 |
|
|
brokky
Příspěvky: 27
|
A zmerils klidovy odber? Vem si ampermetr a zmer kolik zere auto proudu, kdyz je vsechno vypnuty. Hlavne pri tom nestartuj, nebo si merak odpalis [/quote]
Nemam vhodný ampermetr a vím jaké tam jsou startovací proudy.
|
30.12.06, 21:23 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To ti teda musí něco vymlátit baterku takovým způsobem, že už ji to zničí. Zkus změřit ten odběr naprázdno. A když v zimě delší dobu nejezdíš, tak vezmi baterku někde do tepla 15 - 25°C.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
30.12.06, 21:25 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Stačí ti nějaký ampérmetr tak do 1A, případně nějaký s menším rozsahem a dáš mu nějaký bočník.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
30.12.06, 21:27 |
|
|
brokky
Příspěvky: 27
|
Martin píše: Stačí ti nějaký ampérmetr tak do 1A, případně nějaký s menším rozsahem a dáš mu nějaký bočník.
Vím co je bočník mám za sebou elektro školu, ale mam doma jen digitalní měřák a s tím se proud měří kravsky ale skusím to, nejlepší na proud jsou ručičkové. A auto stojí u nadraží kde nikoho znameho nemam ke komu bych si tu baterku dal,a vlačet se s ní na kolej nepřipadá v uvahu tudy cesta nevede.
|
30.12.06, 21:40 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
To mereni nemusi byt nijak presny, staci bajwoko, jesi ti tam v klidu tece 500mA tak je to dost
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.12.06, 21:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|