Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 03:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 silny altik 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek silny altik
mam v autě klasiky altik nevim zda 50A nebo kolik se dělal ... ktomu 56Ah baterii. Pořad mi jemně sviti dobijeni, když pustim vše naplno auto skoro nejede.

V garaži mam altik 70A, uvažoval sem že bych ho tam vlisknul, konečně by to dobijelo jak ma, ale otazka nebude to přebijet baterii ? Znamy to měl v felině s touhle baterii a stejnou vybavou a prej to přebijelo. da se tomu nějak zabranit ? nebo mam prostě ten alik prodat a zaty penize si nechat svuj zrepasovat ?

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


23.4.09, 10:29
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 756
Příspěvek 
To že jemně svítí dobíjení, je zřejmě vinou nějaké špatné diody v můstku. Co tam máš za spotřebiče, že to nestíhá dobíjet? A strach z toho, že by výkonnější altík baterku přebíjel mít vůbec nemusíš. Pokud regulátor funguje tak jak má stát se to nemůže.
Jestli ten altík baterku přebíjel, tak má špatný regulátor...dává větší napětí, než by měl.


Naposledy upravil venda dne 23.4.09, 11:30, celkově upraveno 1



23.4.09, 11:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
venda píše:
To že jemně svítí dobíjení, je zřejmě vinou nějaké špatné diody v můstku. Co tam máš za spotřebiče, že to nestíhá dobíjet? A strach z toho, že by výkonnější altík baterku přebíjel mít vůbec nemusíš. Pokud regulátor funguje tak jak má stát se to nemůže.



spotřebiče....tak klasicky světla, radio + 4x repro a to je vše....spiše myslim že je ten alik slaby....zkusim tam hodit ten 70a

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


23.4.09, 11:29
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Poměř napětí, zkontroluj diody. A jestli opravdu nemáš žádný velkospotřebič, tak musí v pohodě dobíjet.


23.4.09, 11:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
jak to mám změřit a jak zkontrolovat diody ? nějak nevím ...se v tom nevyznám :oops:

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


23.4.09, 11:45
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Bylo to tu už mockrát. Změřit napětí na baterce, při volnoběhu, při zapnutých světlech, při zvýšených otáčkách. K diodám se dostaneš po rozebrání altíku a zase je proměříš.


23.4.09, 12:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2136
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
venda píše:
Bylo to tu už mockrát. Změřit napětí na baterce, při volnoběhu, při zapnutých světlech, při zvýšených otáčkách. K diodám se dostaneš po rozebrání altíku a zase je proměříš.


tohle mi změřili předtim v servisu a řekli že dobíjí v pořádku....přesto jemně svítí kontrokla dobíjení a přes zimu sem několikrát kvůli slabé baterce nenastartoval....vždy sem ji dobil a po par tydnech znova ko

_________________
minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla


23.4.09, 12:15
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Ono taky trochu záleží na tom jak jezdíš. Při krátkých jízdách a častém startování ani sebevýkonější altík baterku nedobije.
Ale tím, že si napětí změříš sám, nezkazíš vůbec nic. A jestliže slabě žhne kontrolka, tak je na 90% špatná některá z diod.


23.4.09, 15:02
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jak už bylo psáno, tak regulátor reguluje napětí jen tolik, kolik baterka potřebuje. V celém rozsahu je udržováno napětí kolem 13,5V plus mínus. Proud je u hodně vybité baterie větší, třeba i desítky ampér. Pokud je baterka nabitá naplno a člověk jezdí na delší trasy, tak altík ubere proud a jde tam jen pár miliampér. Samozřejmě pokud má někdo na baterii třeba 10V, tak altík na krátké trasy nestačí ztráty dobít. Pokud už někdo jezdí jízdy jen pár kilometrů, je lepší nechat motor po ujetí trasy ještě chvíli běžet, ať se baterie dobije. Je jedno, jestli má někdo v autě altík třeba 55A nebo 70A. Pokud není z baterie hodně velký odběr, tak by měl stačit i ten 55A. Samozřejmě by měl být v dobrém stavu a dobře dobíjet. Napětí na volnoběh bez zapnutých spotřebičů by mělo být asi 13,5- 14,2V.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.4.09, 16:44
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To je asi nezničitelný mýt že silnější alternátor přebíjí akumulátor :? To je samozřejmě kravina,do auta si můžeš dát třeba 200A alternátor :D

Já jezdím jezdím v naprosté většině jen po městě a alternátor v pohodě dostatečně dobíjí, jak teď 70A tak dříve 42A :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.09, 16:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ono by často stálo za to prostudovat základy elektrotechniky, potom by se předešlo mnoha výše uvedeným blábolům.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


23.4.09, 16:49
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Nepér píše:
Ono by často stálo za to prostudovat základy elektrotechniky, potom by se předešlo mnoha výše uvedeným blábolům.


to budu muset za chvíli z ní mam závěrečky a vim kulový :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


23.4.09, 18:02
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
A co berete Sádro?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.09, 18:02
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nic :lol: furt nám kecá jaká sme chlouba společnosti :lol: minulou hodinu nám vyprávěl o válce

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


23.4.09, 18:06
Profil ICQ

Příspěvky: 37
Bydliště: Jindřichův Hradec
Příspěvek 
sharpers píše:


spotřebiče....tak klasicky světla, radio + 4x repro a to je vše....spiše myslim že je ten alik slaby....zkusim tam hodit ten 70a


po zkušenostech s alternátorama musí dobíjet min 14V. Dříve jsem měl altík a ten dobíjel 13,5V a v zimě jsem měl problémy(jízda bez přídavných světel). Po výměně za jiný co dává 14,1V nemám sebemenší problém. Jinak spotřebiče....světla, radio, a rampa (4x55W) o občas škarpovky (2x55W). A nemám problém. Ale už mi odpočívá v dílně zrepasovaná 70A (jistota je jistota). :)

_________________
Favorit 136L, r.v. 90, podvozek-okruhový Sachs, motor-odlehčený spodek,leštěné ojnice,
275° vačka, snížená hlava,leštěné kanály a sání
Peugeot 306 2.0HDi Break r.v. 01


23.4.09, 22:56
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz