Autor |
Zpráva |
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
silny altik
mam v autě klasiky altik nevim zda 50A nebo kolik se dělal ... ktomu 56Ah baterii. Pořad mi jemně sviti dobijeni, když pustim vše naplno auto skoro nejede.
V garaži mam altik 70A, uvažoval sem že bych ho tam vlisknul, konečně by to dobijelo jak ma, ale otazka nebude to přebijet baterii ? Znamy to měl v felině s touhle baterii a stejnou vybavou a prej to přebijelo. da se tomu nějak zabranit ? nebo mam prostě ten alik prodat a zaty penize si nechat svuj zrepasovat ?
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
23.4.09, 10:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
To že jemně svítí dobíjení, je zřejmě vinou nějaké špatné diody v můstku. Co tam máš za spotřebiče, že to nestíhá dobíjet? A strach z toho, že by výkonnější altík baterku přebíjel mít vůbec nemusíš. Pokud regulátor funguje tak jak má stát se to nemůže.
Jestli ten altík baterku přebíjel, tak má špatný regulátor...dává větší napětí, než by měl.
Naposledy upravil venda dne 23.4.09, 11:30, celkově upraveno 1
|
23.4.09, 11:28 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
venda píše: To že jemně svítí dobíjení, je zřejmě vinou nějaké špatné diody v můstku. Co tam máš za spotřebiče, že to nestíhá dobíjet? A strach z toho, že by výkonnější altík baterku přebíjel mít vůbec nemusíš. Pokud regulátor funguje tak jak má stát se to nemůže.
spotřebiče....tak klasicky světla, radio + 4x repro a to je vše....spiše myslim že je ten alik slaby....zkusim tam hodit ten 70a
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
23.4.09, 11:29 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Poměř napětí, zkontroluj diody. A jestli opravdu nemáš žádný velkospotřebič, tak musí v pohodě dobíjet.
|
23.4.09, 11:36 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
jak to mám změřit a jak zkontrolovat diody ? nějak nevím ...se v tom nevyznám
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
23.4.09, 11:45 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Bylo to tu už mockrát. Změřit napětí na baterce, při volnoběhu, při zapnutých světlech, při zvýšených otáčkách. K diodám se dostaneš po rozebrání altíku a zase je proměříš.
|
23.4.09, 12:02 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
venda píše: Bylo to tu už mockrát. Změřit napětí na baterce, při volnoběhu, při zapnutých světlech, při zvýšených otáčkách. K diodám se dostaneš po rozebrání altíku a zase je proměříš.
tohle mi změřili předtim v servisu a řekli že dobíjí v pořádku....přesto jemně svítí kontrokla dobíjení a přes zimu sem několikrát kvůli slabé baterce nenastartoval....vždy sem ji dobil a po par tydnech znova ko
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
23.4.09, 12:15 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Ono taky trochu záleží na tom jak jezdíš. Při krátkých jízdách a častém startování ani sebevýkonější altík baterku nedobije.
Ale tím, že si napětí změříš sám, nezkazíš vůbec nic. A jestliže slabě žhne kontrolka, tak je na 90% špatná některá z diod.
|
23.4.09, 15:02 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jak už bylo psáno, tak regulátor reguluje napětí jen tolik, kolik baterka potřebuje. V celém rozsahu je udržováno napětí kolem 13,5V plus mínus. Proud je u hodně vybité baterie větší, třeba i desítky ampér. Pokud je baterka nabitá naplno a člověk jezdí na delší trasy, tak altík ubere proud a jde tam jen pár miliampér. Samozřejmě pokud má někdo na baterii třeba 10V, tak altík na krátké trasy nestačí ztráty dobít. Pokud už někdo jezdí jízdy jen pár kilometrů, je lepší nechat motor po ujetí trasy ještě chvíli běžet, ať se baterie dobije. Je jedno, jestli má někdo v autě altík třeba 55A nebo 70A. Pokud není z baterie hodně velký odběr, tak by měl stačit i ten 55A. Samozřejmě by měl být v dobrém stavu a dobře dobíjet. Napětí na volnoběh bez zapnutých spotřebičů by mělo být asi 13,5- 14,2V.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.4.09, 16:44 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To je asi nezničitelný mýt že silnější alternátor přebíjí akumulátor To je samozřejmě kravina,do auta si můžeš dát třeba 200A alternátor
Já jezdím jezdím v naprosté většině jen po městě a alternátor v pohodě dostatečně dobíjí, jak teď 70A tak dříve 42A
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.09, 16:47 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ono by často stálo za to prostudovat základy elektrotechniky, potom by se předešlo mnoha výše uvedeným blábolům.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
23.4.09, 16:49 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Nepér píše: Ono by často stálo za to prostudovat základy elektrotechniky, potom by se předešlo mnoha výše uvedeným blábolům.
to budu muset za chvíli z ní mam závěrečky a vim kulový
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
23.4.09, 18:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A co berete Sádro?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.4.09, 18:02 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
nic furt nám kecá jaká sme chlouba společnosti minulou hodinu nám vyprávěl o válce
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
23.4.09, 18:06 |
|
|
Sheff
Příspěvky: 37 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
sharpers píše:
spotřebiče....tak klasicky světla, radio + 4x repro a to je vše....spiše myslim že je ten alik slaby....zkusim tam hodit ten 70a
po zkušenostech s alternátorama musí dobíjet min 14V. Dříve jsem měl altík a ten dobíjel 13,5V a v zimě jsem měl problémy(jízda bez přídavných světel). Po výměně za jiný co dává 14,1V nemám sebemenší problém. Jinak spotřebiče....světla, radio, a rampa (4x55W) o občas škarpovky (2x55W). A nemám problém. Ale už mi odpočívá v dílně zrepasovaná 70A (jistota je jistota).
_________________ Favorit 136L, r.v. 90, podvozek-okruhový Sachs, motor-odlehčený spodek,leštěné ojnice,
275° vačka, snížená hlava,leštěné kanály a sání
Peugeot 306 2.0HDi Break r.v. 01
|
23.4.09, 22:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|