Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 22:25



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Samo domo klimoška 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 149
Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
Příspěvek Samo domo klimoška
Dnes jsem zaslechl rozhovor známýho - starej ostřílenej řidič kamionu. Vyprávěl, jak si v 80. letech vyšperkoval Liazku (nastavitelný zrcátka lanovodem, přívod vody a plynu na vaření do kabiny, atd); zaujalo mě ale, když říkal, jak si udělal klimatizaci ze starý ledničky. Výměník měl na stěně za kabinou, výparník někde pod podlahou a kompresor poháněl normální 24V motor.
Tak mě napadlo, jestli by něco takovýho šlo udělat i do osobáku? Ten výměník třeba pod podlahu, výparník někam pod palubku, a kompresor s 12V motorem někde poblíž. Problém bude hlavně asi s tím plnícím mediem, co? (když vymontuju celý chlazení z lednice, tak ty trubky sotva nějak překopu...) Máte někdo zkušenosti nebo znalosti, jestli by to šlo?


23.4.09, 21:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Klimatizace z Fa/Fe jako má Michal je asi jednodušší a lepší řešení :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.09, 21:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 149
Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
Příspěvek 
To jo, to by určo bylo jednodušší a elegantnější.
Myšlenka samo domo klimy mě ale zaujala, tak bych jen chtěl vědět, jestli to už někdo zkoušel. (a krom toho - doma mám nepoužívanou starou ledničku, takže špekuluju... :lol: )


23.4.09, 21:32
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Myslím si ale že obyčejná lednička jako je normálně doma nemá absolutně šanci vychladit interiér auta

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.09, 21:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Myslím si ale že obyčejná lednička jako je normálně doma nemá absolutně šanci vychladit interiér auta


presne tak, neviem aký výkon majú ladničky, ale na serióznu klímu do auta potrebuješ 3-5kW a to ideálne dodá motor auta, aj tak sa točí...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.4.09, 21:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 149
Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
Příspěvek 
michalkatka píše:
presne tak, neviem aký výkon majú ladničky, ale na serióznu klímu do auta potrebuješ 3-5kW a to ideálne dodá motor auta, aj tak sa točí...


No, mně to bylo jasný, že s výkonem by to bylo trochu slabší. Ale zase netrvám na tom mít během 30 vteřin uvnitř 5°C, stačí aby pofukoval vzduch studenější, než když je z rozehřátý palubky... :)


23.4.09, 22:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
lednicka ma do 100W... zkus peltierovy clanky :)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


23.4.09, 23:00
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
tomasjavorsky píše:
No, mně to bylo jasný, že s výkonem by to bylo trochu slabší. Ale zase netrvám na tom mít během 30 vteřin uvnitř 5°C, stačí aby pofukoval vzduch studenější, než když je z rozehřátý palubky... :)


to by bolo bez efektu, ak chceš niečo lacnejšie, sú na predaj také "klimatizácie" ktoré sú vlastne zvlhčovače, je to lepšie ako nič...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.4.09, 08:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Kachnis píše:
lednicka ma do 100W... zkus peltierovy clanky :)


toto sme onoho casu s cyzom riesili a dosli sme k tomu, ze je to blbost...

jednak na peltierov clanok treba 2 materialy a podla toho, ako sa vyberu, sa menia jeho vlastnosti a jednak polka peltiera sa sice ochladzuje, ale druha polka sa ohrieva... ucinnost je este mensia, nez u konvencnej klimy. ale zasa to ma vyhodu v tom, ze sa to da namontovat prakticky do lubovolneho auta. len prezen 5kW elektrickou instalaciou skodovky. nemas odkial, nemas jak.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


25.4.09, 05:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
ventYl píše:
polka peltiera sa sice ochladzuje, ale druha polka sa ohrieva...


Jako každý jiný způsob chlazení. Akorát u peltiera je rozdíl mezi odebraným a vydaným teplem trochu větší. :wink:

ventYl píše:
prezen 5kW elektrickou instalaciou skodovky.


A sežeň 5kW peltiera. :lol:


25.4.09, 07:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz