Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
tvoje felda má 70A altik
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
24.4.09, 18:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: silny altik
sharpers píše: když pustim vše naplno auto skoro nejede Tak to máš ale slabý agregát, nikoliv alternátor. V tomto případě by byl silnější alternátor schopen klást motoru větší odpor a podat při tom na výstupu vyšší výkon, než současný alternátor. To znamená, že by to asi už vůbec nejelo.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
24.4.09, 18:14 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
Re: silny altik
Nepér píše: sharpers píše: když pustim vše naplno auto skoro nejede Tak to máš ale slabý agregát, nikoliv alternátor. V tomto případě by byl silnější alternátor schopen klást motoru větší odpor a podat při tom na výstupu vyšší výkon, než současný alternátor. To znamená, že by to asi už vůbec nejelo.
bylo to samozřejmě myšleno obrazně....to co mate vzit doslovně vemete vždy jinak a to co mate vzit jinak vemete doslovně
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
24.4.09, 18:31 |
|
|
Kukyn
Příspěvky: 360 Bydliště: Lipovec,okres Blansko,kraj Jihomoravský,stát ČR
|
Pokud ti prosvědcuje kontrolka dobíjení tak to bude ta dioda to mi dělalo taky a po výměně diod a vlastne celkové repasi altíku to bylo v pohodě.A ta baterka může podléhat samovybíjení a to dělá kvůli tomu že ti právě altík nedobíjí a tím tu baterku odrovnáš.Tohle přesně měl děda
_________________ Škoda Favorit 136L 46kW
|
24.4.09, 19:13 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Shef: Já myslel normální lidi s normálním autem. Tolik spotřebičů mít naskládané v autě, tak těch 13,5V samozřejmě nestačí. Při takovém odběru spadne napětí možná někam až k 12,5V, plus mínus. Při klasickém ježdění a spotřebiči normál výbavy, stačí naprázdno i těch 13,5V. Se zatížením světly, topením rádiem apod. spadne tak na 13- 13,2V a to stačí. Samozřejmě čím více, tím lépe a baterie se dříve dobije.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.4.09, 06:05 |
|
|
Sheff
Příspěvky: 37 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
varok píše: Shef: Já myslel normální lidi s normálním autem. Tolik spotřebičů mít naskládané v autě, tak těch 13,5V samozřejmě nestačí. Při takovém odběru spadne napětí možná někam až k 12,5V, plus mínus. Při klasickém ježdění a spotřebiči normál výbavy, stačí naprázdno i těch 13,5V. Se zatížením světly, topením rádiem apod. spadne tak na 13- 13,2V a to stačí. Samozřejmě čím více, tím lépe a baterie se dříve dobije.
Jak jsem psal před tím, tak tu rampu v zimě většinou nepoužívám, Ale auto přes zimu většinou stojí a za těch pár km co se s ním najelo po městě a pak odmítalo kultivovaně startovat. Ale po konzultaci s ostatníma kolegama, jsem altík vyhodil a dal tam jiný co dobíjí 14V a je klid. A v současné době tomu nedělá problém ani ta rampa. Jinak s tebou souhlasím, že by normálnímu člověku, který auto používá častěji mělo těch 13,5V stačit....
_________________ Favorit 136L, r.v. 90, podvozek-okruhový Sachs, motor-odlehčený spodek,leštěné ojnice,
275° vačka, snížená hlava,leštěné kanály a sání
Peugeot 306 2.0HDi Break r.v. 01
|
25.4.09, 07:30 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Shef: Jsem se vás nechtěl nějak dotknout. Já jen měl na mysli, že každý který pravidelně jezdí, nejlépe na delší trasy, může nechat i těch 13,5V. Altík začíná dobíjet okolo 12,5V, samozřejmě by nesměly být žádné ztráty. Nesměly by být zapnuté žádné spotřebiče a i tak by to bylo na hraně. Většinou je dobré mít na pravidelné ježdění a při normál odběru okolo těch 13,5V. Na kratší trasy a větší odběr je lepší mít samozřejmě více, kolem 14,2V Někdo mívá dokonce i přes 14,5V, to už ale začíná přebíjet akumulátor.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.4.09, 14:57 |
|
|
Sheff
Příspěvky: 37 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
varok píše: Shef: Jsem se vás nechtěl nějak dotknout. Já jen měl na mysli, že každý který pravidelně jezdí, nejlépe na delší trasy, může nechat i těch 13,5V. Altík začíná dobíjet okolo 12,5V, samozřejmě by nesměly být žádné ztráty. Nesměly by být zapnuté žádné spotřebiče a i tak by to bylo na hraně. Většinou je dobré mít na pravidelné ježdění a při normál odběru okolo těch 13,5V. Na kratší trasy a větší odběr je lepší mít samozřejmě více, kolem 14,2V Někdo mívá dokonce i přes 14,5V, to už ale začíná přebíjet akumulátor.
Nijak jsi si mě nedotknul.... , naprosto s tebou souhlasím...není co dodat.
_________________ Favorit 136L, r.v. 90, podvozek-okruhový Sachs, motor-odlehčený spodek,leštěné ojnice,
275° vačka, snížená hlava,leštěné kanály a sání
Peugeot 306 2.0HDi Break r.v. 01
|
28.4.09, 08:02 |
|
|
sae
Příspěvky: 24 Bydliště: Banska Bystrica
|
Norma je 13,8 - 14,4 V. Ak dobíja menej, môžeš mať problémy so štartovaním v chladnejšom počasí. Viac robí probllém našim akumulátorom. Niektoré akumulátory (VW) znesú aj 14,8 V ale žiadna škoda toľko nedá.
_________________ Opatrnosti a makových pirohov nikdy nie je dosť!
|
25.5.09, 23:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|