Autor |
Zpráva |
Waclav
Příspěvky: 567 Bydliště: Praha 8
|
Větrák jede i při 60 stupních C
Zdravím. Mám problém s chlazením motoru. Nevím jestli je to normální, ale zapne se mi větrák chlazení už při 60 stupních celsia. Napadlo mě jestli není třeba v háji ten budík, nebo nějaký čidlo na zjištění teploty.
Fridex tam mám na MAX.
Nevíte čím by to mohlo být?
Jo a ještě jedna otázečka Fridex dolívat jen stejné barvy? Jaké sou barvy a liší se nějak? Nevadí smíchání? dík
_________________ Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995
|
15.1.07, 21:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Asi spatnej termostat na chladici (neplest s termostatem na hlave )
Ethylen-glykolovy nemrznouci smesi se mezi sebou muzou michat
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
15.1.07, 21:49 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Míchat můžeš, ale na léto doporučuju Fridexovou směs vypustit a nalít jenom čistou destilku. Důvod k tomu mám velmi tvrdý bych řekl - páč sem viděl svůj motorový blok zevnitř krásně rozežraný . Jinak čus.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
15.1.07, 21:54 |
|
|
Waclav
Příspěvky: 567 Bydliště: Praha 8
|
kde je ten termostat a co tak může stát?
proč se teda ten fridex liší barvou? jen tak pro výběr ?
_________________ Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995
|
15.1.07, 21:54 |
|
|
krf
Příspěvky: 126 Bydliště: Jaromer
|
Waclav píše: kde je ten termostat a co tak může stát? proč se teda ten fridex liší barvou? jen tak pro výběr ?
termostat ne... cidlo teploty na chladiči (ne teplomeru na motoru)
nektery fridex se nema rad s hlinikem (čirej fridex do favoritu ee), ale ten co se dnes prodava nejvice (zeleny) je do všeho, at litina nebo hlinik...
vyber je na www.velvana.cz
_________________ brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl
Naposledy upravil krf dne 15.1.07, 21:58, celkově upraveno 1
|
15.1.07, 21:57 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jo hlavně když ho budeš měnit tak vypust kapalinu nejdřív. Předpokládám, že víš kde, když jsi asi míchal Fridex Jinak pod autem asi uprostřed - dva šrouby na trubkách. Jinak při vyndávání s citem - abys ho neurval, nebo spíš nepoškodil chladič. Najdeš ho jednoduše - když si lehneš pod chladič ( doufám že aspon víš kde je chladič ) tak k němu vedou 2 draty. nic jinyho tam není.
Tak hodně zdaru a čus.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
15.1.07, 21:57 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ten termostat je na zadni strane chladice, osa je vlastne pod klaxonem.
Lisej se snad pro runzny motory (hlinik, litina).
V lete nevypoustet smes! Ja to jednou udelal a orezlo mi treba pero na vicku expanzky (tehda byl motor v dezolatnim stavu a nechtel sem riskovat ze ta napln prijde nazmar )
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
15.1.07, 21:59 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
krf píše: termostat ne... cidlo teploty na chladiči
Termostat jo, je to dvoupolohovej (cili nespojitej) regulator teploty
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
15.1.07, 22:01 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
15.1.07, 22:02 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ja teda fridex nepouzivam takze zatim v poho
A s tema sroubama na vypousteni vody opatrne, ja je treba mam zality asfaltem a nikdy neriskuju diru v trubce takze radsi odpojuju hadici od trubky k cerpadlu
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
15.1.07, 22:04 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
15.1.07, 22:10 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sou i jiny veci nez Fridex, samozrejme nejezdim na cistou vodu Vypusti se mi akorat abych si namichal smes na -30°C i abych vyndal motor, to mi zatim vzdy stacilo, jasne ze neni vsechno venku
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
15.1.07, 22:12 |
|
|
Waclav
Příspěvky: 567 Bydliště: Praha 8
|
a co sotjí to čidlo?
_________________ Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995
|
15.1.07, 22:15 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Waclav píše: a co sotjí to čidlo?
Snad tohle naky divny, drahy, je to ono? http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 0a7f6732b2
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
15.1.07, 22:17 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Pokud máš horký chladič,tak máš pravděpodobně budík připravenej na odlet do kopřiv. Páč musela by být náhoda,aby ti termostat otevřel v 60st.a ještě k tomu termospínač sepnu taktéž v 60 st.tak že asi budík... A fridex červený a modrý se mýchat nemá...fialový to určitě být nemůže.Oba jsou vstřícní ke hliníku a oceli jen rozdíl je v trvanlivosti a to takový,že modrý by se měl vyměnit po třech letech provozu,za to červený má trvanlivost ještě o dva roky déle,to jest pět let. A proč na léto destilku? Protože voda celkově lépe chladí,než-li fridex a jeho koncentrát ve vodě,neodvádí tolik tepla,jako právě zmiňovaná voda.Obyčejná voda z kohoutku je agresivní,díky minerálům a já nevím čím ještě a ta může za vaši pračku .Ale kyselina chlorovodíková,neboli solná v nějakém velmi zředěném poměru,napomáhá vodní kámen a rez odstraňovat.Jako za starých časů,když se do motoru lila pouze voda ze studánky. Čistili to tímto roztokem...Nic jiného jako fridex neexistovalo a jestli ano,tak si ho nemohl dovolit každý...Ale vím,že ho němci do ruska potřebovali do tanků,tak že něco asi už existovalo.Ale nevím jestli třeba v roce 1930???to asi pouze ta voda,možná nějaká ta vodka a nafouklý pak hadice a tak gejzír a voda z veterána fuč ...Nee...nevím
|
15.1.07, 22:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|