werty píše:
Jen do toho... já ti v tom nebráním. Přesněji čekal jsem detailnější informace respektive rozbor věci. Zatím jsi mi nenapsal nic nového...
to sa mi fakt nechce a nemám na to čas, a je na to dosť literatúry či už tlačenej, alebo webovej kde si to môže kto chce naštudovať...
nič nové ti písať ani nechem, len si stále nepochopil jednu vec, čo som už napísal 2x tak to môžem zopakovať: každý konštruktér karbu (v dnešnej dobe aj progrmátor vstrekovania) sa snaží o čo najvyvážšnejšiu zmes vo všetkých režimoch, čiže čo
najrovnakejší (
) pomer vzduchu a paliva...
werty píše:
A my se tady snad bavíme o úpravách karburátoru nebo jiném osazení než tom sériovém?
to som spomenul trocha mimo témy, kôli ozrejmeniu pomeru vzduchu a paliva...
werty píše:
Ale to je hloupost... směs nikdy nebude ve všech režimech najrovnakejšia. Vstřikování sem laskavě nepleť... Jeho zmínění tebou na mě působí lehce výmluvně a tak trochu že nevíš co napsat. To je naprosto jiný systém přípravy směsi a i celého řízení motoru. Každý provozní režim u karburátoru vyžaduje respektive má svůj směšovací poměr. Ať už je to běh na sytič... zahřívací fáze motoru... volnoběh... částečné zatížení a plné zatížení. Tam všude jsou jiné požadavky na motor tudíž se tomu musí přizpůsobit směšovací poměr. A pokud jsou ti známy lambda hodnoty zmíněných provozních režimů a dokážeš si je pro lepší představu převést na skutečný poměr paliva a vzduchu pak nikdy nemůžeš prohlásti že ve všech provozních režimech je směšovací poměr co najrovnakejší.
samozrejme že nieje, je to nedokonalosť karbu, a vstrekovanie tiež nieje dokonalé, ale spätné sledovanie kyslíku vo výfuckových plynoch posunulo správny pomer vzduchu/paliva vpred, a zasa sme pri tom že vývojári chcú pomer vzduchu a paliva vo všetkých režimoch čo
najrovnakejší (
) asi prečo, emisie
alebo čo najdokonalejšie spaľovanie
werty píše:
To je nepřesné...
Já mám pocit že ses ještě nezamyslel nad tím proč je u motoru 136 použito jiných hodnot regulace předstihu pro SEDR a jiných pro LEKR i když jsou to motory totožné. A když podle tebe jak říkáš záleží při stanovení hodnot předstihu hlavně na KP a vačkové hřídeli čili časování ventilů.
fakt sa mi to nechce rozpisovať, jednoducho Sedr a Lekr je iný, inak sa správajú na tom istom motore a tomu je uprvené aj zapaľovanie, ale zasa tie rozdiely niesú také obrovské aby zapaľovanie konštruované na Lekr nemohlo bechybne fungovať aj na Sedri...
werty píše:
Nebo jinak... řekni mi důvod proč se konstruktéři v době kdy byl už vyvinut motor Fav 136 i s kompletním zapalování rozhodli že při montáži toho samého motoru do 742 použijí jiné odstředivé a podtlakové regulace když by nakrásně mohli použít již vyvinutou pro Fav. A zajímá mě ten pravý důvod...
Favo má Lekr a 742-3 má Sedr, ale na ostatné sa spýtaj v mladej boleslavi, možno mali kontrakt s PAL - om že nimi vyvinuté zapaľovanie sa môže použiť iba vo voze 781... ale tu sa jedná o 1, alebo 2 roky, to je pre zmenu vo výrobnom procese komunistickej automobilky málo času, navyše v tej dobe prišiel aj prevrat...
a zasa som totálne odbočil od témy...
som zvedavý kam sa dopracujeme...