Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 18:43



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Klepe to po výměně zapalování :-( 
Autor Zpráva

Příspěvky: 376
Příspěvek 
michalkatka píše:
prechodové režimy, režimy zaťaženia sa mi rozvádzať nechce


Jen do toho... já ti v tom nebráním. Přesněji čekal jsem detailnější informace respektive rozbor věci. Zatím jsi mi nenapsal nic nového...

michalkatka píše:
mal som skôr na mysli laborovanie s tryskami vzdušníkmi na karboch pri úpravách motora... (na Lekr ťažko niečo zoženieš, na Sedr je toho mraky)


A my se tady snad bavíme o úpravách karburátoru nebo jiném osazení než tom sériovém?



michalkatka píše:
áno líši, ale každý vývojár karbu, dokonca aj programátor vstrekovania sa to snaží "vyvážiť" aby vo všetkých režimoch bola zmes čo najrovnakejšia ( asi ten výraz začnem používať častejšie :oops: )


Ale to je hloupost... směs nikdy nebude ve všech režimech najrovnakejšia. Vstřikování sem laskavě nepleť... Jeho zmínění tebou na mě působí lehce výmluvně a tak trochu že nevíš co napsat. To je naprosto jiný systém přípravy směsi a i celého řízení motoru. Každý provozní režim u karburátoru vyžaduje respektive má svůj směšovací poměr. Ať už je to běh na sytič... zahřívací fáze motoru... volnoběh... částečné zatížení a plné zatížení. Tam všude jsou jiné požadavky na motor tudíž se tomu musí přizpůsobit směšovací poměr. A pokud jsou ti známy lambda hodnoty zmíněných provozních režimů a dokážeš si je pro lepší představu převést na skutečný poměr paliva a vzduchu pak nikdy nemůžeš prohlásti že ve všech provozních režimech je směšovací poměr co najrovnakejší.


michalkatka píše:
pretože sedr je iný, nechcem napísať že menej dokonalý, že plynule nezvláta tak prechodové režimy (čo sa pomeru vzduch/palivo týka) ako Lekr...


To je nepřesné...

Já mám pocit že ses ještě nezamyslel nad tím proč je u motoru 136 použito jiných hodnot regulace předstihu pro SEDR a jiných pro LEKR i když jsou to motory totožné. A když podle tebe jak říkáš záleží při stanovení hodnot předstihu hlavně na KP a vačkové hřídeli čili časování ventilů.

Nebo jinak... řekni mi důvod proč se konstruktéři v době kdy byl už vyvinut motor Fav 136 i s kompletním zapalování rozhodli že při montáži toho samého motoru do 742 použijí jiné odstředivé a podtlakové regulace když by nakrásně mohli použít již vyvinutou pro Fav. A zajímá mě ten pravý důvod...


11.7.09, 21:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
werty píše:
Jen do toho... já ti v tom nebráním. Přesněji čekal jsem detailnější informace respektive rozbor věci. Zatím jsi mi nenapsal nic nového...


to sa mi fakt nechce a nemám na to čas, a je na to dosť literatúry či už tlačenej, alebo webovej kde si to môže kto chce naštudovať...
nič nové ti písať ani nechem, len si stále nepochopil jednu vec, čo som už napísal 2x tak to môžem zopakovať: každý konštruktér karbu (v dnešnej dobe aj progrmátor vstrekovania) sa snaží o čo najvyvážšnejšiu zmes vo všetkých režimoch, čiže čo najrovnakejší ( :lol: ) pomer vzduchu a paliva...

werty píše:
A my se tady snad bavíme o úpravách karburátoru nebo jiném osazení než tom sériovém?


to som spomenul trocha mimo témy, kôli ozrejmeniu pomeru vzduchu a paliva...

werty píše:
Ale to je hloupost... směs nikdy nebude ve všech režimech najrovnakejšia. Vstřikování sem laskavě nepleť... Jeho zmínění tebou na mě působí lehce výmluvně a tak trochu že nevíš co napsat. To je naprosto jiný systém přípravy směsi a i celého řízení motoru. Každý provozní režim u karburátoru vyžaduje respektive má svůj směšovací poměr. Ať už je to běh na sytič... zahřívací fáze motoru... volnoběh... částečné zatížení a plné zatížení. Tam všude jsou jiné požadavky na motor tudíž se tomu musí přizpůsobit směšovací poměr. A pokud jsou ti známy lambda hodnoty zmíněných provozních režimů a dokážeš si je pro lepší představu převést na skutečný poměr paliva a vzduchu pak nikdy nemůžeš prohlásti že ve všech provozních režimech je směšovací poměr co najrovnakejší.


samozrejme že nieje, je to nedokonalosť karbu, a vstrekovanie tiež nieje dokonalé, ale spätné sledovanie kyslíku vo výfuckových plynoch posunulo správny pomer vzduchu/paliva vpred, a zasa sme pri tom že vývojári chcú pomer vzduchu a paliva vo všetkých režimoch čo najrovnakejší ( :lol: ) asi prečo, emisie :?: alebo čo najdokonalejšie spaľovanie :?:

werty píše:
To je nepřesné...

Já mám pocit že ses ještě nezamyslel nad tím proč je u motoru 136 použito jiných hodnot regulace předstihu pro SEDR a jiných pro LEKR i když jsou to motory totožné. A když podle tebe jak říkáš záleží při stanovení hodnot předstihu hlavně na KP a vačkové hřídeli čili časování ventilů.


fakt sa mi to nechce rozpisovať, jednoducho Sedr a Lekr je iný, inak sa správajú na tom istom motore a tomu je uprvené aj zapaľovanie, ale zasa tie rozdiely niesú také obrovské aby zapaľovanie konštruované na Lekr nemohlo bechybne fungovať aj na Sedri...

werty píše:
Nebo jinak... řekni mi důvod proč se konstruktéři v době kdy byl už vyvinut motor Fav 136 i s kompletním zapalování rozhodli že při montáži toho samého motoru do 742 použijí jiné odstředivé a podtlakové regulace když by nakrásně mohli použít již vyvinutou pro Fav. A zajímá mě ten pravý důvod...


Favo má Lekr a 742-3 má Sedr, ale na ostatné sa spýtaj v mladej boleslavi, možno mali kontrakt s PAL - om že nimi vyvinuté zapaľovanie sa môže použiť iba vo voze 781... ale tu sa jedná o 1, alebo 2 roky, to je pre zmenu vo výrobnom procese komunistickej automobilky málo času, navyše v tej dobe prišiel aj prevrat...

a zasa som totálne odbočil od témy... :shock:

som zvedavý kam sa dopracujeme...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.7.09, 17:27
Profil

Příspěvky: 376
Příspěvek 
michalkatka píše:
a zasa som totálne odbočil od témy... :shock:

som zvedavý kam sa dopracujeme...


Jak by řekl klasik... Je to marné, je to marné, je to marné :roll: Ty jsi jak zaseknutá gramofonová deska která se snaží přehrávat to samé jen v jiném podání. Své tvrzení nedokážeš zdůvodnit a podložit viz "to sa mi fakt nechce a nemám na to čas" a "nič nové ti písať ani nechem" nebo "fakt sa mi to nechce rozpisovať". Pouze se snažíš teoretizovat v rovině ve které absolutně nemáš přehled. Ale kdopak by si chtěl přiznat že o tom to neví nic když tady platí za vševěda viď?. Prakticky z celé tvého projevu je jasné že si myslíš že u regulace předstihu na bohatosti směsi nezáleží což je kardinální blbost. A mě to stačí na to abych si o tvých znalostech v této oblasti udělal obrázek. A pro tvou informaci... Bezkontaktní zapalování tak jak ho známe u Favorita bylo vyvinuto už někdy v roce 83-84 právě pro 742 jen samozřejmě s jiným osazením odstředivé a podtlakové regulace. Bohužel bylo rozhodnuto že už se k jeho montáži do 742 nedojde. Tak a myslím že nemá smysl dál pokračovat jelikož nic nového mi asi neřekneš... Mimochodem zdejší guru Jirka Čech to tady psal několikrát o kombinaci karburátorů a zapalování, ale stejně si každý jouda bude myslet že je chytřejší a že regulace předstihu je jen tak +/- autobus a že na ní v podstatě až tak nezáleží. Ach ouvej kam to tady spěje... :roll:


12.7.09, 18:05
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
werty píše:
Pozn. autora prispevku. Werty toho napsal hodne a vsechno me to nasralo...


Nemachruj... Ty taky nejsi zadnej borec... Tema hadkama mu akorat zamotate hlavu a vi prd...
K veci.
Co se me tyce kdyz jsem prehazoval kontakt za bezkontakt delal jsem upravy na odstredivce kvuli zvysenemu vykonu. Nic mene jiz zmineny Jiri Cech(ktery tomu opravdu rozumi) me poradil, ze musis vymenit podtlak na rozdelovaci za podtlak v kontakniho zapalovani, pokud chces zacohvat SEDR. Takze tak ucin pokud to tak nemas. Predstih 10° se me zda moc, ja jsem daval na svym motoru(vic jak 50Kw) cca 8°. Myslim si, ze ty bys tam mel dat +- to samy a doladit podle stroboskopu... Co se tyce odstredivek, mam pocit, ze pro odpovydajici vykony jsou stejne. co se tyce nastaveni smesi, muj nazor je, ze u tohodle je to naprosto nezajimava zalezistost, jelikoz predtim mu to neklepalo ted jo...
Tzn.
Vymenil jsi podtlaky na rozdelovaci nebo jsi proste jen prehodil komplet za komplet?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


12.7.09, 18:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
áno, je pravda že ideálne je vymeniť strunky na odstredivke, zároveň podtlakovku, a ešte k tomu mechanicky doladiť rozsah na "doske" rozdeľovača...

ale prax ukázala že nanajvýš som vymenil strunky v odstredivke, nastavil predzápal podľa detonácii niekedy 8° niekedy 3° (jednoducho uberám pokiaľ detonuje) a nikdy s chodom motora problémy neboli, vždy tam ostal Sedr, a motory od 105 po 136, vrátane 781...

aj tak väčšinou rozvody a vôle v rozdeľovači lietajú +/- pár ° takže o nejakej dokonalej prestnosti sa nedá hovoriť...

edit: aj mne sa tých 10° zdá veľa :idea:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.7.09, 19:06
Profil

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Majlanky píše:
Nemachruj... Ty taky nejsi zadnej borec... Tema hadkama mu akorat zamotate hlavu a vi prd...


Machrovat? Ale kde že borečku milý zlatý... Je to jen čistá výměna znalostí. Ano na Jirku Čecha možná znalostmi nemám zato na tebe mi to stačí bohatě :wink: A rozhodně se nemusím uchylovat k takovým blbostem co jsi teď předvedel. A to tvé přehazování zapalování jsem četl neboj se... A rozhodně se nedivím reakcím pana Čecha v oné diskuzi.


12.7.09, 19:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
werty píše:
Majlanky píše:
Nemachruj... Ty taky nejsi zadnej borec... Tema hadkama mu akorat zamotate hlavu a vi prd...


Machrovat? Ale kde že borečku milý zlatý... Je to jen čistá výměna znalostí. Ano na Jirku Čecha možná znalostmi nemám zato na tebe mi to stačí bohatě :wink: A rozhodně se nemusím uchylovat k takovým blbostem co jsi teď předvedel. A to tvé přehazování zapalování jsem četl neboj se... A rozhodně se nedivím reakcím pana Čecha v oné diskuzi.


áno je to výmena vedomostí (Jiří Čech je náš Guru, ale nemá na nás čas ani trpezlivosť), trocha sme odbočili od témy, tým zamotali ostatných, ale nebuďme tu ako na Virte :oops: práve pre kľudnú atmosféru sem chodím...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.7.09, 19:30
Profil

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Dobrá... uznávám nechal jsem se trochu unést a odbočil od diskuze. Nic to ale nemění na tom že minimálně podtlakovou regulaci bylo dobré upravit protože ten rozdíl je dost značný.


12.7.09, 19:33
Profil

Příspěvky: 146
Bydliště: Teplice
Příspěvek 
Přehodil jsem komplet za komplet za komplet. Tedy jak mam vyměnit tu podtlakovou regulaci na rozdělovači?

_________________
Škoda favorit 135 L (odpočívá na vrakáči)
Škoda 130 GL (1,3MPI) LPG - stále v plné síle


14.7.09, 16:11
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
SpeUK píše:
Přehodil jsem komplet za komplet za komplet. Tedy jak mam vyměnit tu podtlakovou regulaci na rozdělovači?


Urcite... Pokud te to zajima a nejsi linej tak si precti tento clanek: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=404 Tyhle clanky casto lidi opomijeji(vcetene mne, vzdycky zapomenu ze TW neni jenom forum) a je dobry. Ja jsem po precteni mel dost nejasnosti ale vse jsem si s autorem clanku vyjasnil tak se kdyztak zeptej...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


15.7.09, 11:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz