Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 23:57



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 tranzistorový zapalování... 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
šemíku vyprdni se na to na vrakecu seženeš, rozdělovač,cívku a tranzistorové zapalování z fáčka a máš svatý klid miloš
To by musel nějak nacpat tu snímací cívku z Fa rozdělovače do žigula...
Ale určitě existuje zapojení, kdy se jako vstupní signál použije původní přerušovač a výstup se udělá výkonovým tranzistorem, takže se rapidně sníží proudové i napěťové zatížení toho přerušovače...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.1.07, 16:48
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Nepér píše:
slovacek.milos píše:
šemíku vyprdni se na to na vrakecu seženeš, rozdělovač,cívku a tranzistorové zapalování z fáčka a máš svatý klid miloš
To by musel nějak nacpat tu snímací cívku z Fa rozdělovače do žigula...
Ale určitě existuje zapojení, kdy se jako vstupní signál použije původní přerušovač a výstup se udělá výkonovým tranzistorem, takže se rapidně sníží proudové i napěťové zatížení toho přerušovače...


jsem si popletl nějak zadání, :shock: při pročítání jsem od leonida dojel ke 120, já když se mi naskytne tak ho koupím za litr, pojezdím zavzpomínám a hodím ho na váhu do šrotu miloš


21.1.07, 17:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, tak jsem si přečetl článek o zapalování "Fojtík" od p. Čecha...
Kromě toho, že je vlastně všechno špatně, od odlehčení kontaktů, po použití původní cívky, uřčené pro kontaktní zapalování, je to asi funkční. Ale asi nejlepší by bylo nějak modifikovat vstup ETZ z Favorita+požít Fa cívku.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.1.07, 17:26
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
A to nejde v týhle době koupit novej rozdělovač na Ladu??Vyzkoušej jejich stránky a web,oni vědí,kde to splašit.Hodně věcí se z Ruska dováží...Např.na Volhu je sklad někde u Kladna...A rusové to snad pořád vyrábějí :wink: A ruský kontakty musí vydržet i atomovej výbuch.tak že když je seženeš,tak máš zas na deset let klid :D .A nemáš taky něco s kapacitou kondíku...když ti to oddělává kontakty...??? :wink: Určitě lepší,než něco vymýšlet :wink:


21.1.07, 17:51
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tady je to forum, kdyby se nekomu nechtelo hledat :D http://forum.ladaklub.com/

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


21.1.07, 18:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Pan Čech taky píše, že pouhé odlehčení kontaktů (tzn. nějaký tranzistor, který bude spínat cívku) je horší, než bez tranzistoru. Že tím stejnosměrným proudem to trpí daleko víc. Moc se mi to nezdálo, ale je to logické a věřím, že to může být pravda. Proto by byla asi nejlepší volba z toho Favorita. Ale opravdu nevím, jak moc by bylo složité nacpat to do Lady.

Ještě k tomu kondenzátoru - pokud vím, tak zapalovací cívka s kondenzátorem tvoří vyladěný LC obvod, takže zvýšení kapacity by mohla mít paradoxně horší vliv na kontakty a jiskru.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.1.07, 18:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Mě to teda přijde trochu divný, náš žigul měl při prodeji najeto necelých 180 tisíc km a pokud vim, tak kontakty přerušovače byly původní (ale možná se mýlím, taky o tom autě nevim všechno). Každopádně pokud se takhle hodně opalujou, tak je možná chyba někde v seřízení zapalování.


22.1.07, 16:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
podľa mňa máš chybu v tom kondíku pri kontaktoch prerušovača, ten kondík má za úlohu pohltiť výboj ktorý vznikne pri rozpojení, pri spojení kontaktov sa kondík vybije... daj tam ten pôvodný a máš pokoj.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


22.1.07, 19:09
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ale on tam je původní, sovětský... Zkusím tam dát škodovácký s předepsanou kapacitou a uvidíme...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.1.07, 10:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
neviem, ale škodovácky by mohol byť, to by musela byť indučka česká a sovietská zhodná, ale za pokus nič nedáš...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.07, 14:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
michalkatka píše:
neviem, ale škodovácky by mohol byť, to by musela byť indučka česká a sovietská zhodná, ale za pokus nič nedáš...


No, jeden známý jezdil leta ve škodovce s indukčkou ze žigula, tak proč by to nešlo obráceně? :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.1.07, 15:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ja netvrdím že by to nešlo, iba ženepoznám charaktreristiky a hodnoty.... možno to pôjde bez problémov...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.1.07, 15:50
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Podle chytré literutury, mají mít kondenzátory jak československé na škodovku tak sovětské na ladu stejnou capacitu, 0.2 - 0.25mikroF. Indukčku má žigul kupodivu z BLR, má 4ohmy, takže to je asi jako užovková (žehličková) cívka...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


24.1.07, 12:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz