tranzistorový zapalování...
Autor |
Zpráva |
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
slovacek.milos píše: šemíku vyprdni se na to na vrakecu seženeš, rozdělovač,cívku a tranzistorové zapalování z fáčka a máš svatý klid miloš To by musel nějak nacpat tu snímací cívku z Fa rozdělovače do žigula...
Ale určitě existuje zapojení, kdy se jako vstupní signál použije původní přerušovač a výstup se udělá výkonovým tranzistorem, takže se rapidně sníží proudové i napěťové zatížení toho přerušovače...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.1.07, 16:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Nepér píše: slovacek.milos píše: šemíku vyprdni se na to na vrakecu seženeš, rozdělovač,cívku a tranzistorové zapalování z fáčka a máš svatý klid miloš To by musel nějak nacpat tu snímací cívku z Fa rozdělovače do žigula... Ale určitě existuje zapojení, kdy se jako vstupní signál použije původní přerušovač a výstup se udělá výkonovým tranzistorem, takže se rapidně sníží proudové i napěťové zatížení toho přerušovače...
jsem si popletl nějak zadání, při pročítání jsem od leonida dojel ke 120, já když se mi naskytne tak ho koupím za litr, pojezdím zavzpomínám a hodím ho na váhu do šrotu miloš
|
21.1.07, 17:01 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, tak jsem si přečetl článek o zapalování "Fojtík" od p. Čecha...
Kromě toho, že je vlastně všechno špatně, od odlehčení kontaktů, po použití původní cívky, uřčené pro kontaktní zapalování, je to asi funkční. Ale asi nejlepší by bylo nějak modifikovat vstup ETZ z Favorita+požít Fa cívku.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.1.07, 17:26 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
A to nejde v týhle době koupit novej rozdělovač na Ladu??Vyzkoušej jejich stránky a web,oni vědí,kde to splašit.Hodně věcí se z Ruska dováží...Např.na Volhu je sklad někde u Kladna...A rusové to snad pořád vyrábějí A ruský kontakty musí vydržet i atomovej výbuch.tak že když je seženeš,tak máš zas na deset let klid .A nemáš taky něco s kapacitou kondíku...když ti to oddělává kontakty...??? Určitě lepší,než něco vymýšlet
|
21.1.07, 17:51 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tady je to forum, kdyby se nekomu nechtelo hledat http://forum.ladaklub.com/
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
21.1.07, 18:09 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Pan Čech taky píše, že pouhé odlehčení kontaktů (tzn. nějaký tranzistor, který bude spínat cívku) je horší, než bez tranzistoru. Že tím stejnosměrným proudem to trpí daleko víc. Moc se mi to nezdálo, ale je to logické a věřím, že to může být pravda. Proto by byla asi nejlepší volba z toho Favorita. Ale opravdu nevím, jak moc by bylo složité nacpat to do Lady.
Ještě k tomu kondenzátoru - pokud vím, tak zapalovací cívka s kondenzátorem tvoří vyladěný LC obvod, takže zvýšení kapacity by mohla mít paradoxně horší vliv na kontakty a jiskru.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.1.07, 18:18 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Mě to teda přijde trochu divný, náš žigul měl při prodeji najeto necelých 180 tisíc km a pokud vim, tak kontakty přerušovače byly původní (ale možná se mýlím, taky o tom autě nevim všechno). Každopádně pokud se takhle hodně opalujou, tak je možná chyba někde v seřízení zapalování.
|
22.1.07, 16:34 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
podľa mňa máš chybu v tom kondíku pri kontaktoch prerušovača, ten kondík má za úlohu pohltiť výboj ktorý vznikne pri rozpojení, pri spojení kontaktov sa kondík vybije... daj tam ten pôvodný a máš pokoj.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.1.07, 19:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ale on tam je původní, sovětský... Zkusím tam dát škodovácký s předepsanou kapacitou a uvidíme...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
23.1.07, 10:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
neviem, ale škodovácky by mohol byť, to by musela byť indučka česká a sovietská zhodná, ale za pokus nič nedáš...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.07, 14:03 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
michalkatka píše: neviem, ale škodovácky by mohol byť, to by musela byť indučka česká a sovietská zhodná, ale za pokus nič nedáš...
No, jeden známý jezdil leta ve škodovce s indukčkou ze žigula, tak proč by to nešlo obráceně?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
23.1.07, 15:18 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja netvrdím že by to nešlo, iba ženepoznám charaktreristiky a hodnoty.... možno to pôjde bez problémov...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.07, 15:50 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Podle chytré literutury, mají mít kondenzátory jak československé na škodovku tak sovětské na ladu stejnou capacitu, 0.2 - 0.25mikroF. Indukčku má žigul kupodivu z BLR, má 4ohmy, takže to je asi jako užovková (žehličková) cívka...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.1.07, 12:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|