Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 23:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Topení 130 Rapid 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 567
Bydliště: Praha 8
Příspěvek Topení 130 Rapid
Zdravím. :-)
Topení se mi zahřeje až na konci cesty a to ještě fouká jen takovej vlažnej vzduch :-D takže je to na nic.
šlo by to nějak zlepšit? Fakt tomu nerozumím, tak mě nekamenujte, ale šlo by tam hodit třeba topení z felicie, nebo favorita? Asi sehnat na vrakáči co? a po čem se mám konkrétně ptát? nějaký topný těleso? díky ;-) :lol:

_________________
Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995


25.1.07, 18:14
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Topení 130 Rapid
Waclav píše:
Zdravím. :-)
Topení se mi zahřeje až na konci cesty a to ještě fouká jen takovej vlažnej vzduch :-D takže je to na nic.
šlo by to nějak zlepšit? Fakt tomu nerozumím, tak mě nekamenujte, ale šlo by tam hodit třeba topení z felicie, nebo favorita? Asi sehnat na vrakáči co? a po čem se mám konkrétně ptát? nějaký topný těleso? díky ;-) :lol:


Topné těleso je ve Favoritu (a asi i Fel) téměř stejné, jako u 742.
Problém je v příliš dlouhém (tudíž ztrátovém) vedení teplé vody zezadu dopředu, a s tím asi nic nenaděláš... :(
Ale přesto, pokud nemáš zanesené trubky, hadice a topné těleso a současně máš správně seřízené ovládání (klapky, kohout), tak škodovka dokáže topit celkem pěkně...
...sice nikdy jako Fa či Fel, ale stačí to :roll: snad jediná výhoda předohrabů... :D

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


25.1.07, 18:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 567
Bydliště: Praha 8
Příspěvek 
nemáš nějakej návod? jak bych to vyčistil nebo zkontorloval? :roll:

_________________
Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995


25.1.07, 19:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Waclav píše:
nemáš nějakej návod? jak bych to vyčistil nebo zkontorloval? :roll:


Pokud Ti to neteče a nezamrzá, tak to raději nech na jaro... :wink:
Je to práce na celej den, když to vemeš zgruntu...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


25.1.07, 19:31
Profil ICQ

Příspěvky: 22
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Topení 130 Rapid
V mrazech je vhodné vložit třeba kus kartónu před chladič, okruh se rychleji ohřeje a tak to i rychleji topí :wink: nic jiného asi nepomůže, leda tak pořídit si nějaký bufík


27.1.07, 11:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
niekde (mozno aj na nete, ale mam skor pocit, ze to je v Andrtovi) sa povaluje navod, ako sa odvapnute chladiaci obvod auta, ale to je fakt na teply letny (cely) den. Mozno bude zavapneny radiator kurenia, ak nebola cely cas pouzivana nizkotuhnuca zmes s prisadami proti usadzaniu vapnika. to by mozno aj vcelku sedelo, lebo vapnik sa obvykle usadza od najvyssich miest, ak dobre pamatam obrazky...

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


27.1.07, 14:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Topení 130 Rapid
tomkej píše:
V mrazech je vhodné vložit třeba kus kartónu před chladič, okruh se rychleji ohřeje a tak to i rychleji topí :wink: nic jiného asi nepomůže, leda tak pořídit si nějaký bufík


No, clona před chladič pomůže pro stabilizaci teploty chladicího okruhu, ale na topení nemá vliv...
...topný okruh je s chladicím paralelně a není spínán termostatem, narozdíl od chladicího okruhu.
Clona se dává proto, aby po otevření termostatu nešla zpět do motoru příliš chladná chladicí směs a aby teplota motoru byla vyrovnanější ve všech místech (vepředu i vzadu). :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


27.1.07, 19:02
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ja by som skôr tipol, že máš prasknuté nejaké tiahlo ovládania klapiék, resp. ventilu kúrenia (myslím tiahla od páčok na palubovke). Skús strčiť hlavu pod palubku a hýbať páčkami kúrenia, či sa budú hýbať tiahla na samotnom kúrení...naldôležitejšia je somozrejme páčka regulácie studený - horúci. Tu býva podľa mojich skúseností často zrada. Ono tá páčka ovláda 2 tiahla:
1. otváranie a zatváranie ventilu kúrenia
2. regulácia klapky pre priechod vzducho samotným radiatorom

= možno ti ide horúca voda cez radiátor (teoreticky zist´íš tak, že chytíš ventil kúrenia, či je horúci - opatrne), ale vzduch ide okolo radiátora, nie cezeň...

Ešte je otázka, či máš zohriatu kvapalinu a nekúri, alebo nemáš zohriatu kvapalinu (potom jasné, že nekúri)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


28.1.07, 11:20
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz