|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Waclav
Příspěvky: 567 Bydliště: Praha 8
|
Topení 130 Rapid
Zdravím.
Topení se mi zahřeje až na konci cesty a to ještě fouká jen takovej vlažnej vzduch takže je to na nic.
šlo by to nějak zlepšit? Fakt tomu nerozumím, tak mě nekamenujte, ale šlo by tam hodit třeba topení z felicie, nebo favorita? Asi sehnat na vrakáči co? a po čem se mám konkrétně ptát? nějaký topný těleso? díky
_________________ Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995
|
25.1.07, 18:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Topení 130 Rapid
Waclav píše: Zdravím. Topení se mi zahřeje až na konci cesty a to ještě fouká jen takovej vlažnej vzduch takže je to na nic. šlo by to nějak zlepšit? Fakt tomu nerozumím, tak mě nekamenujte, ale šlo by tam hodit třeba topení z felicie, nebo favorita? Asi sehnat na vrakáči co? a po čem se mám konkrétně ptát? nějaký topný těleso? díky
Topné těleso je ve Favoritu (a asi i Fel) téměř stejné, jako u 742.
Problém je v příliš dlouhém (tudíž ztrátovém) vedení teplé vody zezadu dopředu, a s tím asi nic nenaděláš...
Ale přesto, pokud nemáš zanesené trubky, hadice a topné těleso a současně máš správně seřízené ovládání (klapky, kohout), tak škodovka dokáže topit celkem pěkně...
...sice nikdy jako Fa či Fel, ale stačí to snad jediná výhoda předohrabů...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
25.1.07, 18:51 |
|
|
Waclav
Příspěvky: 567 Bydliště: Praha 8
|
nemáš nějakej návod? jak bych to vyčistil nebo zkontorloval?
_________________ Škoda Felicia 1.3 LXi LPG, 50KW, 1995
|
25.1.07, 19:19 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Waclav píše: nemáš nějakej návod? jak bych to vyčistil nebo zkontorloval?
Pokud Ti to neteče a nezamrzá, tak to raději nech na jaro...
Je to práce na celej den, když to vemeš zgruntu...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
25.1.07, 19:31 |
|
|
tomkej
Příspěvky: 22 Bydliště: Havířov
|
Re: Topení 130 Rapid
V mrazech je vhodné vložit třeba kus kartónu před chladič, okruh se rychleji ohřeje a tak to i rychleji topí nic jiného asi nepomůže, leda tak pořídit si nějaký bufík
|
27.1.07, 11:32 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6589 Bydliště: Kosice
|
niekde (mozno aj na nete, ale mam skor pocit, ze to je v Andrtovi) sa povaluje navod, ako sa odvapnute chladiaci obvod auta, ale to je fakt na teply letny (cely) den. Mozno bude zavapneny radiator kurenia, ak nebola cely cas pouzivana nizkotuhnuca zmes s prisadami proti usadzaniu vapnika. to by mozno aj vcelku sedelo, lebo vapnik sa obvykle usadza od najvyssich miest, ak dobre pamatam obrazky...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
27.1.07, 14:55 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: Topení 130 Rapid
tomkej píše: V mrazech je vhodné vložit třeba kus kartónu před chladič, okruh se rychleji ohřeje a tak to i rychleji topí nic jiného asi nepomůže, leda tak pořídit si nějaký bufík
No, clona před chladič pomůže pro stabilizaci teploty chladicího okruhu, ale na topení nemá vliv...
...topný okruh je s chladicím paralelně a není spínán termostatem, narozdíl od chladicího okruhu.
Clona se dává proto, aby po otevření termostatu nešla zpět do motoru příliš chladná chladicí směs a aby teplota motoru byla vyrovnanější ve všech místech (vepředu i vzadu).
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
27.1.07, 19:02 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja by som skôr tipol, že máš prasknuté nejaké tiahlo ovládania klapiék, resp. ventilu kúrenia (myslím tiahla od páčok na palubovke). Skús strčiť hlavu pod palubku a hýbať páčkami kúrenia, či sa budú hýbať tiahla na samotnom kúrení...naldôležitejšia je somozrejme páčka regulácie studený - horúci. Tu býva podľa mojich skúseností často zrada. Ono tá páčka ovláda 2 tiahla:
1. otváranie a zatváranie ventilu kúrenia
2. regulácia klapky pre priechod vzducho samotným radiatorom
= možno ti ide horúca voda cez radiátor (teoreticky zist´íš tak, že chytíš ventil kúrenia, či je horúci - opatrne), ale vzduch ide okolo radiátora, nie cezeň...
Ešte je otázka, či máš zohriatu kvapalinu a nekúri, alebo nemáš zohriatu kvapalinu (potom jasné, že nekúri)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
28.1.07, 11:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|