Autor |
Zpráva |
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Teorie 2T a LPG.
Myslíte že by šlo Trabanta, nebo Wartburga provozovat na LPG? Hlavně teda mísení paliva s olejem. Já myslím že by to šlo po vzoru moderních 2T skůtrů kde je nádobka na olej a mísí se až někde v karbu, bany tvrdí že to nende.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
27.8.09, 13:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
nemaj to jen skůtry, ale maj to všechny novější dvoutakty a jeto napiču, protože když to přestane mazat (a to se stává hoooooooodně často) tak zadřeš....a jak chceš smíchat LPG s olejem nevim...jedině tlakem a to by se hrozně prodražilo, takže by se to nevyplatilo jako LPG na 4takt
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
27.8.09, 13:21 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
U 2T to neřešit.
|
27.8.09, 13:43 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
tak opet neco pro me..jde to videl jsem na trabi strankach nekolik aut hlavne W353 da se k tomu koupit nemecke oddelene mazani..v podstate pak vstrikujes olej do sani v urcitem mnozstvi podle pridani plynu tusim..na co presne to potrebujes ja zacinam taky teoreticky resit oddelene mazani pro moji-i verzi
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
27.8.09, 18:05 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
přesně jak píše jirka sem to myslel
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
27.8.09, 18:10 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
vy asi nemáte co dělat co?
|
27.8.09, 18:15 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Dawid130 píše: vy asi nemáte co dělat co?
Já to beru v teoretické rovině, to Jiri je tady realizator.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
27.8.09, 18:18 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Ondras83 píše: přesně jak píše jirka sem to myslel
takhle nejak to funguje pouzivala to treba jawa 350 oilmaster..ale ta spolehlivost nevim.. me osobne se tohle moc nelibi...beznin s olejem se dostane vsude..a kdyz je tam benzin..je tam i olej..zase mazaci schopnost smesi neni asi takova jako samotneho oleje...ja utocim na emisni normy euro takze nebudu olej vstrikovat do sani ale budu na to stavet upravenou kliku..uvidime jak se podari pokud vyresim mazani zacnu resit zbytek motoru...
jinak jeste k tematu..zalezi proc to vlastne chce provozovat na lpg..ono ta spolehlivost tam opravdu neni..ten olej se proste jen tak se vzduchem a plynem nesmicha..a nemaze to dobre..musi byt vic oleje...neni to uplne idealni..ale par aut tak jezdi
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
27.8.09, 18:21 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
kuci co řešíte, už to jezdilo na 2t warťasech přídavný mázání, myslím mikuni jako měli mz ( http://www.moto-prodejna.cz/product_inf ... ts_id/2534 )
dřív nešel přihlásit 4t warťas
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
28.8.09, 20:52 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
oddělené mazání mám na motocyklu čz 175ccm typ 477 - posilube.
je to velmi spolehlivé, pokud není člověk ignorant a dodrží, že je třeba se s každým tankováním do nádrže oleje podívat a když je tam méně než třetina dolít litr oleje... na posilube jsem já sám najezdil minimálně 80000km, kolik jak a kdo předemnou, netuším. pravda trochu citlivé na seřízení, které je nutno dodržet při výměně lanek. Dále je třeba systém mít dokonale odvzdušněný a hadička výstupu čerpadla nesmí jít obloukem tak, aby byla někde výš než tryska.. protože se pak právě zavzdušňuje, tryska musí být nejvyšší místo výstupního vedení. odvzduňuje se o ručně kladkou na čerpadle při otevření plynu naplno - je to otázka chvilky.
olej je u ČZ vstřikován tryskou do sání až za karburátor (takže žádné zalepené trysky, ucpané kanálky a podobné trable po zimním stání...) čerpadlo dávkuje olej podle poměru otáček zatížení (otevření klapky karburátoru) kdy se mazací poměr klouzavě mění od 1:20 do 1:100, na volnoběžné otáčky je fixní, trochu vyšší dávkování... lze bez obav jezdit z kopce se zavřeným plynem bez vyřazení
z dlouholeté zkušenosti jsem vypozoroval že kouřivost je velmi malá, a ješte hlavně za studeného motoru, za tepla to rochu zakouří jen krátkodobě při kombinaci malé otáčky/plný plyn.
výfuk je takřka suchý, nejsou v něm kapalné/mazlavé nečistoty, karbonizace spalovacího prostoru malá.
nevýhody spočívají v tom, že lanka jsou nutno vyrábět, ND se nedělají a životnost je nižší proto, že čerpadlo, jehož ovládací kotouč má velký odpor pod pružinou, je více namáhá, než samotný karburátor.
při netěsnosti čerpadla se opravdu špatně shání dvě miniguferka na hřídelkách
spotřeba oleje je nižší, než při míchání fixního poměru, motor se nezadřel a sníženou životnost jsem nezjistil.. takže to maže dostatečně..
velkou výhodou jsou čisté ruce při tankování, nemusí se pokaždé míchat, občas se vkydne litr oleje do nádržky oleje...
ČZ toto používala od roku 1969 naprosto sériově, byť motocykly lépe vybavené šly spíše na vývoz a doma zůstávaly spíše holátka.. menší rozšíření je také poplatné nesmyslné nedůvěře, která přetrvává dodnes pro všechny značky a typy, přestože mazání přináší pohodlí obsluhy...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
28.8.09, 21:35 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
tudíž jediný možný problém bych viděl jak moc dobře se bude mísit vstřikovaný olej s nasávanou směsí Lpg+vzduch... s benzinovou směsí se mísí dobře, protože benzin olej rozpustí snadno a vstřikované množtví je malé.. stihne se to.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
28.8.09, 21:37 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Ondras83 píše: ...když to přestane mazat (a to se stává hoooooooodně často) tak zadřeš....
Kolik máš strojů s oilmasterem a kolikrát se ti to stalo? To je stejnej mýtus jako o nespolehlivosti strojů značky jawa
hochu tohle se stávalo málokdy, buď dědek zapoměl dolejt nádržku olejem, nebo tam lil M2T a vyrazil v mrazu na cestu do hospody a M2T bylo tuhý jak šutr prostě neteklo...
jinak osobně jsem viděl wartburg 353 (tu nejstarší verzi, ještě to nemělo ani halogenky) a měl tam špunt nádrže na samolepku LPG no čumněl sem jak puk ale majitele se mi nepodařilo odchytit...takže záhada celkem...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
29.8.09, 11:13 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Zkus si na pionyra pridelat za sebe propanbutanovou bobu a uvidime tve pocyty u 2t
|
29.8.09, 16:44 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
trady píše: Zkus si na pionyra pridelat za sebe propanbutanovou bobu a uvidime tve pocyty u 2t
tady jde o teorii jak do plynu přimíchat olej
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
29.8.09, 16:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Sadra17 píše: tady jde o teorii jak do plynu přimíchat olej
ja myslím že by to šlo relatívne jednoducho, buď pomocou toho mechanizmu Mikuni MZ, ale ešte by som k tomu zaradil vyhrievanie trysky, alebo potrubia kde sa vedie olej, a nevyradil by som predhrev vzduchu, síce by to bolo trocha na úkor spotreby, ale v teplom plyne sa teplý olej lepšie rozptýli ako v studenom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
29.8.09, 17:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|