Autor |
Zpráva |
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
hlava favorit
Zdarec.
Budu muset měnit těsnění pod hlavou na favoritu(doufám, že ne celou hlavu).. Chci se zeptat, jak to dotahovat?
Kamoš říkal, že na to musím mít momenťák, ale dá se to i bez? Jak to dotahovat, abych něco nesprasil?
Dík SM.
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
19.9.09, 17:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Bez momentaku se nehnes Je te milionkrat probrany tady Proste cca 20Nm a pak dvakrat o 90°. Patrik-HP doporucuje to brat momentakem na mensi moment, ale to se radeji zeptej jeho, abych tu nekazal bludy. On to ma vyzkouseny. To co sem popsal je tovarni postup.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
19.9.09, 17:42 |
|
|
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
Matthes píše: Bez momentaku se nehnes Je te milionkrat probrany tady Proste cca 20Nm a pak dvakrat o 90°. Patrik-HP doporucuje to brat momentakem na mensi moment, ale to se radeji zeptej jeho, abych tu nekazal bludy. On to ma vyzkouseny. To co sem popsal je tovarni postup.
Fakt to nejde ani tak nějak od oka? Protože jinak jsem teda pěkně v pr***
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
19.9.09, 17:49 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Nedělal bych to...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
19.9.09, 18:00 |
|
|
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
A ještě mi teda prozraď to kouzlo, jak ty imbusy povolit.. Imbusák jsem dokonce na to našel ale to je snad přivařený..
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
19.9.09, 18:02 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Povolovat trhem?
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
19.9.09, 18:03 |
|
|
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
Petr105 píše: Povolovat trhem?
No, hezky se to poslouchá, ale nevím nevím..
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
19.9.09, 18:12 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nejdriv poklepat.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
19.9.09, 18:18 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
táta dělá hlavu bez momenťáku...von už to má tak nějak v ruce, že když sem to dotahoval podle momentu a pak 2x90 (tovární) a zkoušel sem moment a pak další šroub utáh von bez momeťáku rukou, momenťák povolil stejně jako na mojem postupu...takže to jde, ale jestlis to nedělal, tak si ho radši pořiď ...jestli to máš na doježdění na technickou, tak na momenty ser a utáhni to
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
19.9.09, 18:49 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ten moment je 25Nm a pak dvakrát o 90° bez momenťáku bych to nedělal
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
19.9.09, 19:24 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
SM píše: A ještě mi teda prozraď to kouzlo, jak ty imbusy povolit.. Imbusák jsem dokonce na to našel ale to je snad přivařený.. tie musis povolit ako prve kym je hlava stlacana ostatnymi srobami , ak si ho nehas na koniec urves ho alebo skurvis sestihran , povolovat trhnutim imbusakom na ktory nasadis polmetrovu 1/2colovu trubku
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
19.9.09, 22:32 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Jonny píše: tie musis povolit ako prve kym je hlava stlacana ostatnymi srobami...
A ty ostatni srouby jsou co? S drazkou na plochej sroubovak? Tady jde o favo
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
20.9.09, 09:14 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Jj jeďte jí 30Nm-70Nm...Max.75Nm...a máte klid....Pak už jde o deformaci,nejen hlavy ale také vložek a nedoporučuju to přetahovat jako prase....všecko namažte,jak závit tak podložky pod hlavama šroubů...pokud je závit špinavej,nejdříve ho očištěte ocelovým kartáčem,pak ho teprve mažte a zašroubujte do bloku....2x90 st. je na novym šroubu...Na novodobá vozidla doporučuju vždy nový šrouby,jsou tak tenké a celozávitové,že jsou max.elastické a tím zaručují toliko stupňů,aníž by se přetrhly....Na Š120,Favorita,Felicii,Fábii 1,3-1,4 8V není třeba pokaždé nových šroubů.Vydrží klidně 5 a více výměn,ale musí se používat moment a mazivo,jinak hrozí že se přetrhnou v závitech,hlavně v přechodu dřík- závit...
|
20.9.09, 12:48 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Matthes píše: Jonny píše: tie musis povolit ako prve kym je hlava stlacana ostatnymi srobami... A ty ostatni srouby jsou co? S drazkou na plochej sroubovak? Tady jde o favo jaj , ja ze liatina , tam su len dva
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
20.9.09, 20:45 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
patrik-hp píše: Jj jeďte jí 30Nm-70Nm...Max.75Nm...a máte klid....Pak už jde o deformaci,nejen hlavy ale také vložek a nedoporučuju to přetahovat jako prase....všecko namažte,jak závit tak podložky pod hlavama šroubů...pokud je závit špinavej,nejdříve ho očištěte ocelovým kartáčem,pak ho teprve mažte a zašroubujte do bloku....2x90 st. je na novym šroubu...Na novodobá vozidla doporučuju vždy nový šrouby,jsou tak tenké a celozávitové,že jsou max.elastické a tím zaručují toliko stupňů,aníž by se přetrhly....Na Š120,Favorita,Felicii,Fábii 1,3-1,4 8V není třeba pokaždé nových šroubů.Vydrží klidně 5 a více výměn,ale musí se používat moment a mazivo,jinak hrozí že se přetrhnou v závitech,hlavně v přechodu dřík- závit...
takže si mám na momenťáku nastavit 70Nm a utáhnout a jeto?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
20.9.09, 20:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|