Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 20:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 dobíjanie, kontrolka a nábeh 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek dobíjanie, kontrolka a nábeh
už som to písal do garáže, ale tu sa ľahšie hľadá ak by niekto potreboval...

tu sú 2ks origo prístrojoviek 94.. rozdiel je vidieť na druhej fotke, zaujímavé je že majú 100% zhodné čísla.
Obrázek Obrázek

ten origo zelený odpor je 82Ohm, našiel som iba 100Ohm tak som svoju prístrojovku povýšil...
Obrázek
nábeh dobíjania sa zlepšil, bez odporu to začalo po štarte dobíjať až po prekročení cca 2000ot, teraz s odporom to nabehne cca od 1200/1300ot... som spokojný...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


Naposledy upravil michalkatka dne 1.10.09, 12:21, celkově upraveno 1



1.10.09, 12:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ok, vyzkouším to.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


1.10.09, 12:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Vyzkoušeno!
Za Kč 2,- jsem cestou domů zakoupil rezistor 82R/2W, rozebral jsem palubní desku a na přístrojový štít jsem paralelně k žárovce kontrolky dobíjení připájel výše zmíněný rezistor.
Před úpravou zhasla kontrolka těsně před hranicí 1500 rpm.
Po úpravě zhasíná ihned po naskočení motoru, respektive se mi na teplém motoru bez plynu nepodařilo nastartovat tak, aby kontrolka zůstala svítit.
http://www.youtube.com/watch?v=X5583wq2-xc

Rozdíl ve výstupním napětí alternátoru na volnoběh/v otáčkách je neměřitelný (zapnutý světla a baj oko pořád 13.6Vdc +-36mVac).

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.10.09, 19:56
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já bych řekl, že to je jakoby na posilnění regulátoru, ne? Jako že s tím odporem se lépe nabutí altík, jako kdyby byla použita na kontrolku silnější žárovka.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.10.09, 10:48
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já mám myslím 6. měsíc 94 roku a mám tu přístrojovku s tím odporem. Bez toho odporu možná byly s nějakým jiným altíkem, asi.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.10.09, 10:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
Můj forman je 10/94 a kontrolka dobíjení zhasne hned po startu i na studeném motoře..

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


3.10.09, 11:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Nejde o teplotu motoru, ta souvisí jen s tím, že když je studený, nabíhá to zvýšených otáček a kontrolka tedy spíše nezhasne při startování horkého motoru bez plynu.
Ano, funguje to, jako by tam byla silnější žárovka. Do buzení teče před startem o malinko víc proudu a to stačí k plnému vybuzení už při nižších otáčkách.
Alternátory jsou stejné, během výroby se měnil jen regulátor, byly asi 3 typy. To může mít taky vliv, každopádně ten odpor neuškodí ani jednomu z nich.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.10.09, 11:35
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
U mého Fava kontrolka zhasíná ihned po startu jak u studeného motoru tak u teplého/horkého. Jde o karburátor r.v. 93.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


3.10.09, 11:48
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 964
Bydliště: Mezi ostravou a Novým Jičínem...Bílovec
Příspěvek 
mam odpory 22 Ohm když to tam zapojim bude to mit nejaký vliv nebo to tam bude uplně zbytečně

_________________
Škoda Favorit Silver Line 135B BMM 40 kW papírově 136L 46kW:D 2 in 1 Odpočívej v pokoji
Škoda Octavia 1,6 MPi
Člen Junior TW teamu :D


3.10.09, 15:44
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
No 22Ohm je docela málo a tudíž dost velké zatížení. Mohlo by tam něco odejít, kvůli příliš velkým proudům. Raději nedávat pod asi 200Ohm! Možná některé typy regulátorů potřebují vetší zátěž na vybuzení altíku a jiné menší. Proto ten odpor pomáhá. Mě taky kontrolka dobíjení zhasíná hned po naskočení motoru. Jen kontrolka mazání po vyčištění motoru a výměně čidla a oleje mi zhasíná o asi 2 sekundy později.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.10.09, 15:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
No 22Ohm je docela málo a tudíž dost velké zatížení. Mohlo by tam něco odejít, kvůli příliš velkým proudům. Raději nedávat pod asi 200Ohm! Možná některé typy regulátorů potřebují vetší zátěž na vybuzení altíku a jiné menší. Proto ten odpor pomáhá. Mě taky kontrolka dobíjení zhasíná hned po naskočení motoru. Jen kontrolka mazání po vyčištění motoru a výměně čidla a oleje mi zhasíná o asi 2 sekundy později.


nakoľko originál je tam 82ohm tak by som sa snažil nájsť niečo od toho hore čo najbližšie, ja som našiel 100ohm a je to ok, 200 sa mi zdá už veľa, aj keď by pomohlo určite aj to...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.10.09, 18:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tak žárovka 1,2W má jen tak pro představu při 12V dynamický odpor přibližně 120 Ohmů.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.10.09, 18:22
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já to špatně přečetl, se omlouvám. :oops: Ale jak psal Nepér, že žárovka 1,2W ná odpor asi 120Ohm, tak kolem 100Ohm odpor jo. Ale těch 22 už se mi zdá kruté. To mi přijde, jako by chtěl někdo nacpat třeba místo žárovky obrysovek 4W, třeba žárovku 20W. Navíc rozměrově vypadá ten odpor alespoň na 2W, jestli né více.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.10.09, 13:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
...si spočítej, kolik je na něm výkonu, když kontrolka svítí... když píšu, že je třeba 82R na 2W, od boku to nestřílím.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.10.09, 15:00
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Však já se s Tebou Nepére nehádám, já jen, že ty 2W odpory jsou někdy i menší. Jestli tam je origo 82Ohm na 2W, tak jo. Ale jak tady někdo psal odpor 22Ohm, to už by mohlo něco vyhučet. Ale za pokus to stojí, ne? :)

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.10.09, 08:43
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz