dobíjanie, kontrolka a nábeh
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
dobíjanie, kontrolka a nábeh
už som to písal do garáže, ale tu sa ľahšie hľadá ak by niekto potreboval...
tu sú 2ks origo prístrojoviek 94.. rozdiel je vidieť na druhej fotke, zaujímavé je že majú 100% zhodné čísla.
ten origo zelený odpor je 82Ohm, našiel som iba 100Ohm tak som svoju prístrojovku povýšil...
nábeh dobíjania sa zlepšil, bez odporu to začalo po štarte dobíjať až po prekročení cca 2000ot, teraz s odporom to nabehne cca od 1200/1300ot... som spokojný...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
Naposledy upravil michalkatka dne 1.10.09, 12:21, celkově upraveno 1
|
1.10.09, 12:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ok, vyzkouším to.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
1.10.09, 12:20 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Vyzkoušeno!
Za Kč 2,- jsem cestou domů zakoupil rezistor 82R/2W, rozebral jsem palubní desku a na přístrojový štít jsem paralelně k žárovce kontrolky dobíjení připájel výše zmíněný rezistor.
Před úpravou zhasla kontrolka těsně před hranicí 1500 rpm.
Po úpravě zhasíná ihned po naskočení motoru, respektive se mi na teplém motoru bez plynu nepodařilo nastartovat tak, aby kontrolka zůstala svítit.
http://www.youtube.com/watch?v=X5583wq2-xc
Rozdíl ve výstupním napětí alternátoru na volnoběh/v otáčkách je neměřitelný (zapnutý světla a baj oko pořád 13.6Vdc +-36mVac).
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.10.09, 19:56 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já bych řekl, že to je jakoby na posilnění regulátoru, ne? Jako že s tím odporem se lépe nabutí altík, jako kdyby byla použita na kontrolku silnější žárovka.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.10.09, 10:48 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já mám myslím 6. měsíc 94 roku a mám tu přístrojovku s tím odporem. Bez toho odporu možná byly s nějakým jiným altíkem, asi.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.10.09, 10:49 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Můj forman je 10/94 a kontrolka dobíjení zhasne hned po startu i na studeném motoře..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
3.10.09, 11:09 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nejde o teplotu motoru, ta souvisí jen s tím, že když je studený, nabíhá to zvýšených otáček a kontrolka tedy spíše nezhasne při startování horkého motoru bez plynu.
Ano, funguje to, jako by tam byla silnější žárovka. Do buzení teče před startem o malinko víc proudu a to stačí k plnému vybuzení už při nižších otáčkách.
Alternátory jsou stejné, během výroby se měnil jen regulátor, byly asi 3 typy. To může mít taky vliv, každopádně ten odpor neuškodí ani jednomu z nich.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.10.09, 11:35 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
U mého Fava kontrolka zhasíná ihned po startu jak u studeného motoru tak u teplého/horkého. Jde o karburátor r.v. 93.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
3.10.09, 11:48 |
|
|
M4sterCZ
Junior TW team
Příspěvky: 964 Bydliště: Mezi ostravou a Novým Jičínem...Bílovec
|
mam odpory 22 Ohm když to tam zapojim bude to mit nejaký vliv nebo to tam bude uplně zbytečně
_________________ Škoda Favorit Silver Line 135B BMM 40 kW papírově 136L 46kW:D 2 in 1 Odpočívej v pokoji Škoda Octavia 1,6 MPi Člen Junior TW teamu
|
3.10.09, 15:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
No 22Ohm je docela málo a tudíž dost velké zatížení. Mohlo by tam něco odejít, kvůli příliš velkým proudům. Raději nedávat pod asi 200Ohm! Možná některé typy regulátorů potřebují vetší zátěž na vybuzení altíku a jiné menší. Proto ten odpor pomáhá. Mě taky kontrolka dobíjení zhasíná hned po naskočení motoru. Jen kontrolka mazání po vyčištění motoru a výměně čidla a oleje mi zhasíná o asi 2 sekundy později.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.10.09, 15:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: No 22Ohm je docela málo a tudíž dost velké zatížení. Mohlo by tam něco odejít, kvůli příliš velkým proudům. Raději nedávat pod asi 200Ohm! Možná některé typy regulátorů potřebují vetší zátěž na vybuzení altíku a jiné menší. Proto ten odpor pomáhá. Mě taky kontrolka dobíjení zhasíná hned po naskočení motoru. Jen kontrolka mazání po vyčištění motoru a výměně čidla a oleje mi zhasíná o asi 2 sekundy později.
nakoľko originál je tam 82ohm tak by som sa snažil nájsť niečo od toho hore čo najbližšie, ja som našiel 100ohm a je to ok, 200 sa mi zdá už veľa, aj keď by pomohlo určite aj to...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.10.09, 18:14 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tak žárovka 1,2W má jen tak pro představu při 12V dynamický odpor přibližně 120 Ohmů.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.10.09, 18:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já to špatně přečetl, se omlouvám. Ale jak psal Nepér, že žárovka 1,2W ná odpor asi 120Ohm, tak kolem 100Ohm odpor jo. Ale těch 22 už se mi zdá kruté. To mi přijde, jako by chtěl někdo nacpat třeba místo žárovky obrysovek 4W, třeba žárovku 20W. Navíc rozměrově vypadá ten odpor alespoň na 2W, jestli né více.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.10.09, 13:48 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
...si spočítej, kolik je na něm výkonu, když kontrolka svítí... když píšu, že je třeba 82R na 2W, od boku to nestřílím.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
4.10.09, 15:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Však já se s Tebou Nepére nehádám, já jen, že ty 2W odpory jsou někdy i menší. Jestli tam je origo 82Ohm na 2W, tak jo. Ale jak tady někdo psal odpor 22Ohm, to už by mohlo něco vyhučet. Ale za pokus to stojí, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.10.09, 08:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|