90 A Alternátor na Felicii 1,3
Autor |
Zpráva |
Blackie 639
Příspěvky: 112 Bydliště: Č.B.
|
90 A Alternátor na Felicii 1,3
Ahoj, mám ve Felicii 1,3 55 A alterántor (plochý drážkový řemen) a i přes to, že je po repasy (kontrola diod, výměna ložisek, regulátoru s uhlíkama a stočeny sběrací kroužky na sousustruhu), musím co dva měsíce dobíjet baterku. Baterka změřena zátěžákem, má 90% výkon. Mým problémem je, že jezdím krátké jízdy a tak se ani nedivím, že se baterka nestihne dobít a postupně ubívá její kapacita. Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním.
Můj dotaz zní:
Lze namontovat bez jakýchkoliv úprav do 1,3 motou, 90 A alternátor ??
A co na to řekne el. soustava ?? Abych neodhulil ŘJ, nebo nespálil el. vedení... Jestli na to dimenze průřezu vodičů stačí.
|
3.10.09, 18:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
No v 90A problem nebude, Problem bude tam ten alternator namontovat... origo felicia s 90A ma 6drazkovy remen a uplne ine uchytenie...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
Naposledy upravil kwiko dne 3.10.09, 19:15, celkově upraveno 1
|
3.10.09, 19:13 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Najdi si tu tuningovou diodu a vyzkoušej to.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.10.09, 19:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Najdi si tu tuningovou diodu a vyzkoušej to.
ale nie, skôr by som radil dať doporiadku ten 55A alternátor, prípadne zohnať dobrú 70ku tá je taká istá ako 55 takže žiadne problémy s uchytením...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
3.10.09, 19:48 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Re: 90 A Alternátor na Felicii 1,3
Blackie 639 píše: Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním.
tohle je většinou můj případ a neshledávám jedinej problém (55A alternátor-ráno zima start, topení, světla, rádio-5km do práce, vypnout-motor stihne v klidu nabrat provozní teplotu-pro ty co mi řeknou trapitel)
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
3.10.09, 20:03 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Kdysi jsem měl 120cítku a měl jsem tam 55A altík. Jezdil jsem do práce 4 km a zpět a baterka mi vydržela 3 roky bez nějakého nabíjení možná 2x jsme ji nabil nabíječkou toť má zkušenost.
|
4.10.09, 07:35 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
řek bych že bude v poho stačit 70A altík z MPička, z venku je uplně stejný, žadne problemy při montáži.....
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
4.10.09, 07:40 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já bych nejprve změřil ten nynější 55A altík. Musí dávat co největší povolené napětí. Na takové krátké trasy je nejlepší napětí okolo 14,2 V. Samozřejmě je lepší pokud při plné zátěži má nejméně těch 13,8- 14V. Pokud má jen třeba 13,2- 13,5V při zátěži, je to docela málo. Pak se není čemu divit, že je baterie každou chvíli vybitá.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.10.09, 08:29 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
stejně si myslím že ten 55A je slabý.....felicie nebyla ještě stavěna na celodenní svícení....Když musíš pořád svítit, máš třeba ráio a v zimě topení tak to podle mě stejně nebude stíhat dobíjet i kdyby byl ok
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
4.10.09, 08:37 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Slabý není. Problém je spíš v krátkých jízdách a častém startování. To co si vezme startér, ani výkonější altík během pár minut nedoplní.
|
4.10.09, 08:46 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
14,2 V bude jen s tuningovou diodou, standardní regulátor reguluje na 14V.
Např. já mám s tou diodou 14,2 V v otáčkách naprázdno, 13,8 V v otáčkách se světly a 13,6 V se světly na volnoběh.
Měřil jsem alternátor z HTP Fábie a napětí v otáčkách tam nebyla vyšší
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
4.10.09, 09:59 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Nepér píše: Měřil jsem alternátor z HTP Fábie a napětí v otáčkách tam nebyla vyšší
Protoze chybjela tuningova dioda
_________________ Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.
Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!
|
4.10.09, 10:27 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: 90 A Alternátor na Felicii 1,3
Blackie 639 píše: Ahoj, mám ve Felicii 1,3 55 A alterántor (plochý drážkový řemen) a i přes to, že je po repasy (kontrola diod, výměna ložisek, regulátoru s uhlíkama a stočeny sběrací kroužky na sousustruhu), musím co dva měsíce dobíjet baterku. Baterka změřena zátěžákem, má 90% výkon. Mým problémem je, že jezdím krátké jízdy a tak se ani nedivím, že se baterka nestihne dobít a postupně ubívá její kapacita. Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním. Můj dotaz zní: Lze namontovat bez jakýchkoliv úprav do 1,3 motou, 90 A alternátor ?? A co na to řekne el. soustava ?? Abych neodhulil ŘJ, nebo nespálil el. vedení... Jestli na to dimenze průřezu vodičů stačí.
co ti tu chybí tak nikde nepíšeš o dobíjecím napětí,
55A altík je přeci na stříkačce fáčku a taky to jede a dobíjí, miloš
|
4.10.09, 10:56 |
|
|
Blackie 639
Příspěvky: 112 Bydliště: Č.B.
|
Re: 90 A Alternátor na Felicii 1,3
slovacek.milos píše: Blackie 639 píše: Ahoj, mám ve Felicii 1,3 55 A alterántor (plochý drážkový řemen) a i přes to, že je po repasy (kontrola diod, výměna ložisek, regulátoru s uhlíkama a stočeny sběrací kroužky na sousustruhu), musím co dva měsíce dobíjet baterku. Baterka změřena zátěžákem, má 90% výkon. Mým problémem je, že jezdím krátké jízdy a tak se ani nedivím, že se baterka nestihne dobít a postupně ubívá její kapacita. Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním. Můj dotaz zní: Lze namontovat bez jakýchkoliv úprav do 1,3 motou, 90 A alternátor ?? A co na to řekne el. soustava ?? Abych neodhulil ŘJ, nebo nespálil el. vedení... Jestli na to dimenze průřezu vodičů stačí. co ti tu chybí tak nikde nepíšeš o dobíjecím napětí, 55A altík je přeci na stříkačce fáčku a taky to jede a dobíjí, miloš
14,10 bez světel, 13,90 V tlumený s ventilátorem na 3 stupeň.
Jezdím do práce 5 km a zapnu světla, ventilátor a radio. Na volnoběh mi mrká osvětlení přístrojovky. V zimě budu chodit pěšky , abych netýral motor studenejma startama v mrazivém počasí.
|
4.10.09, 11:23 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Dobíjí to tak jak má. Ale při takhle krátkých jízdách opravdu nezbývá nic jiného, než občas připojit nabíječku.
|
4.10.09, 11:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|