Autor |
Zpráva |
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Zmerias kompresiu, das do valca 10 cm3 oleja a zmeriaz kompresiu zas. Ak sa kompresia olejom zlepsi, kruzky su fuc.
|
26.1.07, 19:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já teda nevím měření komprese je pěkná věc, ale jen když točíš motorem ráčnou, tak musíš mít jasno jaké máš tlaky, kompresiometr se zápisem nemá každý miloš
|
26.1.07, 19:59 |
|
|
many
Příspěvky: 17
|
No podla mna ...
to uotopena vlozka nebude, lebo keby bola tak by ti to hadzalo tlaky do chladiacej sustavy a stale by sa ti to prehrievalo. Kamaratovi sa stalo nieco podobne. Tiez mal LPG a tiez mu to trhalo, ale tah to malo dobry. On mal vtedy pootacane vlozky co v tvojom pripade asi nehrozi. Podla mna to budu ventily. To ze ti ten jeden valec nepali moze byt tym ze tam mas nulovy tlak, co sa mi uz stalo, dokonca v dvoch valcoch naraz ale tiez to netrhalo. Trhat to zacalo az ked som vymenil hlavu (dal som tam hlavu zo 110 R), ale mal som aj nieco zo spojkou, tak neviem. Ked som to predal tak si to chlapik dal spravit do servisu. Podla mna to staci nastavit.
_________________ Škoda 120 L 1989, červený blesk
|
26.1.07, 20:39 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
slovacek.milos píše: já teda nevím měření komprese je pěkná věc, ale jen když točíš motorem ráčnou, tak musíš mít jasno jaké máš tlaky, kompresiometr se zápisem nemá každý miloš
Staci uplne jednoduchucky kompresiomer (asi 150 korun). Motor sa pretaca starterom. Kto nema naradie, musi si ho kupit alebo pozicat. Pripadne to zadat niekomu, kto tomu rozumie a ma naradie.
|
26.1.07, 22:29 |
|
|
oso
Příspěvky: 37
|
Re: No podla mna ...
many píše: to uotopena vlozka nebude, lebo keby bola tak by ti to hadzalo tlaky do chladiacej sustavy a stale by sa ti to prehrievalo. Kamaratovi sa stalo nieco podobne. Tiez mal LPG a tiez mu to trhalo, ale tah to malo dobry. On mal vtedy pootacane vlozky co v tvojom pripade asi nehrozi. Podla mna to budu ventily. To ze ti ten jeden valec nepali moze byt tym ze tam mas nulovy tlak, co sa mi uz stalo, dokonca v dvoch valcoch naraz ale tiez to netrhalo. Trhat to zacalo az ked som vymenil hlavu (dal som tam hlavu zo 110 R), ale mal som aj nieco zo spojkou, tak neviem. Ked som to predal tak si to chlapik dal spravit do servisu. Podla mna to staci nastavit.
no s tou spojkou asi mas pravdu menil som hydraulicky valcek spojky a nastavil som spojku ale teraz zrazu zabera az uplne hore a asi preto trha auto mozno aj trochu smyka, co sa tyka ventilov tak problem bude asi tam lebo ked som ich steloval tak motor isiel relativne dobre ale po case sa uplne dotiahli skoro az nadoraz nebola skro ziadna vola a motor zacal strielat, neviem ako je to mozne ale tie ventily sa sami nejako pritahuju btw nemoze byt aj nieco z rozvodmi ze su dajme tomu a jeden zub prehodene ak ano ako by sa to prejavilo
|
26.1.07, 22:30 |
|
|
PETR TOMALA
Příspěvky: 167 Bydliště: Ostrava
|
Pravděpodobně netěsné ventily
Ahoj chlapi!Proboha,co tady řešíte?V případě provozu na LPG na litinové hlavě stačí i 8000Km na důkladné zaklepání ventilu do sedla v hlavě válců.I když nastavujete pravidelně vůle,tak ventil často řádně netěsní a válec nemá kompresi.To byl přesně můj případ a dokonce to byl 2.válec.Při volnoběhu neběžel,rozběhl se až ve vyšších otáčkách.Tlaky byly 9,5-8-10,5-11.
1.Změř tlaky-pravděpodobně zjistíš značné rozdíly
2.Sundej hlavu a nalej do kanálů benzín-ze všech výfukových ventilů ti asi bude chcát
3.a)sedla nech upravit na bezolovnatý benzín-stačí výfukové ventily
b)pořiď si motor favorit
Já jsem se rozhodl pro variantu a).Můj 105 motor potom řádně ožil.Tlaky byly 12,12,12,12 a bylo to fest poznat.Koupě jiné neupravené hlavy nic neřeší,teda pokud chceš se škodovkou ještě nějákou dobu jezdit.Nějaké utopené vložky v tom určitě nebudou.Tohle jsou prostě fakta,tyhle hlavy prostě LPG nesnášejí.Jezdil jsem s touhle úpravou 2.roky na LPG nonstop,dálkové trasy Rakousko,Chorvatsko a vše bylo až dodnes ok.Jenže dnes ráno mi škodu ukradli a ten hajzl ani neví jakou hlavu má v autě.Radši bych ji daroval tobě.
Hodně štěstí přeje Petr
|
26.1.07, 22:46 |
|
|
oso
Příspěvky: 37
|
Re: Pravděpodobně netěsné ventily
PETR TOMALA píše: Ahoj chlapi!Proboha,co tady řešíte?V případě provozu na LPG na litinové hlavě stačí i 8000Km na důkladné zaklepání ventilu do sedla v hlavě válců.I když nastavujete pravidelně vůle,tak ventil často řádně netěsní a válec nemá kompresi.To byl přesně můj případ a dokonce to byl 2.válec.Při volnoběhu neběžel,rozběhl se až ve vyšších otáčkách.Tlaky byly 9,5-8-10,5-11. 1.Změř tlaky-pravděpodobně zjistíš značné rozdíly 2.Sundej hlavu a nalej do kanálů benzín-ze všech výfukových ventilů ti asi bude chcát 3.a)sedla nech upravit na bezolovnatý benzín-stačí výfukové ventily b)pořiď si motor favorit
Já jsem se rozhodl pro variantu a).Můj 105 motor potom řádně ožil.Tlaky byly 12,12,12,12 a bylo to fest poznat.Koupě jiné neupravené hlavy nic neřeší,teda pokud chceš se škodovkou ještě nějákou dobu jezdit.Nějaké utopené vložky v tom určitě nebudou.Tohle jsou prostě fakta,tyhle hlavy prostě LPG nesnášejí.Jezdil jsem s touhle úpravou 2.roky na LPG nonstop,dálkové trasy Rakousko,Chorvatsko a vše bylo až dodnes ok.Jenže dnes ráno mi škodu ukradli a ten hajzl ani neví jakou hlavu má v autě.Radši bych ji daroval tobě.
Hodně štěstí přeje Petr
no praveze nebudem kupovat nic ale chcem tam dat hlavu ktora jazdila na LPG tak uvidim skontrolujem a kde by sa dala ta hlava upravit na to bezolovo
|
26.1.07, 22:58 |
|
|
oso
Příspěvky: 37
|
tak som nastavil vyfukovy ventil na druhom valci a uz to nejako ide aj do kopca nemal ziadnu volu
|
31.1.07, 19:23 |
|
|
oso
Příspěvky: 37
|
takze hlava je asi riadne v prdeli tlaky su 7, 4, 6,5, 6,5 asi aj motor uz bude na ho**o nove kruzky to istia
edit: AKE tlaky by mali byt kebyze je motor v poriadku skoda 120
|
5.2.07, 13:01 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
oso píše: takze hlava je asi riadne v prdeli tlaky su 7, 4, 6,5, 6,5 asi aj motor uz bude na ho**o nove kruzky to istia edit: AKE tlaky by mali byt kebyze je motor v poriadku skoda 120
Já jsem na motore 120 s najetými 150 000 naměřil tlaky 11-11-9-11
Až na tu 9ku je to dobrý, normální tlaky u sériového neupraveného motoru 120L jsou okolo 11-12 atmosfér.....
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.2.07, 17:28 |
|
|
oso
Příspěvky: 37
|
tak som konecne vymenil hlavu a je to rozdiel auto uz ide aj do kopca ked som pozrel na povodnu hlavu tak som sa zhrozil ventily uplne zaklepane v sedle asi tak 1.5 mm na druhom valci ale aj ostatne tiez ale nie az tak, teraz to ide celkom pekne este skusim zmerat tlaky
|
12.2.07, 18:42 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
pokud si na 120 dal 105kovou hlavu, melo by jet i lip nez se 120koovu, mas vetsi tlaky, tak z toho plynu dostanes vic..jinak bych uz do toho nelil special ale Natural 95 a aditiva...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
12.2.07, 20:01 |
|
|
oso
Příspěvky: 37
|
no tak lejem do toho uni 95 je to asi s aditivom uz od vyroby Slovnaft, ale ta hlava no neviem co to je zac ale uz ma najazdene na LPG cez 100 000 tak neviem ci uz nebude trochu chytena, myslim ventily nebolo casu nato pozerat ale ide o dost lepsie ako so starou. skusim zmerat tlaky
_________________ Skoda 105 L r.v. 1987, motor 120 L, hlava 105,LPG, Citoren C 15 D
|
12.2.07, 20:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|