Autor |
Zpráva |
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
1.3 MPi - nestartuje.
Felicia 1,3 MPi - nestartuje.
Problém: nerozsvítí se kontrolky (mžourají) napadlo mě vybítá baterie. Baterie má v klidu 14volt (cca) ale po zapnutí zapalování spadne na 4,9 volt. Tedy jsem ji vyndal hodil na nabíječku ale nenabíjí protože je nabitá. Je to baterie cca 2 měsíce stará.
Druhá baterie z jinýho auta udělá to stejný.
V čem může být problém co hledat?
Celkem to spěchá.
Dík D.
|
12.10.09, 14:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Videl bych to na nejaky "zkrat" nekde. Jestlize padne napeti az po sepnuti spinacky, koukal bych co je vsecnho pripojeny na spinanej okruh a hledal tam... Zkusil bych nejdriv odpojit zapalovani z okruhu a pak, pokud to nebude ono, dalsi komponenty. Osobne bych z intuice sahnul po tom zapalovani...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
12.10.09, 14:53 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
napadá mě jenom zkrat na něčem co je při zapnutym zapalování pod napětim...
osobně bych nejdřív zkontroloval kabely co jsou na + baterky, a pak bych asi šel po startéru a jeho spínání (protože snad nic jinýho nemá dostatečně dimenzovaný kabely na to aby se při proudu kterej způsobí úbytek napětí na baterce 9V neseškvařily - teda alespoň u 742)...
sice nevim jestli tohle bude k něčemu užitečný, ale co kdyby náhodou...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
12.10.09, 14:56 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jestliže po zapnutí zapalování klesne napětí na baterii a po jejím vyndání a připojení k nabíječce se nenabíjí, protože je na ní napětí, odpovídající nabité baterii, znamená to, že má baterie tak velký vnitřní odpor, že po zatížení napětí padá a po připojení k nabíječce zase letí nahoru. Prostě je KO.
Pokud by byla baterie OK a napětí na ni po zapnutí zapalování spadlo na tak málo, musela by se začít vařit a z něčeho by se muselo kouřit, protože ani při startování neklesá napětí pod 9V. Kde měříš tohle napětí?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
12.10.09, 14:59 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Hosi neeletricky, videli ste nekdy zkrat baterky ktera ma zkratovy proud 800A?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.10.09, 15:33 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Matthes píše: Hosi neeletricky, videli ste nekdy zkrat baterky ktera ma zkratovy proud 800A?
Ja jo a proto pisu zkrat v uvozovkach
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
12.10.09, 15:42 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nojo vlastne ty jses taky eletrickej
Jinak co je to za baterku? A dobiji to auto poradne? Treba odesla kvuli tomu.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.10.09, 15:46 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
nevim jakej měla zkratovej proud, ale nedávno viděl... baterka to rozdejchala (ale studená teda rozhodně nebyla), kabely ke startéru se taky trošku ohřál (v taťkovo Drakoušovi se měnily trubky chlazení a kábl se zepoměl přivázat (baterka kvůli LPG daná k motoru), kabel ved kousek od vejfuku, takže po chvilce chodu motoru se protavila izolace a zkratovalo se to)...
na chybu v autě podle mě ukazuje: Dawid130 píše: Druhá baterie z jinýho auta udělá to stejný.
a napadá mě jenom ještě chyba měření nebo někde šílenej přechoďák...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
12.10.09, 15:52 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Jestli je tam někde zkrat, tak musí být cítit a snad i vidět. Kde měříš napětí? Přímo na baterce, nebo někde jinde? Spíš to vypadá na přechoďák na startéru, nebo ukostření.
|
12.10.09, 16:16 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Ale zkrat tam neni, spis tam bude nejaka komponenta nefunkcni a nasledkem jeji desktrukce je tento jev. Jak pise Matthes, zkrat byl Dawid poznal. Myslim si, ze nema cenu resit jestli je to baterkou protoze Dawid pise, ze zkouseli jinou baterku a u ni je to stejny... Takze jak rikam hledat v okruhu kterej je spinanej spinackou...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
12.10.09, 18:04 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Napětí jsem narychlo měřil na baterii. Nepére to by znamenalo že i v ostatních autech by ta baterie byla KO ale v ostatních autech je OK a Stejná vada se projeví na jiné autobaterii.
Altík je celej repasovanej. Právě kvůli nefunkčnímu dobíjení, starý zůstalo snad jen šasi.
|
12.10.09, 18:04 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Majlanky píše: zkrat byl Dawid poznal.
Taky si myslím ikdyž elektrice "vůbec nerozumím".
|
12.10.09, 18:06 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Dawid130 píše: Napětí jsem narychlo měřil na baterii.
Znamená to přímo na těch kulatých kontaktech baterie, nebo až na káblech na nich napojených? Jak už někdo psal, abys dostal napětí na dobré baterii pod 6V, to bys musel odebírat sakra velký proud a to by určitě něco shořelo...
|
12.10.09, 18:22 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Ano.
Jestli někde něco hořelo nevim. Cítit nic nebylo. Třeba jsou už obě baterie KO to já nevim. Ale obě v jiném autě točí normálně....
|
12.10.09, 18:25 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Když odpojíš svorku, zapneš to zapalování a jezdíš svorkou po kontaktu baterie, svařuje to?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
12.10.09, 18:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|