Autor |
Zpráva |
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapojení
Ahojte kluci šikovní elektrikářtí.
Kolega z práce (vlastní Mko 742.120 rv. 1987) někde splašil solární panel (rozměr cca 15x30...ukazoval to rukama ).
Je to panel přímo určený k vyrovnání samovybíjení baterie (jak je to s účinností, energetickou bilaní v našich končinách...tuto diskuzi prosím ponechme stranou).
Jde o zapojení... nic tam není uvedeno. Jako v návodu.
Dle mých chabých znalostí elektřiny bych řekl, že panel by se měl se zapnutým zapalováním odpojit a vypnutím zapojit.
Pokud máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, prosím sem s nimi, nápad jako taový se mi líbí...
Jinak panel byl koupen někde na netu v nějakém obchodě made in china za nějaké 4 stovky....
Tož asi tak.
Díky.
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
21.10.09, 20:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Re: Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapoje
ondra120 píše: Dle mých chabých znalostí elektřiny bych řekl, že panel by se měl se zapnutým zapalováním odpojit a vypnutím zapojit.
Na to stačí jeno relé, a snad jen i dioda.
Ale o účelnosti takovéhoto zařízení docela pochybuju.
Naposledy upravil venda dne 21.10.09, 20:39, celkově upraveno 1
|
21.10.09, 20:35 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Re: Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapoje
venda píše: ondra120 píše: Dle mých chabých znalostí elektřiny bych řekl, že panel by se měl se zapnutým zapalováním odpojit a vypnutím zapojit.
Na to stačí jeno relé. Ale o účelnosti takovéhoto zařízení docela pochybuju.
Jsasně že přes relé
Jde o to, jestli lze ty panely nechat normálně v okruhu, když jede alternátor. Dle mě ne.
O účelnosti...chtělo by to proměřit no...co to dává třeba v zimě při -15 a dejme tomu jasnu...a´t nejsme troškaři.
Ale nápad se mi líbí.
Tak mu dejme život, ne?
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
21.10.09, 20:38 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Zapoj to přes diodu, jakoukoliv schottky 1N5818, 1N5819 (kvůli co nejmenšímu úbytku) apod., relé je zbytečný a neřeší případ, kdy bude na panelu menší napětí než na baterce. Dal bych to normálně přímo na baterku, zapnutý zapalování bych neřešil, však je to panelu jedno.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.10.09, 21:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
škoda že nemam kam to umístit
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.10.09, 21:11 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Martin píše: Zapoj to přes diodu, jakoukoliv schottky 1N5818, 1N5819 (kvůli co nejmenšímu úbytku) apod., relé je zbytečný a neřeší případ, kdy bude na panelu menší napětí než na baterce. Dal bych to normálně přímo na baterku, zapnutý zapalování bych neřešil, však je to panelu jedno.
Díky Martine. Chyběl jsi nám na srazu:).
Zkusíme to tak a uvidíme.
Díky.
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
21.10.09, 21:17 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Co se týče účinnosti. Mám minipanel, který utáhne walkmana. Jeho plocha je odhadem třetinová v porovnání se zde zmíněným panelem. Předpokládám, že samovybíjení bude menší než spotřeba tří walkmanů, takže bych tomu panelu i věřil.
|
21.10.09, 23:32 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Ještě poznámečka k účelnosti tohoto zařízení. Má smysl, podobně jako běžné udržovací dobíječky pouze u aut minimálně jezdících, nebo dlouhodobě odstavených. V tomhle případě ovšem s podmínkou, že stojí venku. Jinak je lepší investovat do dobře fungující dobíjecí soustavy.
|
22.10.09, 07:12 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
No mě se to celkem líbí, zajímavý nápad, předpokládám, že to bude mít asi za zadním okně na platě, celkem by mě pak zajímali fotky, případně zkušenosti s tímto.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
22.10.09, 12:00 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapoje
taky se mi ten napad líbí.kdysi sem měl 120ku a naní všechny možný el.vymoženosti problém s vybíjením sem tehdá řešil přidáním druhého 55A alternatoru prace na jedno odpoledne a bylo po starostech.ma kliku sem navlík dvojitou řemenici držák altíku navařil na držák silentbloku motoru vytvořil šponovák a zapojil elektro.makalo to jak fík
|
22.10.09, 17:26 |
|
|
IceBear
Příspěvky: 377 Bydliště: Brno
|
K účinnosti bych tu souhlasil s Vendou, nějaký brutální výkon to asi nebude mít a v zimě, kdy se to nejvíce hodí, moc nesvítí.. Baterka do tepla a na pár hodin na nabíječku asi udělá lepší službu.
A taky IMO riskuješ, že ti to nějaký ... (doplň podle potřeby a místa bydliště) normálně šlohne s efektem rozbitého skla.. Mně vybili okýnko pro mnohem větší blbost (pohozenou deku na zadním sedadle, bohužel vypadala, jako by něco zakrývala).
BTW: ale fandím ti, osobně mě zajímá, jak to bude v reálu fungovat (a taky nejsem elektrikář..)
_________________ Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion
Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem
|
22.10.09, 18:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
taky jde použít sonární kabel na 220 a nabíječka miloš
|
22.10.09, 19:04 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
U auta v denním provozu to bude nesmysl, využití solárního panelu jsem měl vymyšlené jiné - zapojit nějaký trochu větší tak aby při vypnutém klíčku byl napevno spojený s ventilátorem a čím intenzivnější slunce by na auto svítilo tím víc by běžel větrák a snažil se udržet v autě aspoň trochu únosnou teplotu . Jako nabíječku bych to asi nepoužil, nebude to mít na nic vliv.
|
30.10.09, 20:41 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
cyz píše: U auta v denním provozu to bude nesmysl, využití solárního panelu jsem měl vymyšlené jiné - zapojit nějaký trochu větší tak aby při vypnutém klíčku byl napevno spojený s ventilátorem a čím intenzivnější slunce by na auto svítilo tím víc by běžel větrák a snažil se udržet v autě aspoň trochu únosnou teplotu . Jako nabíječku bych to asi nepoužil, nebude to mít na nic vliv.
tohle docela dobře řeší folie na sklech
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.10.09, 20:52 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.10.09, 22:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|