Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 05:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Tazke zimne startovanie 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek Tazke zimne startovanie
Ospravedlnujem sa ze tu riesim neco co tu uz urcite bolo riesenie 300krat ale spomedzi X milion stran sa mi hladat nechce a ako vsetci viete tak search najde vsetko, len nie to co hladate
Proste s prichadzajucou zimnou sezonou ako viete prichadza tahsie ranne startovanie. No lenze u mna je to uz fakt na zlej urovni. Aj v horucom lete sa mi stavalo ze motor chytil az na nejaky 3ti pokus ale v takychto chladoch kazde rano vybijem pomaly cely akumulator len koli tomu aby sa motor vitazoslavne nastartoval na nejaky 5 - 8my pokus. Samozrejme ze sytic zapnuty a benzin rucne nacerpany pumpou. Starter toci celkom dobre (teda relativne, samozrejme ze na pomery 28 rocnemo mizerne udrziavaneho auta) akurat motor ne a ne chytit.
Isteze je to problem stareho motora, akumulatora a neviem coho vsetkeho ale ktore hlavne jedoduchsie kroky (lebo menit/rozoberat motor/karb fakt neni jednoduchy krok :) ) by mohli toto zmiernit? Mna osobne zatial napadlo len dobre zaizolovat kontakty akumulatora ale ze by to nejak extra pomohlo povedat nemozem.

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


22.10.09, 11:10
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
nastavit karburator a predstih. nic viac nic menej. maximalne este skontrolovat kontakty v rozdelovaci, sviecky a kable
bez sytica to nechyti vobec (ked to drzis pod plynom) ?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.10.09, 11:40
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
a co na karbe nastavit? bohatost zmesi viac, menej alebo neco uplne ine? a predstih sa nastavuje ako? vis mne to musis vysvetlit presne lebo ked neviem presne co mam robit tak ja racej neurobim nic :D
jak to myslis ci chyti bez sitica? Akoze no pri studenom motore(tj stal celu noc alebo viac dni) davam sytic vzdy inak nechyti ale pri zohriatom alebo ne uplne studenom staci trochu plynu pri starte popripade parkrat zoslapnut pedal pred tym
kontakty skontrolovat akoze ci nejsu hrdzave a tak? alebo len ci su vsetky tam kde maju byt?

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


22.10.09, 11:45
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
ja uz smo ti pisal zozen si knihu o tom... nebudem tu vypisovat to co najdes v knihe. pozri si do odkazov, stiahni niektoreho andrta a uvidis sam. kontakty v rozdelovaci skorej ci niesu opalene pripade inak zaprasene. karburator nastavit = skontrolovat vysku hladiny ci sa to neprechlastava/neni chudobne, nastavit spravne volnobezne otacky a bohatost. predstih sa nastavuje otacanim rozdelovaca. vsetko je to v tej knihe, tak prijemne studovanie

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.10.09, 11:51
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 188
Bydliště: Č. Budějovice
Příspěvek 
Karburátor je potřeba před nastavením pořádně vyčistit, vyměnit těsnění v něm (pod víkem, O-kroužky kolem regulačních šroubů...) a pokud je to možné, srovnat dosedací plochy víka a příruby karburátoru (tam jak dosedá na sací potrubí). Pod karburátor pak samozřejmě taky nové těsnění. Nastavit předstih (podle stroboskopu - měli by ho mít v jakémkoliv servise), nastavit ventilové vůle. Případně vyměnit VN kabely a svíčky. Pak musí nastartovat vždycky :)


22.10.09, 14:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Otázne je, aké máš sviečky...ak si si istý, že Ok, tak je dobre; ak ale si nie si istý, tak ich vymeň...potom by som sa venoval nastavovaniu rozdeľovača (vzhľadom na to, že aj v lete to ťažšie chytalo). Ak tro nepomôže, skúsiť vymeniť káble (požičať od kámoša)...keďže to nechce štartovať ani v chlade so sýtičom, tak s najväčšou pravdepodobnosťou bude problém so zapaľovaním...a máš tieto problémy iba po dlhšom stání, či aj na druhý deň?
A keď je motor zohriary, tak štartuje v pohode?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


22.10.09, 14:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
no praveze problemy mam iba na druhy den po noci alebo tak, ked rano nastartujem tak o 5 hodin uplne studeny motor zo syticom a trochou plynu chyti v pohode akurat ked vecer neham auto a rano ho chcem nastartovat tak aspon take tri pokusy k tomu potrebujem.
A co sa tyka zohriateho motoru chytit chyti v pohde akurat musim vzdy trochu zoslapnut plyn pri tom ale myslim ze to neni nic nenormalne.

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


27.10.09, 19:04
Profil ICQ
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
nastav si ten predstih : prides k motoru , kabel z indukcky vytiahnes z rozdelovaca , prilozis niekde ku bloku ( nie na blok ) tak cca 1-2 mm od bloku . Vezmes orech 30ku s racnou , nasadis na remenicu , vlezies do auta , das klucik do polohy 1 . vlezies ku motoru a po smere otacania motora pretacas motorom , na remenici je zarez , na bloku je stupnica ( velky stupienok je 10° a maly 5° ) tak podla toho nastavis zapalovanie na 8° t.j. tesne pred prvy velky stupienok . moment zapalenia zistis tak ze budes vidiet ( pripadne pocut ) preskocit iskru medzi kablom z indukcky a blokom , ak bude zapalovanie mimo , vezmes desiatku klucik a povolis rozdelovac na kominku a pootocis s nim . Preticis znovu motor a uvidis kde to zapali , podla toho nastavujes . Indukcka zapali vzdy 2x na jedno pretocenie klukou ( 360°) prvykrat niekde pred ryskou , druhykrat po cca 180° .
PS : hlavne potom nezabudni vsetko popritahovat a ponasadzovat
PS 2 : preistotu si sprav na kominku rozdelovaca rysku kde to bolo aby si to tam vedel vratit v pripade neuspechu :wink:

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


27.10.09, 20:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Niekedy pred FEI sa môžme stretnuť a kuknuť to spolu. Niečo už viem nastaviť :)

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


27.10.09, 22:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
Obrázek
heh ale nekedy by sme sa mali stretnut aj my ne len nase vozidla :D

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


28.10.09, 15:27
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz