|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
Tazke zimne startovanie
Ospravedlnujem sa ze tu riesim neco co tu uz urcite bolo riesenie 300krat ale spomedzi X milion stran sa mi hladat nechce a ako vsetci viete tak search najde vsetko, len nie to co hladate
Proste s prichadzajucou zimnou sezonou ako viete prichadza tahsie ranne startovanie. No lenze u mna je to uz fakt na zlej urovni. Aj v horucom lete sa mi stavalo ze motor chytil az na nejaky 3ti pokus ale v takychto chladoch kazde rano vybijem pomaly cely akumulator len koli tomu aby sa motor vitazoslavne nastartoval na nejaky 5 - 8my pokus. Samozrejme ze sytic zapnuty a benzin rucne nacerpany pumpou. Starter toci celkom dobre (teda relativne, samozrejme ze na pomery 28 rocnemo mizerne udrziavaneho auta) akurat motor ne a ne chytit.
Isteze je to problem stareho motora, akumulatora a neviem coho vsetkeho ale ktore hlavne jedoduchsie kroky (lebo menit/rozoberat motor/karb fakt neni jednoduchy krok ) by mohli toto zmiernit? Mna osobne zatial napadlo len dobre zaizolovat kontakty akumulatora ale ze by to nejak extra pomohlo povedat nemozem.
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
22.10.09, 11:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
nastavit karburator a predstih. nic viac nic menej. maximalne este skontrolovat kontakty v rozdelovaci, sviecky a kable
bez sytica to nechyti vobec (ked to drzis pod plynom) ?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
22.10.09, 11:40 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
a co na karbe nastavit? bohatost zmesi viac, menej alebo neco uplne ine? a predstih sa nastavuje ako? vis mne to musis vysvetlit presne lebo ked neviem presne co mam robit tak ja racej neurobim nic
jak to myslis ci chyti bez sitica? Akoze no pri studenom motore(tj stal celu noc alebo viac dni) davam sytic vzdy inak nechyti ale pri zohriatom alebo ne uplne studenom staci trochu plynu pri starte popripade parkrat zoslapnut pedal pred tym
kontakty skontrolovat akoze ci nejsu hrdzave a tak? alebo len ci su vsetky tam kde maju byt?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
22.10.09, 11:45 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ja uz smo ti pisal zozen si knihu o tom... nebudem tu vypisovat to co najdes v knihe. pozri si do odkazov, stiahni niektoreho andrta a uvidis sam. kontakty v rozdelovaci skorej ci niesu opalene pripade inak zaprasene. karburator nastavit = skontrolovat vysku hladiny ci sa to neprechlastava/neni chudobne, nastavit spravne volnobezne otacky a bohatost. predstih sa nastavuje otacanim rozdelovaca. vsetko je to v tej knihe, tak prijemne studovanie
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
22.10.09, 11:51 |
|
|
Jad
Příspěvky: 188 Bydliště: Č. Budějovice
|
Karburátor je potřeba před nastavením pořádně vyčistit, vyměnit těsnění v něm (pod víkem, O-kroužky kolem regulačních šroubů...) a pokud je to možné, srovnat dosedací plochy víka a příruby karburátoru (tam jak dosedá na sací potrubí). Pod karburátor pak samozřejmě taky nové těsnění. Nastavit předstih (podle stroboskopu - měli by ho mít v jakémkoliv servise), nastavit ventilové vůle. Případně vyměnit VN kabely a svíčky. Pak musí nastartovat vždycky
|
22.10.09, 14:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Otázne je, aké máš sviečky...ak si si istý, že Ok, tak je dobre; ak ale si nie si istý, tak ich vymeň...potom by som sa venoval nastavovaniu rozdeľovača (vzhľadom na to, že aj v lete to ťažšie chytalo). Ak tro nepomôže, skúsiť vymeniť káble (požičať od kámoša)...keďže to nechce štartovať ani v chlade so sýtičom, tak s najväčšou pravdepodobnosťou bude problém so zapaľovaním...a máš tieto problémy iba po dlhšom stání, či aj na druhý deň?
A keď je motor zohriary, tak štartuje v pohode?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.10.09, 14:58 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
no praveze problemy mam iba na druhy den po noci alebo tak, ked rano nastartujem tak o 5 hodin uplne studeny motor zo syticom a trochou plynu chyti v pohode akurat ked vecer neham auto a rano ho chcem nastartovat tak aspon take tri pokusy k tomu potrebujem.
A co sa tyka zohriateho motoru chytit chyti v pohde akurat musim vzdy trochu zoslapnut plyn pri tom ale myslim ze to neni nic nenormalne.
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
27.10.09, 19:04 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
nastav si ten predstih : prides k motoru , kabel z indukcky vytiahnes z rozdelovaca , prilozis niekde ku bloku ( nie na blok ) tak cca 1-2 mm od bloku . Vezmes orech 30ku s racnou , nasadis na remenicu , vlezies do auta , das klucik do polohy 1 . vlezies ku motoru a po smere otacania motora pretacas motorom , na remenici je zarez , na bloku je stupnica ( velky stupienok je 10° a maly 5° ) tak podla toho nastavis zapalovanie na 8° t.j. tesne pred prvy velky stupienok . moment zapalenia zistis tak ze budes vidiet ( pripadne pocut ) preskocit iskru medzi kablom z indukcky a blokom , ak bude zapalovanie mimo , vezmes desiatku klucik a povolis rozdelovac na kominku a pootocis s nim . Preticis znovu motor a uvidis kde to zapali , podla toho nastavujes . Indukcka zapali vzdy 2x na jedno pretocenie klukou ( 360°) prvykrat niekde pred ryskou , druhykrat po cca 180° .
PS : hlavne potom nezabudni vsetko popritahovat a ponasadzovat
PS 2 : preistotu si sprav na kominku rozdelovaca rysku kde to bolo aby si to tam vedel vratit v pripade neuspechu
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
27.10.09, 20:55 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Niekedy pred FEI sa môžme stretnuť a kuknuť to spolu. Niečo už viem nastaviť
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
27.10.09, 22:35 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
heh ale nekedy by sme sa mali stretnut aj my ne len nase vozidla
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
28.10.09, 15:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|